Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB020S | HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu derste kronik veya farklı nedenlerle uzun süre hastanelerde tedavi olan çocukların eğitim süreçlerine dair nelerin yapılabileceği tartışılması amaçlanmıştır.
Fakülte öğretim üyeleri
1 | Hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre gelişim özelliklerini bilir. |
2 | Hastanede yatan çocukların psikolojik ihtiyaçlarını bilir. |
3 | Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşimi sağlar. |
4 | Çocuğu tedaviye veya ameliyata hazırlanma sürecini psikolojik açıdan destekler. |
5 | Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlar ve uygular. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yoktur.
Bu dersin içeriğini, hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumları; Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim; Hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama; Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama; Hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim oluşturur.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Hastanede yatan çocukların eğitimine giriş | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | Yoktur. |
2 | Hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | Yoktur. |
3 | Hastanede yatan çocukların psikolojik ihtiyaçları, ruhsal durumları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | Yoktur. |
4 | Çocuğun hastalık teşhis süreci | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | Yoktur. |
5 | Çocuğu hastaneye yatmaya, tedaviye hazırlama | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | Yoktur. |
6 | Çocuğu ameliyata hazırlama | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | Yoktur. |
7 | Ameliyat sonrası ihtiyaçlar | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | Yoktur. |
8 | Ameliyat sonrası ihtiyaçlar | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | Yoktur. |
9 | Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | Yoktur. |
10 | Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | Yoktur. |
11 | Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | Yoktur. |
12 | Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | Yoktur. |
13 | Hastane okulları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | Yoktur. |
14 | Hastane okulları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | Yoktur. |
Bayhan. P. Ve Artan, İ. (editörler)(2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk, Hedef Yayıncılık: Ankara Bütün Ayhan. A. (editör) (2017) Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir. Güven, G. (2024). Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi. Eğiten Kitap
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 80 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 94 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 2 | 5 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 5 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 2 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 1 | 3 |