GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB017S ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Eğitim Programlarının hazırlanma sürecinde, bireyin gelişimsel ve öğrenme özelliklerini kavrama ve öğrenme faaliyetlerinin temelini oluşturan öğrenmeye ilişkin bireysel farklılıklarla ilgili temel kavram ve ilkelerin kavrama ve söz konusu ilkelere dayalı öğretim tasarımı geliştirme.


Fakülte öğretim üyeleri


1 Öğrenci, bireysel farklılığın önemini kavrar.
2 Öğrenci, bireysel farklılığı belirleyen bileşenleri analiz eder.
3 Öğrenci, bireysel farklılığa dayalı öğretim programı önerisi geliştirir.
4 Öğrenci, bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirir.
5 Öğrenci, kendi öğrenme sürecini etkileyen bireysel farklılığını bilir ve kendine dönük strateji geliştirir.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler: müfredata dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme, ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama, değerlendirmede uyulması gereken kurallar; uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme; kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler; öğretimi uyarlama; kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Öğrenme nedir? Öğrenmede Bireysel Farklılıklar Nelerdir? Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
2 Bireysel Farklılığa Dayalı Öğrenme ve Öğretme Modelleri Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
3 Öz-düzenleme Becerisi Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
4 Motivasyonel Faktörler Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
5 Öğrenme Stratejileri Bilişsel Stratejiler, Kaynakları Yönetme Stratejileri Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
6 Öğrenme Stilleri Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
7 Bilgiyi Algılama ve İşleme Tercihine Göre Öğrenme Stilleri Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
8 Bilgiyi Algılama ve İşleme Tercihine Göre Öğrenme Stilleri Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
9 Doğuştan Gelen Kişilik Özelliklerine Göre Öğrenme Stilleri Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
10 Doğuştan Gelen Kişilik Özelliklerine Göre Öğrenme Stilleri Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
11 Öğrencilerin Yeteneklerine Göre Öğrenme Stilleri Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
12 Bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı modelleri Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
13 Bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirme Soru cevap, anlatım, örnek olay öğretim tasarımı hazırlama
14 Dersin değerlendirilmesi Soru-cevap, tartışma Yok

Sümer-Dodur, H.M. (2022). Öğretimi Bireyselleştirme Ve Uyarlama. Eğiten Kitap Gagné, R. M. (1967). Learning and individual differences. Columbus, OH. Gürsel, O. (2000). Bireyselleşmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Rapor Sunma 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 70
Rapor 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 2 2 4
Rapor Sunma 2 15 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 7 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 3 18
Toplam İş Yükü (saat) 105

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 2 1 2 2 1
ÖÇ 2 4 2 1 2 1
ÖÇ 3 2 1
ÖÇ 4 1 1 1 2
ÖÇ 5 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek