| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| SNE004AS | GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Geleneksel çocuk oyunlarının önemini kavrama ve oyunların Türk kültüründeki yerini anlama
Doç. Dr. Özgür BABAYİĞİT
| 1 | Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları hakkında bilgi sahibi olur. |
| 2 | Oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma çalışmaları yapar. |
| 3 | Oyunların tanımı, önemi, kurallarını bilir; yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunlarının arasındaki farkı anlar. |
| 4 | Geleneksel çocuk oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisini kavrar. |
| 5 | Geleneksel çocuk oyunları ile ilgili planlama ve uygulama yapar. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yoktur.
Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları. | Anlatım, tartışma, soru yanıt, beyin fırtınası. | Yoktur. |
| 2 | Geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri. | Anlatım, tartışma, soru yanıt, beyin fırtınası. | Yoktur. |
| 3 | Unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma. | Anlatım, tartışma, soru yanıt, beyin fırtınası. | Yoktur. |
| 4 | Geleneksel çocuk oyunları tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları. | Anlatım, tartışma, soru yanıt, beyin fırtınası. | Yoktur. |
| 5 | Geleneksel çocuk oyunları tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları. | Anlatım, tartışma, soru yanıt, beyin fırtınası. | Yoktur. |
| 6 | Geleneksel çocuk oyunları tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları. | Anlatım, tartışma, soru yanıt, beyin fırtınası. | Yoktur. |
| 7 | Geleneksel çocuk oyunları tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları. | Anlatım, tartışma, soru yanıt, beyin fırtınası. | Yoktur. |
| 8 | Geleneksel çocuk oyunları tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları. | Anlatım, tartışma, soru yanıt, beyin fırtınası. | Yoktur. |
| 9 | Geleneksel oyunların çocukların gelişim alanlarına etkisi. | Anlatım, tartışma, soru yanıt, beyin fırtınası. | Yoktur. |
| 10 | Geleneksel oyunları planlama ve uygulama. | Anlatım, tartışma, soru yanıt, beyin fırtınası. | Yoktur. |
| 11 | Geleneksel oyunları planlama ve uygulama. | Anlatım, tartışma, soru yanıt, beyin fırtınası. | Yoktur. |
| 12 | Geleneksel oyunları planlama ve uygulama. | Anlatım, tartışma, soru yanıt, beyin fırtınası. | Yoktur. |
| 13 | Geleneksel oyunları planlama ve uygulama. | Anlatım, tartışma, soru yanıt, beyin fırtınası. | Yoktur. |
| 14 | Geleneksel oyunları planlama ve uygulama. | Anlatım, tartışma, soru yanıt, beyin fırtınası. | Yoktur. |
Başal, H. A. (2018). Geçmişten Günümüze Geleneksel Çocuk Oyunları. Ankara: Nobel Akademi. Erdoğan Tokmakçıoğlu. Çocuk Oyunları. Bilgi Yayınevi. Necati Demir. Anadolu’dan Türk Çocuk Oyunları. H Yayınları.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 90 |
| Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 10 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yoktur.
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
| Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
| Okuma | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 93 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 5 | 3 | 5 | ||||||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
| ÖÇ 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 1 | |||||||||||
| ÖÇ 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
| ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 |