GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB004S EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans



Bu derste kültür karşılaştırmalı bir perspektiften gidilerek farklı toplumlarda ve kültürel bağlamlarda eğitime ne tür anlamlar yüklendiğinin gösterilmesi amaçlanmaktadır. Burada düşünülen, kültürel kod, pratik ve örüntüler ile eğitim, okullaşma ve öğrenme arasındaki bağları görünür kılmak. İkinci olarak, bu derste eğitim konusu ele alınırken bu konudaki literatürdeki farklı yaklaşımların görünür kılınması hedeflenmektedir.



1 Öğrenci, eğitimin antropolojik temellerini kavrar
2 Öğrenci, eğitim ve antropoloji arasındaki ilişkiyi kavrar.
3 Öğrenci, eğitim ve antropolojinin temel konularını kavrar.
4 Öğrenci, eğitim ve kültürel kodlar arası ilişkiyi kavrar.
5 Öğrenci, kültürel farklılıklar ve eğitim ilişkisini kavrar.
6 Öğrenci, toplumsal farklılıklar ve kültür ve eğitim ilişkisini kavrar.
7 Öğrenci, kültürün eğitim boyutunda ne tür farklılaşmalar oluşturacağını açıklar.

Birinci Öğretim


Yoktur


Yoktur


Antropolojinin konusu, temel kavramları, tarihçesi ve yöntemi; sosyal-kültürel antropolojide temel yaklaşımlar; antropolojik yönden eğitim ve eğitim antropolojisinin temel kavramları: Kültür, kültürleşme, kültürlenme, uyarlama, alt kültür, karşıt kültür, ortak kültür vd.; eğitimin kültürel temelleri ve işlevleri; kültürler arası farklılaşma, eğitim ve öğrenme; bir yaşama alanı olarak okul, okul kültürleri ve etnografileri; medya, kitle iletişim araçları, popüler kültür ve eğitim; küreselleşme, kültürel etkileşim, kültürel okuryazarlık ve eğitim; Türk kültür ve medeniyet tarihinde sözlü ve yazılı edebi eserlerde eğitim; Türk aile yapısında ebeveyn ve çocukların rolleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Eğitim Antropolojisine giriş İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
2 Eğitim antropolojisinde kuramsal tartışmalar Eğitim antropolojisinde kuramsal tartışmalar
3 Eğitim üzerine düşünmek İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
4 Eğitimi nasıl anlayabiliriz? "Geliştirme" ya da "tahakküm" İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
5 Eğitim antropolojisinde araştırma, yöntem ve bazı tartışmalar İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
6 Sınıf, kültür ve eğitim İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
7 Eğitim ve sınıf ayrım İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
8 Ara Sınav 1
9 Eğitim ve sınıf ayrım İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
10 Türkiye'de modernleşme, eğitim ve toplumsal cinsiyet I İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
11 Türkiye'de, "okul", "öğretmenler" ve kentlerin tarihleri I İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
12 Türkiye'de, "okul", "öğretmenler" ve kentlerin tarihleri II İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
13 Türkiye'de, "okul", "öğretmenler" ve kentlerin tarihleri III İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
14 Final

A Companion to the anthropology of education, (edited by Bradley A.U. Levinson and Mica Pollock). 2011. Blackwell Publishing. Wills, Paul. 1977. Learning to Labor: How working class kids get working class jobs. Columbia University Press. Bourdieu, Pierre and Jean-Claude Passeron. 2015. Yeniden Üretim: Eğitim Sistemine İlişkin Bir Teorinin İlkeleri, Heretik Yayıncılık. Henry J. Rutz and Erol M. Balkan. 2010. Reproducing Class: Education, Neoliberalism and the rise of the new middle class in İstanbul. Bergahn Books. Özsan, Gül. 2016. "Türkiye'nin Sosyal Dokusunda Değişen ve Değişmeyen Unsurlar: Eşraf Aileleri ve Eğitim". Türkiye'de Toplumsal Tabakalaşma ve Eşitsizlik. Lutfi Sunar (Ed.) Matbu Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Gözlem 1 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 70
Rapor 1 15
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 15
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Gözlem 5 4 20
Rapor Hazırlama 2 5 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 10 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 10 30
Rapor 2 5 10
Toplam İş Yükü (saat) 102

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 5
ÖÇ 7 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek