Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBG702 | BİLİM TARİHİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilere bilimsel gelişmelerin sadece kronolojisini vermek yerine bugün bilim diye adlandırılan kavramın hangi tarihsel, sosyal, ekonomik vs. faktörlerin etkileşimi sonucu ortaya çıktığını ve bilimin toplumu nasıl etkilediğini anlatmaktır.
Öğr Gör. Dr. Mehmet Ünsal Barak
1 | Bilimsel düşünceyi öğrenir günlük hayatta da bilimsel düşünceden yararlanabilir |
2 | Öğrenci bilimin sistematik gelişimini öğrenmiştir. |
3 | Öğrenci ilkçağlardan günümüze kadar olan süreçte bilimin önemini öğrenmiştir. |
4 | Öğrenci seçtiği bilimsel bir konuda sunum yapabilme becerisine sahip olur. |
5 | Günümüz bilimini geçmişte yapılmış bilimsel çalışmalar ile karşılaştırarak yorumlayabilir. Pozitif bilimlerdeki gelişmeleri farklı açılardan değerlendirebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Derste bilimin doğası nedir? Sorusu temel alınarak, bilim ile bilim olmayan arasındaki fark üzerinde durulmakta, aynı zamanda bu soru bağlamında, Aristoteles, Ptolemaios, Kopernik, Galileo, Kepler, Newton ve Einstein gibi bilimin önemli temsilcilerinin geliştirdikleri kuramların katkı yapıcı yönleri ele alınmaktadır. Bilgisayar ve teknolojik yapıdaki gelişmeler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilimin doğası | Düz Anlatım | - |
2 | Bilimsel metot ve yöntem | Düz Anlatım | - |
3 | Bilimsel metot ve yöntem 2 | Düz Anlatım | - |
4 | Eski çağda bilim | Düz Anlatım | - |
5 | Eski çağda bilim 2 | Düz Anlatım | - |
6 | Eski yunan tarihinde bilim | Düz Anlatım | - |
7 | Helenistik çağda bilim | Düz Anlatım | - |
8 | Romada bilim | Düz Anlatım | - |
9 | Orta çağda bilim | Düz Anlatım | - |
10 | İslamda bilim | Düz Anlatım | - |
11 | İslamda bilim 2 | Düz Anlatım | - |
12 | Rönesansta bilim | Düz Anlatım | - |
13 | Yeni çağda bilim | Düz Anlatım | - |
14 | Modern çağda bilim | Düz Anlatım | - |
1.öğretim üyesi ders notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 3 | 1 | 3 |
Gösterme | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 106 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 |