Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB016S | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin temel amacı öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların temel özelliklerini öğretmektir.
Fakülte öğretim üyeleri
1 | Öğrenciler özel eğitimin ilkelerini bilir. |
2 | Öğrenciler erken eğitim ve adaptasyon hakkında bilgi sahibi olur. - zihinsel engelleri bilir ve öğrenme güçlüklerini bilir. |
3 | Öğrenciler dil ve konuşma bozukluklarını bilir. İşitme güçlükleri hakkında biilir. Görme güçlüklerini bilir. |
4 | Öğrenciler duygusal ve davranışsal bozukluklarını bilir. |
5 | Öğrenciler otizmi bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması: Eğitsel, psikolojik, tıbbi etmenler; yaygınlık ve görülme sıklığı; öğrenme güçlüğünün nedenleri; erken müdahale; müdahaleye tepki modeli; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanağı olan uygulamalar; okuma,yazma ve matematik becerilerini destekleme; akademik olmayan becerileri destekleme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Özel Eğitim Kavramının Temeli ve ilkeleri | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
2 | Erken Eğitim Ve Adaptasyon | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
3 | Zihinsel Engeller | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
4 | Öğrenme Güçlükleri | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
5 | Dil Ve Konuşma Bozuklukları | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
6 | İşitme Güçlükleri | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
7 | Görme Güçlükleri | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
8 | Görme Güçlükleri | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
9 | Otizm | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
10 | Otizm | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
11 | Otistik çocukların eğitimi | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
12 | Görme Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
13 | Konuşma Ve Dil Engelli Çocuklar Ve Uyumsuz Ve Üstün Yetenekli Çocuklar | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
14 | Ders değerlendirmesi | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
Bender, N. W. (2016). Öğrenme güçlüğü olan bireyler ve eğitimleri (H. Sarı Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Özmen, R. (2016). Öğrenme Güçlüğü: Sınıf içi destek seti. Ankara: Eğiten Kitap. Sak, U. (2016). Üstün zekalılar: Özellikleri, tanılanmaları, eğitimleri (5. baskı). Ankara: Vize Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 70 |
Gözlem | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 1 | 11 | 11 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 98 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 2 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 2 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 4 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 1 |