GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MBG777 BİYOLOJİK TEHDİTLER VE TOPLUM SAĞLIĞI Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, biyolojik tehditlerin (enfeksiyon hastalıkları, biyoterörizm, zoonotik hastalıklar vb.) toplum sağlığı üzerindeki etkilerini incelemek, risk değerlendirmesi yapabilme, önleme ve müdahale stratejileri geliştirebilme yetkinliği kazandırmaktır.


İlgili öğretim elemanı


1 Biyolojik tehditleri tanımlayabilir.
2 Enfeksiyon hastalıklarının toplum sağlığı üzerindeki etkilerini analiz edebilir.
3 Biyoterörizm ve biyogüvenlik konularında bilgi sahibi olur.
4 Pandemi hazırlık ve müdahale planlarını değerlendirebilir.
5 Ulusal ve uluslararası düzeyde biyolojik tehditlere yönelik stratejileri tartışabilir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Ders kapsamında biyolojik tehditlerin tanımı, bulaşıcı hastalıkların epidemiyolojisi, biyoterörizm ajanları, zoonotik hastalıklar, pandemi hazırlıkları, halk sağlığı önlemleri ve ulusal/uluslararası sağlık politikaları ele alınacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve biyolojik tehditlere giriş görsel destekli anlatım yok
2 Enfeksiyon hastalıklarının tarihsel gelişimi görsel destekli anlatım yok
3 Epidemiyoloji ve bulaş yolları görsel destekli anlatım yok
4 Zoonotik hastalıklar ve toplum sağlığı görsel destekli anlatım yok
5 Antimikrobiyal direnç ve küresel etkiler görsel destekli anlatım yok
6 Biyoterörizm: Tanım, tarihçe ve örnek vakalar görsel destekli anlatım yok
7 Biyoterörizm ajanları ve etkileri I görsel destekli anlatım yok
8 Biyoterörizm ajanları ve etkileri II görsel destekli anlatım yok
9 Pandemiler: Tarihsel örnekler (Veba, İspanyol Gribi, COVID-19) görsel destekli anlatım yok
10 Pandemi hazırlıkları ve sağlık sistemlerinin rolü görsel destekli anlatım yok
11 Biyogüvenlik ve biyogüvenlik düzeyleri görsel destekli anlatım yok
12 Ulusal sağlık politikaları ve toplum sağlığı stratejileri görsel destekli anlatım yok
13 Uluslararası sağlık örgütleri (WHO, CDC, ECDC) ve işbirliği görsel destekli anlatım yok
14 Genel değerlendirme ve dönem sonu tartışması görsel destekli anlatım yok

Heymann, D. L. (Ed.). (2015). Control of Communicable Diseases Manual. Morse, S. S. (2001). Emerging Infectious Diseases.


Ders Anlatımı (Teorik Sunumlar): Öğretim üyesi tarafından temel kavramlar ve teorik bilgiler aktarılacaktır. Tartışmalar: Öğrenciler arasında biyolojik tehditler, pandemi yönetimi ve halk sağlığı politikaları üzerine tartışmalar yapılacaktır.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 2 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 2 2 4
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Quiz için Bireysel Çalışma 2 2 4
Toplam İş Yükü (saat) 96

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 3 3 2
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 3 1 1 3 2 3
ÖÇ 5 4 2 1 1 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek