GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SNE010AS SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Dersin temel amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde işe koşacakları ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi ve becerilerini geliştirmektir.


Dr. Öğr. Üyesi Uğur GEZER


1 Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki işlevinin farkında olur.
2 Ölçme ve değerlendirme araçlarının genel özelliklerini açıklar.
3 Sınıf içi değerlendirmelerde kullanılan temel yaklaşımlar ve teknikleri açıklar.
4 Farklı öğrenme alanlarına uygun ölçme araçları geliştirir.
5 Dersin kazanımına ve sürece uygun ölçme araçları geliştirir.
6 Geliştirdiği ölçme araçlarına uygun değerlendirme yöntemleri kullanır.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders Tanıtımı, Bilgilendirme ve Temel Kavramlar
2 Ölçme Değerlendirmeye Yönelik İlkeler
3 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; Geleneksel ve çağdaş ölçme değerlendirme yaklaşımları
4 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, Kısa cevaplı sınavlar ve Doğru-yanlış tipi testler
5 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Çoktan seçmeli testler
6 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Eşleştirmeli testler ve sözlü yoklamalar
7 Sınıf içi değerlendirmede mobil araçlar, web 2.0 araçları ve yazımlar
8 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Görüşme ve Gözlem
9 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Performans değerlendirme
10 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Öğrenci ürün dosyası
11 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Araştırma kâğıtları ve araştırma projeleri
12 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Akran değerlendirmesi, öz değerlendirme ve tutum ölçekleri
13 Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme
14 Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar ve genel değerlendirme

1. McMillan, J. H. (2015). Sınıf İçi Değerlendirme. İstanbul: Eğitim Yayınevi. 2. Turgut, M. F. ve Baykul, Y. (2012). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara. Pegem Akademi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 60
Ev Ödevi 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 6 2 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 6 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Okuma 6 3 18
Rapor 1 4 4
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 95

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 3 4
ÖÇ 2 4 2 3
ÖÇ 3 3 4 4
ÖÇ 4 3 2 1
ÖÇ 5 3 4 1 4 1
ÖÇ 6 2 1 3 1 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek