| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MB012S | KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı farklı ülkelerin eğitim sistemlerini çeşitli yönleriyle incelemek. Ve ülkelerin eğitim sistemlerini birbirleriyle ve ülkemizdeki durumla karşılaştırmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Gül Şebnem ALTUNER ÇOBAN
| 1 | Karşılaştırmalı eğitimin amaç ve yararlarını açıklar. |
| 2 | Karşılaştırmalı eğitime ilişkin kavram ve yöntemleri açıklar. |
| 3 | Bir eğitim sistemini oluşturan unsurları analiz eder. |
| 4 | Gelişmiş ülkelerdeki eğitim sistemleriyle Türk eğitim sistemini karşılaştırır. |
| 5 | Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerini göz önünde bulundurarak, Türk Eğitim Sisteminin geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunabilme. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi; karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma; farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması; farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik; farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri; farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri; eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Karşılaştırmalı eğitimle ilgili temel kavramlar | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok. |
| 2 | Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel gelişimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok. |
| 3 | İdeoloji ve eğitim | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok. |
| 4 | Küreselleşme ve eğitim | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok. |
| 5 | Karşılaştırmalı eğitimde uluslararası kuruluşlar | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok. |
| 6 | Kalkınma hedeflerinde eğitim | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok. |
| 7 | Eğitim göstergeleri ile eğitim sistemlerinin karşılaştırılması | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok. |
| 8 | Okul yöneticisi yetiştirme ve atama sreçlerinin kıyaslanması | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok. |
| 9 | Öğretmen yetiştirme ve mesleki gelişim süreçlerinin kıyaslanması | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok. |
| 10 | Öğretmen etkililiği ve denetim sistemlerinin kıyaslanması | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok. |
| 11 | Uluslararası raporlarının incelenmesi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok. |
| 12 | Uluslararası raporlarının değerlendirilmesi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok. |
| 13 | Uluslararası raporlarının değerlendirilmesi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok. |
| 14 | Uluslararası raporlarının değerlendirilmesi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası | Yok. |
Balcı, A. (2009). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Pegem a Aynal, S. (2012). Karşılaştırmalı eğitim yansımaları. Pegem a. Ada, S. & Baysal, N. (2013). Eğitim yapıları ve yönetimleri açısından çeşitli ülkelere bir bakış. Pegem a. Gülcan, M. G., ve Şahin, F. (2021). Karşılaştırmalı eğitim tematik bir yaklaşım. Pegem
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 60 |
| Rapor Hazırlama | 1 | 40 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
| Tartışma | 10 | 1 | 10 |
| Soru-Yanıt | 1 | 1 | 1 |
| Takım/Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
| Gösterme | 14 | 2 | 28 |
| Rapor Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
| Makale Kritik Etme | 3 | 3 | 9 |
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
| Okuma | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 106 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 1 | 5 | |||||||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | |||||||||||||
| ÖÇ 4 | 1 | 5 | 3 | 3 | 1 | |||||||||||
| ÖÇ 5 | 2 | 2 |