GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB016S ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin temel amacı öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların temel özelliklerini öğretmektir.


Fakülte öğretim üyeleri


1 Öğrenciler özel eğitimin ilkelerini bilir.
2 Öğrenciler erken eğitim ve adaptasyon hakkında bilgi sahibi olur. - zihinsel engelleri bilir ve öğrenme güçlüklerini bilir.
3 Öğrenciler dil ve konuşma bozukluklarını bilir. İşitme güçlükleri hakkında biilir. Görme güçlüklerini bilir.
4 Öğrenciler duygusal ve davranışsal bozukluklarını bilir.
5 Öğrenciler otizmi bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması: Eğitsel, psikolojik, tıbbi etmenler; yaygınlık ve görülme sıklığı; öğrenme güçlüğünün nedenleri; erken müdahale; müdahaleye tepki modeli; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanağı olan uygulamalar; okuma,yazma ve matematik becerilerini destekleme; akademik olmayan becerileri destekleme.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Özel Eğitim Kavramının Temeli ve ilkeleri Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
2 Erken Eğitim Ve Adaptasyon Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
3 Zihinsel Engeller Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
4 Öğrenme Güçlükleri Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
5 Dil Ve Konuşma Bozuklukları Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
6 İşitme Güçlükleri Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
7 Görme Güçlükleri Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
8 Görme Güçlükleri Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
9 Otizm Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
10 Otizm Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
11 Otistik çocukların eğitimi Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
12 Görme Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
13 Konuşma Ve Dil Engelli Çocuklar Ve Uyumsuz Ve Üstün Yetenekli Çocuklar Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok
14 Ders değerlendirmesi Soru cevap, anlatım, örnek olay Yok

Bender, N. W. (2016). Öğrenme güçlüğü olan bireyler ve eğitimleri (H. Sarı Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Özmen, R. (2016). Öğrenme Güçlüğü: Sınıf içi destek seti. Ankara: Eğiten Kitap. Sak, U. (2016). Üstün zekalılar: Özellikleri, tanılanmaları, eğitimleri (5. baskı). Ankara: Vize Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Rapor Hazırlama 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 70
Gözlem 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 1 1 1
Rapor Hazırlama 1 11 11
Rapor Sunma 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 10 50
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 98

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 2 5
ÖÇ 2 4 3 4 1 2 3 5
ÖÇ 3 3 2
ÖÇ 4 2 4 3
ÖÇ 5 4 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek