Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB012Z | ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA | Ders | 4 | 7 | 3,00 |
Lisans
Öğrencilere, yetersizlik gösteren öğrenciler, bu öğrencilerin genel özellikleri, yetersizliğin nedenleri, değerlendirme ve tanılama süreçleri ve öğrencilere sunulacak hizmet ve eğitim hakkında bilgi kazandırmak.
Dr. Öğr. Üyesi Behiye Dağdeviren Ertaş
1 | Özel eğitimle ilgili temel kavramları açıklar. |
2 | Özel eğitimin tarihçesini açıklar. |
3 | Özel eğitimde tanılama, değerlendirme, yerleştirme süreçlerini açıklar. |
4 | Kaynaştırma ve destek eğitim hizmetlerini açıklar. |
5 | Ailenin uyum sürecindeki tepkileri ve aile eğitimindeki temel yaklaşımları açıklar. |
6 | Zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin özellikleri ve eğitimleri hakkında bilgi verir. |
7 | İşitme yetersizliği olan öğrencilerin özellikleri ve eğitimleri hakkında bilgi verir. |
8 | Görme yetersizliği olan öğrencilerin özellikleri ve eğitimleri hakkında bilgi verir. |
9 | OSB tanısı olan öğrencilerin özellikleri ve eğitimleri hakkında bilgi verir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Özel eğitim, zihinsel yetersizlik, işitme yetersizliği, görme yetersizliği, bedensel yetersizlik, çoklu yetersizlik, OSB, öğrenme güçlükleri, duygu ve davranış bozuklukları, dil ve konuşma bozuklukları, üstün yetenek, kaynaştırma, aile eğitimi, dünyada ve Türkiye'de özel eğitim uygulamaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Özel eğitimle ilgili temel kavramlar, özel eğitimin tarihçesi | ||
2 | Özel eğitimde tanılama, değerlendirme, yerleştirme | ||
3 | Kaynaştırma ve destek eğitim hizmetleri | ||
4 | Aile eğitimi | ||
5 | Zihin yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri | ||
6 | İşitme yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri | ||
7 | Görme yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri | ||
8 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu olan çocukların özellikleri ve eğitimleri | ||
9 | Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların özellikleri ve eğitimleri | ||
10 | Bedensel yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri | ||
11 | Öğrenme güçlüğü olan çocukların özellikleri ve eğitimleri | ||
12 | Duygu ve davranış bozukluğu olan çocukların özellikleri ve eğitimleri | ||
13 | Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların özellikleri ve eğitimleri | ||
14 | Üstün yetenekli olan çocukların özellikleri ve eğitimleri |
Batu, E. S. ve Subaşı-Yurtçu, A. B. (2017). Psikolojik danışma ve rehberlikte özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları. Ankara: Vize Yayıncılık. Cavkaytar, A. (Ed.) (2013). Özel eğitim. Ankara: VizeYayıncılık. Diken, İ. H. (Ed.). (2008). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Ankara: Pegem Akademi. Diken, İ. H. (Ed.) (2014). İlköğretimde kaynaştırma. Ankara: Pegem akademi. Vuran, S. (Ed.) (2013). Özel eğitim. Ankara: Vize Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Gözlem | 1 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 7 | 1 | 7 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 7 | 1 | 7 |
Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 |
Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 72 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 1 | 1 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 2 | 1 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 4 | 2 | |||||||||||||
ÖÇ 6 | 1 | 2 | ||||||||||||||
ÖÇ 7 | 3 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 8 | 3 | 4 | 4 | 1 | ||||||||||||
ÖÇ 9 | 4 | 3 |