GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB020S HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Bu derste kronik veya farklı nedenlerle uzun süre hastanelerde tedavi olan çocukların eğitim süreçlerine dair nelerin yapılabileceği tartışılması amaçlanmıştır.


Fakülte öğretim üyeleri


1 Hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre gelişim özelliklerini bilir.
2 Hastanede yatan çocukların psikolojik ihtiyaçlarını bilir.
3 Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşimi sağlar.
4 Çocuğu tedaviye veya ameliyata hazırlanma sürecini psikolojik açıdan destekler.
5 Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlar ve uygular.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


Bu dersin içeriğini, hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumları; Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim; Hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama; Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama; Hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim oluşturur.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Hastanede yatan çocukların eğitimine giriş Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası Yoktur.
2 Hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası Yoktur.
3 Hastanede yatan çocukların psikolojik ihtiyaçları, ruhsal durumları Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası Yoktur.
4 Çocuğun hastalık teşhis süreci Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası Yoktur.
5 Çocuğu hastaneye yatmaya, tedaviye hazırlama Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası Yoktur.
6 Çocuğu ameliyata hazırlama Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası Yoktur.
7 Ameliyat sonrası ihtiyaçlar Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası Yoktur.
8 Ameliyat sonrası ihtiyaçlar Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası Yoktur.
9 Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası Yoktur.
10 Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası Yoktur.
11 Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planları Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası Yoktur.
12 Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planları Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası Yoktur.
13 Hastane okulları Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası Yoktur.
14 Hastane okulları Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası Yoktur.

Bayhan. P. Ve Artan, İ. (editörler)(2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk, Hedef Yayıncılık: Ankara Bütün Ayhan. A. (editör) (2017) Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir. Güven, G. (2024). Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi. Eğiten Kitap



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 80
Rapor Hazırlama 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 5 5
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 8 8
Rapor Sunma 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 5 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 3 24
Toplam İş Yükü (saat) 94

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 5 3 1
ÖÇ 2 4 2 5 2
ÖÇ 3 2 5 4
ÖÇ 4 5 4 2
ÖÇ 5 3 1 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek