Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSL-151 | Aile İçi Şiddet ve Kadın | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Lisans
Toplumumuzda, aile içi şiddetin önlenmesi ve azaltılması amacıyla, öğrencilere bilgi, beceri ve duyarlılık kazandırarak, şiddete maruz kalan kadın ve çocukla karşılaştığında yapması gerekenleri öğretmeyi amaçlar.
Doç. Dr. Erdinç Kalaycı
1 | Toplumsal cinsiyet eşitliği kavramını tanımlayabilir. |
2 | Aile içi şiddet kavramını ve şiddetin türlerini bilir. Aile içinde yaşanan şiddetin ortaya çıkmasındaki engellerin neler olduğunu bilir. |
3 | Şiddetin kadın ve çocuk sağlığı üzerindeki etkilerini bilir. Ülkemizde şiddet mağduru kadın ve çocuklara sunulan hizmetlerin neler olduğunu bilir. |
4 | Aile içi şiddetle ilgili ülkemizdeki yasal düzenlemelerin neler olduğunu bilir. |
5 | Şiddet mağduru ile karşılaştığında sağlık personeli olarak izlemesi gereken yolu bilir. |
Birinci Öğretim
Dersin herhangi bir ön koşulu yoktur.
YOK
Toplumsal cinsiyet, aile içi şiddet nedir türleri nelerdir, aile içi şiddete uğrayan bireylerin özelikleri, şiddet uygulayıcısının özellikleri, aile içi şiddetin kadın ve çocuk sağlığına etkileri, şiddetle mücadele yasaları, sağlık personelinin rol ve sorumlulukları, aile içi şiddet mağduru ile görüş gibi konuları içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı, planlanması | Anlatım, tartışma | YOK |
2 | Aile içi şiddetin tanımı, temel kavramları ve sıklığı, | Anlatım, Tartışma | yok |
3 | Aile içi şiddetle ilgili kuramlar ve modeller-1 | Anlatım, Tartışma | Yok |
4 | Aile içi şiddetle ilgili kuramlar ve modeller-2 | Anlatım, Tartışma | Yok |
5 | Causes of domestic violence (risk factors) | Anlatım, tartışma | Yok |
6 | Aile İçi Şiddetin Kadın Sağlığına Etkileri | Anlatım, Tatışma, Makale Okuma | Yok |
7 | Aile içi şiddetin kadın sağlığına etkileri | Anlatım, tartışma, makale okuma | Yok |
8 | Aile İçi Şiddetin Çocuk Sağlığına Etkileri | Anlatım , tartışma | Yok |
9 | İnsan hakları, Aile-içi şiddetle ilgili uluslararası ve ulusal mevzuat | Anlatım, tartışma | Yok |
10 | Aile içi şiddetle ilgili yasal düzenlemeler. | Anlatım, tartışma | Yok |
11 | Aile içi şiddet mağdurlarına sunulan hizmetler. | Anlatım, tartışma | Yok |
12 | Aile içi şiddetle mücadelede sağlık personelinin rolü ve önemi. Erken tanı, aile içi şiddet görüşmesi, tıbbi tanı ve tedavi. | Anlatım, Tartışma | Yok |
13 | Aile içi şiddet mağdurunda risk değerlendirme ve güvenlik planı geliştirme | Anlatım, tartışma | Yok |
14 | Aile içi şiddetin kayıt ve bildirimi. Değerlendirme. | Anlatım, tartışma | Yok |
1. Özvarış B, Demirören M, Şener S, Tümay Ş. (2008). Kadına Yönelik Aile İçi Şiddetle Mücadelede Sağlık Hizmetleri. Ed:Akın A, TC Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara. 2. Özberk E. (2008). Şiddete Maruz Kalan Kadınlara Sunulan Hizmetler. T.C. Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara. 3.Mavili-Aktaş, A. (2014). Aile içi şiddet. Kadın ve çocuğun korunması. Elma Yayınevi. 4.Page, A. Z., & İnce, M. (2008). Aile içi şiddet konusunda bir derleme. Türk Psikoloji Yazıları, 11(22), 81-94. 5. Koçtürk, N. Ve Ulukol, B. (2020). Aile İçi Şiddet. Nobel Yayınevi, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 61 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 |