Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SNE010AS | SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Dersin temel amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde işe koşacakları ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi ve becerilerini geliştirmektir.
Doç. Dr. Uğur GEZER
1 | Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki işlevinin farkında olur. |
2 | Ölçme ve değerlendirme araçlarının genel özelliklerini açıklar. |
3 | Sınıf içi değerlendirmelerde kullanılan temel yaklaşımlar ve teknikleri açıklar. |
4 | Farklı öğrenme alanlarına uygun ölçme araçları geliştirir. |
5 | Dersin kazanımına ve sürece uygun ölçme araçları geliştirir. |
6 | Geliştirdiği ölçme araçlarına uygun değerlendirme yöntemleri kullanır. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yoktur.
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı, Bilgilendirme ve Temel Kavramlar | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Konuya ilişkin ders notları ve ders sunumunun incelenmesi |
2 | Ölçme Değerlendirmeye Yönelik İlkeler | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Konuya ilişkin ders notları ve ders sunumunun incelenmesi |
3 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; Geleneksel ve çağdaş ölçme değerlendirme yaklaşımları | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Konuya ilişkin ders notları ve ders sunumunun incelenmesi |
4 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, Kısa cevaplı sınavlar ve Doğru-yanlış tipi testler | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Konuya ilişkin ders notları ve ders sunumunun incelenmesi |
5 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Çoktan seçmeli testler | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Konuya ilişkin ders notları ve ders sunumunun incelenmesi |
6 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Eşleştirmeli testler ve sözlü yoklamalar | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Konuya ilişkin ders notları ve ders sunumunun incelenmesi |
7 | Sınıf içi değerlendirmede mobil araçlar, web 2.0 araçları ve yazımlar | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Konuya ilişkin ders notları ve ders sunumunun incelenmesi |
8 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Görüşme ve Gözlem | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Konuya ilişkin ders notları ve ders sunumunun incelenmesi |
9 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Performans değerlendirme | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Konuya ilişkin ders notları ve ders sunumunun incelenmesi |
10 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Öğrenci ürün dosyası | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Konuya ilişkin ders notları ve ders sunumunun incelenmesi |
11 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Araştırma kâğıtları ve araştırma projeleri | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Konuya ilişkin ders notları ve ders sunumunun incelenmesi |
12 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Akran değerlendirmesi, öz değerlendirme ve tutum ölçekleri | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Konuya ilişkin ders notları ve ders sunumunun incelenmesi |
13 | Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Konuya ilişkin ders notları ve ders sunumunun incelenmesi |
14 | Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar ve genel değerlendirme | Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. | Konuya ilişkin ders notları ve ders sunumunun incelenmesi |
1. McMillan, J. H. (2015). Sınıf İçi Değerlendirme. İstanbul: Eğitim Yayınevi. 2. Turgut, M. F. ve Baykul, Y. (2012). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara. Pegem Akademi. 3. Editör: Hasan Tabak , Vildan Özdemir. Sınıf İçi Öğrenmeleri Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Rapor Hazırlama | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 6 | 3 | 18 |
Rapor | 1 | 5 | 5 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |