GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB013S MİKRO ÖĞRETİM Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


Bu ders; öğretmen adaylarının, etkili öğretim ve öğrenmeyi sağlayacak sınıf ortamları oluşturma, mesleki yeterlilik, tutum ve rol ve davranışlarını geliştirmelerini sağlama, mikro öğretim kapsamında ders planı hazırlama, uygulama ve hem öğretimin hem de dersin değerlendirilmesi ile hazırlanan etkinlik ve öğretim faaliyetlerinin geliştirilmesi yönelik bilgi ve becerileri edinmelerini amaçlamaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Hatice ÇİLSALAR SAGNAK


1 Etkili öğretim ve öğrenmeyle ile ilgili temel kavramları açıklayabilir.
2 Etkili öğretmenin özelliklerini açıklayabilir.
3 Etkili ders planı hazırlayabilir.
4 Hazırladığı ders planını uygulayabilir.
5 Yürüttüğü öğretim faaliyetlerini değerlendirebilir.

Birinci Öğretim


yok


yok


• Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; • Öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışları; • Ders planı hazırlama; • Mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları; • Konuya uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama; • Sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; • Ders sunumlarının videoya kaydedilmesi; • Kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; • Hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse Giriş anlatım, soru cevap yok
2 • Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; • Ders planı hazırlama; anlatım, soru cevap okuma
3 Mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları; anlatım, soru cevap okuma
4 Öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışları; Planlama, Etkinlik Planı hazırlama anlatım, soru cevap okuma
5 Grup etkinliği-Örnek ders uygulamaları
6 Grup etkinliği-Örnek ders uygulamaları grup çalışması tasarım
7 Grup etkinliği-Örnek ders uygulamaları grup çalışması tasarım
8 Etkili Öğretmenlik grup çalışması tasarım
9 Grup etkinliği-Örnek ders uygulamaları grup etkinliği tasarım
10 Grup etkinliği-Örnek ders uygulamaları
11 Grup etkinliği-Örnek ders uygulamaları grup çalışması tasarım
12 Grup etkinliği-Örnek ders uygulamaları grup çalışması tasarım
13 Grup etkinliği-Örnek ders uygulamaları grup çalışması tasarım
14 Genel değerlendirme soru-cevap gözden geçirme

Demirel (2015) Öğretmen sanatı-Bölüm 1- Öğretim etkinliklerini planlama Çakır (2000). Öğretmen yetiştirmede teoriyi pratiğe bağlayan mikroöğretimin Türkiye'deki üç üniversitede durumu. s. 62-64. https://dergipark.org.tr/download/article-file/88003 Çoban, A. (2015).ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MİKRO-ÖĞRETİM VE FARKLI YAKLAŞIMLAR https://dergipark.org.tr/download/article-file/70653 Saylan (2015)Eğitim bilimine giriş. Eğitim sistemine öğretmenin rolü. Sayfa: 249-269 Celep (2007) Eğitim bilimine giriş. Meslek olarak öğretmenlik. Sayfa 45-73 Dersin sorumlusu tarafından belirlenen diğer okumalar



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 30
Derse Katılım 1 10
Uygulama/Pratik 1 30
Takım/Grup Çalışması 1 20
Rapor Hazırlama 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 20
Rapor 1 20
Rapor Hazırlama 1 30
Proje Hazırlama 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Takım/Grup Çalışması 2 6 12
Beyin Fırtınası 7 1 7
Rapor Hazırlama 2 8 16
Rol Oynama / Dramatize Etme 4 2 8
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 1 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Performans 2 5 10
Ev Ödevi 8 1 8
Toplam İş Yükü (saat) 99

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 4
ÖÇ 3 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek