GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB012Z ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA Ders 4 7 3,00

Lisans



Öğrencilere, yetersizlik gösteren öğrenciler, bu öğrencilerin genel özellikleri, yetersizliğin nedenleri, değerlendirme ve tanılama süreçleri ve öğrencilere sunulacak hizmet ve eğitim hakkında bilgi kazandırmak.


Dr. Öğr. Üyesi Behiye Dağdeviren Ertaş


1 Özel eğitimle ilgili temel kavramları açıklar.
2 Özel eğitimin tarihçesini açıklar.
3 Özel eğitimde tanılama, değerlendirme, yerleştirme süreçlerini açıklar.
4 Kaynaştırma ve destek eğitim hizmetlerini açıklar.
5 Ailenin uyum sürecindeki tepkileri ve aile eğitimindeki temel yaklaşımları açıklar.
6 Zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin özellikleri ve eğitimleri hakkında bilgi verir.
7 İşitme yetersizliği olan öğrencilerin özellikleri ve eğitimleri hakkında bilgi verir.
8 Görme yetersizliği olan öğrencilerin özellikleri ve eğitimleri hakkında bilgi verir.
9 OSB tanısı olan öğrencilerin özellikleri ve eğitimleri hakkında bilgi verir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Özel eğitim, zihinsel yetersizlik, işitme yetersizliği, görme yetersizliği, bedensel yetersizlik, çoklu yetersizlik, OSB, öğrenme güçlükleri, duygu ve davranış bozuklukları, dil ve konuşma bozuklukları, üstün yetenek, kaynaştırma, aile eğitimi, dünyada ve Türkiye'de özel eğitim uygulamaları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Özel eğitimle ilgili temel kavramlar, özel eğitimin tarihçesi
2 Özel eğitimde tanılama, değerlendirme, yerleştirme
3 Kaynaştırma ve destek eğitim hizmetleri
4 Aile eğitimi
5 Zihin yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
6 İşitme yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
7 Görme yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
8 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
9 Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
10 Bedensel yetersizliği olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
11 Öğrenme güçlüğü olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
12 Duygu ve davranış bozukluğu olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
13 Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların özellikleri ve eğitimleri
14 Üstün yetenekli olan çocukların özellikleri ve eğitimleri

Batu, E. S. ve Subaşı-Yurtçu, A. B. (2017). Psikolojik danışma ve rehberlikte özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları. Ankara: Vize Yayıncılık. Cavkaytar, A. (Ed.) (2013). Özel eğitim. Ankara: VizeYayıncılık. Diken, İ. H. (Ed.). (2008). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Ankara: Pegem Akademi. Diken, İ. H. (Ed.) (2014). İlköğretimde kaynaştırma. Ankara: Pegem akademi. Vuran, S. (Ed.) (2013). Özel eğitim. Ankara: Vize Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Gözlem 1 10
Sözlü Sınav 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 7 1 7
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 7 1 7
Soru-Yanıt 7 1 7
Beyin Fırtınası 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 1 7
Toplam İş Yükü (saat) 72

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 1 1
ÖÇ 2 4 2 1
ÖÇ 3 4 4 3
ÖÇ 4 3 4
ÖÇ 5 2 4 2
ÖÇ 6 1 2
ÖÇ 7 3 4
ÖÇ 8 3 4 4 1
ÖÇ 9 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek