Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBG749 | MOLEKÜLER SİSTEMATİK | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, Bitkiler, hayvanlar, mantarlar ve bakteriler arasındaki akrabalık ilişkilerinin belirlenmesini sağlamaktır. Canlılara ait çekirdek, kloroplast, mitokondri, 16S, ISSR, RAPD, AFLP vb, gen bölgeleri ve markır teknolojileri kullanarak PAUP, MEGA 6.0, CLUSTAL W, PHYLIP vb bilgisayar programlar kullanılarak filogenetik ağaçlar ve genetik uzaklıklar ile türler arasındaki ilişkiyi belirlemek planlanmıştır.
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ünsal BARAK
1 | Morfolojik ve protein markırları öğrenir. |
2 | Filogenetikte kullanılan kodlama yapan ve kodlanmayan gen bölgeleri öğrenir |
3 | Filogenetikte kullanılan çeşitli biyoinformatik bilgisayar programını öğrenir |
4 | Moleküler markır tekniklerinin filogenetik çalışmalarda kullanılmasını öğrenir |
5 | PAUP analizi ve yorumlanmasını öğrenir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Moleküler sistematikte kullanılan metotlar, amaçları ve analiz yöntemleri hakkında genel bilgi sahibi olunur.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sınıflandırmanın temeli ve önemi | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | yok |
2 | Sistematik kavramının öğrenilmesi | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | yok |
3 | Moleküler sistematik tekniklerinin çalışma alanında uygulanması | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | yok |
4 | Morfolojik ve protein markırların öğrenilmesi | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | yok |
5 | SSR, VNTR, ISSR, RAPD, AFLP vb, markırların öğrenilmesi | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | yok |
6 | Canlılara ait çekirdek, kloroplast ve mitokondri gen bölgelerinin öğrenilmesi | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | yok |
7 | Filogenetik sınıflandırma, fenetik sınıflandırma tekniklerini kullanma. | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi Gösterip-Yaptırma Yöntemi | yok |
8 | Filogenetik sınıflandırmada kullanılan online programlar | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi Gösterip-Yaptırma Yöntemi | Programların kişisel bilgisayarlara yüklenmesi |
9 | PAUP, MEGA 6.0, PHYLIP, FINCH TV, vb. filogenetik programların kulanımı | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi Gösterip-Yaptırma Yöntemi | Programların kişisel bilgisayarlara yüklenmesi |
10 | Bilgisayar programı kullanılarak filogenetik ağaç oluşturma | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi Gösterip-Yaptırma Yöntemi | Programların kişisel bilgisayarlara yüklenmesi |
11 | Filogenetik ağaç yorumlanması | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi Gösterip-Yaptırma Yöntemi | yok |
12 | Moleküler Saat Hipotezi, Bağıl Hız Testi, Filogenetik Testler, Doğrusal Ağaçlar | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi Gösterip-Yaptırma Yöntemi | yok |
13 | Sistematik kavramları ile moleküler teknikler arasında ilişki kurar. | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi Gösterip-Yaptırma Yöntemi | yok |
14 | Moleküler sistematik ile ilgili makale analizi yapılır. | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi Gösterip-Yaptırma Yöntemi | yok |
1. Evrimsel Analiz, Palme Yayıncılık 2. Nei M, Kumar S (2000) Moleküler evrim ve filogenetik. Oxford Üniversitesi 3. Lemey, P., Salemi, M., Vandamme, A.M. (2009). Filogenetik El Kitabı. Cambridge Üniversitesi, ISBN: 9780521877107
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Gösterme | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 93 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |