| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MBG768 | KORUMA BİYOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Biyoçeşitlilik kavramının tarihsel gelişimi, farklı bilim dalları ile ilişkisi, ekonomik, ekolojik ve etik yönden biyolojik kaynakların önemi ve korunması konularında yetkinlik kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Şeyda ERDOĞAN
| 1 | Koruma biyolojisi temel ilkelerini listeler |
| 2 | Biyolojik çeşitlilik ve önemini açıklar |
| 3 | Türleşme, tür ve çevre arasındaki ilişkiyi açıklar |
| 4 | Doğanın ve doğal kaynakların ekolojik ve ekonomik yönetimi konularını hatırlar |
| 5 | Koruma biyolojisinin genetik temellerini açıklar |
Birinci Öğretim
yok
yok
Terimler ve kavramlar. Biyolojik çeşitlilikte değişimler. Biyolojik çeşitliliğin korunması. Politikalar ve tasarruflar. Kanunların yapılması. Koruma stratejileri. Koruma eğitimi. Biyolojik koruma ve yer sınıflandırması; cansız çevredeki değişikliklerin önemi. Taksonomi ve sistematik. Koruma biyolojisinin genetik temelleri. Populasyonların korunması. Habitatların korunması. Ekosistemlerin korunması. Koruma alanları (yerinde koruma = in situ). Gurbette koruma (ex situ). Onarma ve korumanın yararları. Tehdit ve belirsizlik: Koruma biyolojisinde matematiksel modeller ve karar verme.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Koruma Biyolojisine Giriş | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım, tartışma | Yok |
| 2 | Biyolojik Çeşitlilik I: Tür kavramı | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım, tartışma | Yok |
| 3 | Biyolojik Çeşitlilik II: Popülasyon ve Genetik Çeşitlilik | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım, tartışma | Yok |
| 4 | Tür Etkileşimleri ve Popülasyon Kontrolü | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım, tartışma | Yok |
| 5 | İklim Değişikliği, İstilacı ve Yabancı Türler | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım, tartışma | Yok |
| 6 | Biyoçeştililik ve Habitat Kaybı, Türlerin Yok Olma Oranı | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım, tartışma | Yok |
| 7 | Koruma Genetiği ve Filogeni | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım, tartışma | Yok |
| 8 | Koruma Alanları | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım, tartışma | Yok |
| 9 | Biyoçeşitlilik Üzerine Problemler ve Tehditler | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım, tartışma | Yok |
| 10 | Türlerin Korunması ve Ekosistem Yönetimi Modelleri | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım, tartışma | Yok |
| 11 | Ekolojik ve Ekonomik Yönden Doğa Koruması | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım, tartışma | Yok |
| 12 | Biyoçeşitliliğin Korunmasının Önemi I | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım, tartışma | Yok |
| 13 | Biyoçeşitliliğin Korunmasının Önemi II | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım, tartışma | Yok |
| 14 | Koruma biyolojisi örnek proje incelemsi | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım, tartışma | Yok |
Principles of Conservation Biology, Third Edition Third Edition by Martha J. Groom (Author), Gary K. Meffe (Author), C. Ronald Carroll (Author)
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 |
| Seminer | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Gösterme | 14 | 2 | 28 |
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
| Okuma | 14 | 2 | 28 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 96 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 2 | 4 | 4 | ||||||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | ||||||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 3 | ||||||||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||
| ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |