Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB008S | EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin program geliştirme sürecini tanımaları, program geliştirme ile ilgili bilgi, beceri kazanmaları.
Dr. Öğr. Üyesi Dilşat Peker Ünal
1 | Program geliştirmenin temel kavramlarını ve kuramsal temellerini bilir. |
2 | Program geliştirme sürecinin basamaklarını uygular. |
3 | Program değerlendirme bulgularını program geliştirme ile ilişkilendirir. |
4 | Program geliştirmeyi etkileyen güncel gelişmeleri bilir. |
5 | Program geliştirme konusundaki bilgi ve becerilerini eğitim öğretim sürecinde kullanır. |
Birinci Öğretim
Öğretim İlke ve Yöntemleri Ölçme ve Değerlendirme
Yok
Program geliştirme sürecinin temel kavramları, kuramsal temelleri, felsefe-program geliştirme ilişkisi, program geliştirmede ihtiyaç belirleme, çalışma planı oluşturma, kullanılacak tasarımlar ve modeller, amaç-içerik-eğitim durumu ve değerlendirme ögelerinin oluşturulması, programın denenmesi, değerlendirilmesi, değerlendirme sonuçlarına göre programın geliştirilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar (eğitim, öğretim, öğrenme, öğretme, eğitim/öğretim/ders programı, resmi/işlevsel/extra/örtük program, program geliştirme/deneme/değerlendirme) | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
3 | Program geliştirmede tasarım ve modeller | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
4 | Program geliştirme çalışma grupları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
5 | Program geliştirmede ihtiyaç analizi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
6 | Program geliştirmede ihtiyaç analizi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
7 | Hedef belirleme | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
8 | Hedef belirleme | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
9 | İçeriğin düzenlenmesi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
10 | Öğrenme yaşantıları düzenleme | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
11 | Değerlendirme ögesini oluşturma | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
12 | Programın denenmesi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
13 | Programın değerlendirilmesi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
14 | Öğretim programı örneklerinin incelenmesi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
Varış, F. (1997). Eğitimde Program Geliştirme Teoriler-Teknikler. Ankara. Alkım Yayınları Sönmez, V. (2001). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara. Anı Yayıncılık. Kısakürek, M.A. (1983). Eğitim Programlarının Hazırlanması ve Geliştirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. C . 16 , Sayı: 1.s.217-244 . Erden, M. (1998). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara. Anı Yayıncılık. Ertürk, S. (1997). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara. Meteksan A.Ş. Demirel, Ö. (2004). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara. Pegem A Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Tartışma | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 |
Gözlem | 1 | 5 |
Rapor Hazırlama | 1 | 25 |
Makale Kritik Etme | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 10 | 45 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Rapor Hazırlama | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Gözlem | 1 | 5 | 5 |
Rapor Hazırlama | 1 | 50 | 50 |
Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 96 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 5 | 4 | 3 |