Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SNE004AS | GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Geleneksel çocuk oyunlarının önemini kavrama ve oyunların Türk kültüründeki yerini anlama
Bölüm öğretim üyeleri.
1 | Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma çalışmaları yapar. |
3 | Oyunların tanımı, önemi, kurallarını bilir; yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunlarının arasındaki farkı anlar. Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisini kavrar. |
4 | Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisini kavrar. |
5 | Geleneksel çocuk oyunları ile ilgili planlama ve uygulama yapar. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yoktur.
Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları. | ||
2 | Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma. | ||
3 | Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma. | ||
4 | Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma. | ||
5 | Bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları. | ||
6 | Bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları. | ||
7 | Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi. | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Bu oyunları planlama ve uygulama. | ||
10 | Bu oyunları planlama ve uygulama. | ||
11 | Bu oyunları planlama ve uygulama. | ||
12 | Bu oyunları planlama ve uygulama. | ||
13 | Bu oyunları planlama ve uygulama. | ||
14 | Bu oyunları planlama ve uygulama. |
Başal, H. A. (2018). Geçmişten Günümüze Geleneksel Çocuk Oyunları. Ankara: Nobel Akademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 98 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 3 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 |