GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB012S KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı farklı ülkelerin eğitim sistemlerini çeşitli yönleriyle incelemek. Ve ülkelerin eğitim sistemlerini birbirleriyle ve ülkemizdeki durumla karşılaştırmaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Gül Şebnem ALTUNER ÇOBAN


1 Karşılaştırmalı eğitimin amaç ve yararlarını açıklar.
2 Karşılaştırmalı eğitime ilişkin kavram ve yöntemleri açıklar.
3 Bir eğitim sistemini oluşturan unsurları analiz eder.
4 Gelişmiş ülkelerdeki eğitim sistemleriyle Türk eğitim sistemini karşılaştırır.
5 Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerini göz önünde bulundurarak, Türk Eğitim Sisteminin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunabilme.

Birinci Öğretim


yok


yok


Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi; karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma; farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması; farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik; farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri; farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri; eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Karşılaştırmalı eğitimle ilgili temel kavramlar Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok.
2 Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimi Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok.
3 İdeoloji ve eğitim Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok.
4 Küreselleşme ve eğitim Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok.
5 Karşılaştırmalı eğitimde uluslararası kuruluşlar Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok.
6 Kalkınma hedeflerinde eğitim Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok.
7 Eğitim göstergeleri ile eğitim sistemlerinin karşılaştırılması Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok.
8 Okul yöneticisi yetiştirme ve atama sreçlerinin kıyaslanması Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok.
9 Öğretmen yetiştirme ve mesleki gelişim süreçlerinin kıyaslanması Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok.
10 Öğretmen etkililiği ve denetim sistemlerinin kıyaslanması Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok.
11 Uluslararası raporlarının incelenmesi Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok.
12 Uluslararası raporlarının değerlendirilmesi Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok.
13 Uluslararası raporlarının değerlendirilmesi Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok.
14 Uluslararası raporlarının değerlendirilmesi Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası Yok.

Balcı, A. (2009). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Pegem a Aynal, S. (2012). Karşılaştırmalı eğitim yansımaları. Pegem a. Ada, S. & Baysal, N. (2013). Eğitim yapıları ve yönetimleri açısından çeşitli ülkelere bir bakış. Pegem a. Gülcan, M. G., ve Şahin, F. (2021). Karşılaştırmalı eğitim tematik bir yaklaşım. Pegem



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Rapor Hazırlama 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 3 3
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Takım/Grup Çalışması 5 1 5
Rapor Hazırlama 14 1 14
Makale Kritik Etme 3 3 9
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 1 5
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 107

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 1 5
ÖÇ 2 5 3 2 4 5
ÖÇ 3 4 4 3
ÖÇ 4 1 5 3 3 1
ÖÇ 5 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek