Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBG777 | BİYOLOJİK TEHDİTLER VE TOPLUM SAĞLIĞI | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, biyolojik tehditlerin (enfeksiyon hastalıkları, biyoterörizm, zoonotik hastalıklar vb.) toplum sağlığı üzerindeki etkilerini incelemek, risk değerlendirmesi yapabilme, önleme ve müdahale stratejileri geliştirebilme yetkinliği kazandırmaktır.
İlgili öğretim elemanı
1 | Biyolojik tehditleri tanımlayabilir. |
2 | Enfeksiyon hastalıklarının toplum sağlığı üzerindeki etkilerini analiz edebilir. |
3 | Biyoterörizm ve biyogüvenlik konularında bilgi sahibi olur. |
4 | Pandemi hazırlık ve müdahale planlarını değerlendirebilir. |
5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde biyolojik tehditlere yönelik stratejileri tartışabilir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Ders kapsamında biyolojik tehditlerin tanımı, bulaşıcı hastalıkların epidemiyolojisi, biyoterörizm ajanları, zoonotik hastalıklar, pandemi hazırlıkları, halk sağlığı önlemleri ve ulusal/uluslararası sağlık politikaları ele alınacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve biyolojik tehditlere giriş | görsel destekli anlatım | yok |
2 | Enfeksiyon hastalıklarının tarihsel gelişimi | görsel destekli anlatım | yok |
3 | Epidemiyoloji ve bulaş yolları | görsel destekli anlatım | yok |
4 | Zoonotik hastalıklar ve toplum sağlığı | görsel destekli anlatım | yok |
5 | Antimikrobiyal direnç ve küresel etkiler | görsel destekli anlatım | yok |
6 | Biyoterörizm: Tanım, tarihçe ve örnek vakalar | görsel destekli anlatım | yok |
7 | Biyoterörizm ajanları ve etkileri I | görsel destekli anlatım | yok |
8 | Biyoterörizm ajanları ve etkileri II | görsel destekli anlatım | yok |
9 | Pandemiler: Tarihsel örnekler (Veba, İspanyol Gribi, COVID-19) | görsel destekli anlatım | yok |
10 | Pandemi hazırlıkları ve sağlık sistemlerinin rolü | görsel destekli anlatım | yok |
11 | Biyogüvenlik ve biyogüvenlik düzeyleri | görsel destekli anlatım | yok |
12 | Ulusal sağlık politikaları ve toplum sağlığı stratejileri | görsel destekli anlatım | yok |
13 | Uluslararası sağlık örgütleri (WHO, CDC, ECDC) ve işbirliği | görsel destekli anlatım | yok |
14 | Genel değerlendirme ve dönem sonu tartışması | görsel destekli anlatım | yok |
Heymann, D. L. (Ed.). (2015). Control of Communicable Diseases Manual. Morse, S. S. (2001). Emerging Infectious Diseases.
Ders Anlatımı (Teorik Sunumlar): Öğretim üyesi tarafından temel kavramlar ve teorik bilgiler aktarılacaktır. Tartışmalar: Öğrenciler arasında biyolojik tehditler, pandemi yönetimi ve halk sağlığı politikaları üzerine tartışmalar yapılacaktır.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 2 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 2 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 96 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 2 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 2 | 1 | 1 | 3 |