Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB016S | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu derste öğrencilerin öğrenme güçlüklerinin tanımını, nedenlerini, yaygınlığını, tanı ölçütlerini ve tanılama sürecini, öğrenme güçlüğü gösteren çocukların algı, dikkat, bellek, dil, erken okuryazarlık, okuma, yazma, okuduğunu anlama, matematik ve sosyal becerilerde yaşadıkları güçlükleri ile ailelerinin yaşadıkları problemleri tanımlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dr. Öğretim Üyesi Bahadır İnan
1 | Öğrenme güçlüğünü, tarihçesini ve yaygınlığını tanımlar. |
2 | Öğrenme güçlüğüne yol açan nedenleri tanımlar. |
3 | Öğrenme güçlüğü ile tanı ölçütlerini ve tanılama sürecini tanımlar. |
4 | Öğrenme güçlüğü gösteren çocukların algı, dikkat, bellek, dil ve erken okuryazarlık becerilerinde yaşadıkları güçlükleri tanımlar. |
5 | Öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin okuma, yazma, okuduğunu anlama, matematik ve sosyal becerilerde yaşadıkları güçlükleri tanımlar. |
6 | Öğrenme güçlüğü olan çocukların aileleri tarafından yaşanan problemleri tanımlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrenme güçlüklerinin tanımı, nedenleri, yaygınlığı, tanı ölçütleri ve tanılama süreci, öğrenme güçlüğü gösteren çocukların algı, dikkat, bellek, dil, erken okuryazarlık, okuma, yazma, okuduğunu anlama, matematik ve sosyal becerilerde yaşadıkları güçlükler ve ailelerinin yaşadıkları problemler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme güçlüğünün tarihçesi ve tanımı. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
2 | Öğrenme güçlüğüne yol açan nedenler ve yaygınlık. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
3 | Öğrenme güçlüğü ile tanı ölçütleri. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
4 | Öğrenme güçlüğünde tanılama süreci. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
5 | Öğrenme güçlüğü gösteren çocukların algısal problemleri. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
6 | Öğrenme güçlüğü gösteren çocukların dikkat ve bellek problemleri. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
7 | Öğrenme güçlüğü gösteren çocukların dikkat ve bellek problemleri. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
8 | Öğrenme güçlüğü gösteren çocukların dil ve erken okuryazarlık problemleri. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
9 | Öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin okuma problemleri. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
10 | Öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin yazma problemleri. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
11 | Öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin okuduğunu anlama problemleri. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
12 | Öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin matematik problemleri. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
13 | Öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin sosyal beceri problemleri. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
14 | Öğrenme güçlüğü olan çocukların aileleri tarafından yaşanan problemler. | Anlatım; Soru Yanıt; Tartışma | Yok |
Bender, W. N. (2007). Differentiating Instruction for Students with Learning Disabilities: Best Teaching Practices for General and Special Educators. Thousand Oaks, CA, USA: Corwin Press. Bender, W. N. (2007). Learning Disabilities: Characteristics, Identification, And Teaching Strategies. Boston, MA, USA: Allyn & Bacon Melekoğlu, M. A. ve Çakıroğlu, O.. (2017). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar Ankara: Vize Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 11 | 11 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 101 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 6 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |