GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB001S AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğretmen adaylarına asenkron veya senkron süreçlerde öğretim sürecini tasarlama ve yönetmeye ilişkin bilgi ve beceriler kazandırmaktır.


Doç. Dr. Kevser HAVA


1 Açık ve uzaktan öğrenmenin tanımını yapabilecek ve buna ilişkin kavramları açıklayabilecektir.
2 Açık ve uzaktan öğrenmenin güçlü ve zayıf yönlerini açıklayabilir
3 Açık ve uzaktan öğrenmenin tarihsel gelişimini açıklayabilir
4 Açık ve uzaktan öğrenmeye ilişkin temel kavramları, türleri ve yaklaşımları bilir.
5 Türkiye’de yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarını söyler.

Birinci Öğretim


Yoktur


Yoktur


Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders izlencesi, ödev ve proje tanıtımı Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
2 Uzaktan eğitimin tanımı Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
3 Uzaktan eğitimi ile ilgili temel kavramlar Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
4 Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
5 Uzaktan eğitimde kullanılan teknoloji ve ortamlar Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
6 Türkiye’de uzaktan eğitim uygulamaları Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
7 Türkiye’de uzaktan eğitim uygulamaları Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
8 Uzaktan eğitim için öğretim tasarımı Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
9 Uzaktan eğitim için öğretim tasarımı Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
10 Uzaktan eğitimde eğiticilerin ve öğrencilerin rolü Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
11 Uzaktan Eğitim Kuramları Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
12 Uzaktan Eğitime İlişkin Araştırmalar Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
13 Internet ve Uzaktan Eğitim Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
14 Uzaktan Eğitim Yazılımları Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok

İşman, A. (2008). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi. KIRIK, A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94. Akdemir, O. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69-71.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Gözlem 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 5 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 10 50
Okuma 1 1 1
Rapor 2 10 20
Toplam İş Yükü (saat) 106

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 4 2 5 5
ÖÇ 2 5 5 1 1 2 4 1
ÖÇ 3 3 5 2 1 1 4 4
ÖÇ 4 4 2 2 1 1 2 5
ÖÇ 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek