GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB016S ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Bu derste öğrencilerin öğrenme güçlüklerinin tanımını, nedenlerini, yaygınlığını, tanı ölçütlerini ve tanılama sürecini, öğrenme güçlüğü gösteren çocukların algı, dikkat, bellek, dil, erken okuryazarlık, okuma, yazma, okuduğunu anlama, matematik ve sosyal becerilerde yaşadıkları güçlükleri ile ailelerinin yaşadıkları problemleri tanımlayabilmeleri amaçlanmaktadır.


Dr. Öğretim Üyesi Bahadır İnan


1 Öğrenme güçlüğünü, tarihçesini ve yaygınlığını tanımlar.
2 Öğrenme güçlüğüne yol açan nedenleri tanımlar.
3 Öğrenme güçlüğü ile tanı ölçütlerini ve tanılama sürecini tanımlar.
4 Öğrenme güçlüğü gösteren çocukların algı, dikkat, bellek, dil ve erken okuryazarlık becerilerinde yaşadıkları güçlükleri tanımlar.
5 Öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin okuma, yazma, okuduğunu anlama, matematik ve sosyal becerilerde yaşadıkları güçlükleri tanımlar.
6 Öğrenme güçlüğü olan çocukların aileleri tarafından yaşanan problemleri tanımlar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğrenme güçlüklerinin tanımı, nedenleri, yaygınlığı, tanı ölçütleri ve tanılama süreci, öğrenme güçlüğü gösteren çocukların algı, dikkat, bellek, dil, erken okuryazarlık, okuma, yazma, okuduğunu anlama, matematik ve sosyal becerilerde yaşadıkları güçlükler ve ailelerinin yaşadıkları problemler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Öğrenme güçlüğünün tarihçesi ve tanımı. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
2 Öğrenme güçlüğüne yol açan nedenler ve yaygınlık. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
3 Öğrenme güçlüğü ile tanı ölçütleri. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
4 Öğrenme güçlüğünde tanılama süreci. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
5 Öğrenme güçlüğü gösteren çocukların algısal problemleri. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
6 Öğrenme güçlüğü gösteren çocukların dikkat ve bellek problemleri. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
7 Öğrenme güçlüğü gösteren çocukların dikkat ve bellek problemleri. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
8 Öğrenme güçlüğü gösteren çocukların dil ve erken okuryazarlık problemleri. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
9 Öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin okuma problemleri. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
10 Öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin yazma problemleri. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
11 Öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin okuduğunu anlama problemleri. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
12 Öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin matematik problemleri. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
13 Öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin sosyal beceri problemleri. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok
14 Öğrenme güçlüğü olan çocukların aileleri tarafından yaşanan problemler. Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma Yok

Bender, W. N. (2007). Differentiating Instruction for Students with Learning Disabilities: Best Teaching Practices for General and Special Educators. Thousand Oaks, CA, USA: Corwin Press. Bender, W. N. (2007). Learning Disabilities: Characteristics, Identification, And Teaching Strategies. Boston, MA, USA: Allyn & Bacon Melekoğlu, M. A. ve Çakıroğlu, O.. (2017). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar Ankara: Vize Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Rapor Hazırlama 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 11 11
Rapor Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 15 1 15
Toplam İş Yükü (saat) 101

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 4 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 5 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 6 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek