Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OÖE010AS | ERKEN ÇOCUKLUKTA YARATICILIK VE YARATICI ÇOCUK ETKİNLİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders, öğrencilere yaratıcılığın ne olduğu, çocukların yaratıcılığının nasıl geliştiği, yaratıcı düşünme becerilerinin önemi ve yaratıcı öğrenme ortamlarının nasıl oluşturulacağı konularında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin, çocukların yaratıcılıklarını desteklemek için etkinlikler tasarlayabilecekleri, yaratıcı düşünme becerilerini geliştirebilecekleri ve yaratıcı bir öğrenme ortamı oluşturabilecekleri bir temel oluşturmayı hedeflemektedir.
Dr.Öğr.Üyesi Fatma BOLATTAŞ GÜRBÜZ
1 | Yaratıcılığın ne olduğunu ve önemini açıklar. |
2 | Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir. |
3 | Yaratıcı öğrenme ortamları oluşturur. |
4 | Çocukların yaratıcılığını desteklemek için etkinlikler tasarlar. |
5 | Farklı eğitim modellerindeki yaratıcılık anlayışını karşılaştırır. |
6 | Yaratıcılığın değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olur. |
7 | Yaratıcılık ve teknoloji arasındaki ilişkiyi inceler. |
8 | Kendi yaratıcılıklarını geliştirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Öğretmen adaylarının bu derste eskiz defteri ve temel boya malzemeleri edinmeleri gerekmektedir.
Yaratıcılığın Temel Kavramları ve Kuramsal Temelleri • Yaratıcılığın tanımı, önemi, yaratıcılığa farklı bakış açıları • Yaratıcılığın kuramsal temelleri (Guilford, Torrance vb.) Yaratıcılık ve Çocuk Gelişimi • Çocuğun gelişiminde yaratıcılığın yeri • Yaratıcı bireyin özellikleri • Farklı eğitim ve yaklaşım modellerinde yaratıcılık (Montessori, Reggio Emilia vb.) Yaratıcılığın Geliştirilmesi ve Uygulamaları • Yaratıcılığın geliştirilmesi, öğretilmesi ve bilimsel yaratıcılık Yaratıcı Düşünme ve Öğrenme Ortamları • Yaratıcı düşünmeyi geliştiren teknikler (beyin fırtınası, zihin haritalama vb.) • Yaratıcı öğrenme ortamları oluşturma • Yaratıcılık ve müfredat, aile katılımı Yaratıcılığın Değerlendirilmesi ve Uygulamaları • Yaratıcılığın değerlendirilmesi ve ölçülmesi • Yaratıcılık, teknoloji ve medya • Yaratıcılık uygulamaları (öğrenci sunumları) Proje • Yaratıcılık projeleri (örneğin, yaratıcı bir oyun tasarlama, bir sanat etkinliği planlama)
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yaratıcılığı Anlamak | Anlatım, soru-cevap, tartışma | yok |
2 | Yaratıcılığa Kavramsal Bakış | Anlatım, soru-cevap, tartışma, yaratıcılık uygulaması | önceki haftanın gözden geçirilmesi |
3 | Yaratıcılığın Kuramsal Temelleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma | önceki haftanın gözden geçirilmesi |
4 | Yaratıcılıkta Zihinsel Süreçler | Anlatım, soru-cevap, tartışma, yaratıcılık uygulaması | önceki haftanın gözden geçirilmesi |
5 | Farklı Eğitim ve Yaklaşım Modellerinde Yaratıcılık | Anlatım, soru-cevap, tartışma, | önceki haftanın gözden geçirilmesi |
6 | Çocuğun Gelişiminde Yaratıcılık ve Yaratıcı Bireyin Özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma, | önceki haftanın gözden geçirilmesi |
7 | Yaratıcılığın Geliştirilmesi, Öğretilmesi ve Bilimsel Yaratıcılık | Anlatım, soru-cevap, tartışma, | önceki haftanın gözden geçirilmesi |
8 | Yaratıcılık uygulamaları | Uygulamalar | önceki haftanın gözden geçirilmesi |
9 | Yaratıcı Düşünmeyi Geliştiren Teknikler | Anlatım, soru-cevap, tartışma, | önceki haftanın gözden geçirilmesi |
10 | Yaratıcı Öğrenme Ortamları Oluşturma, Yaratıcı etkinlikler | Anlatım, soru-cevap, tartışma, | önceki haftanın gözden geçirilmesi |
11 | Yaratıcılık ve Müfredat, Aile Katılımı ve Yaratıcılığı Destekleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma, | önceki haftanın gözden geçirilmesi |
12 | Yaratıcılığın Değerlendirilmesi ve Ölçülmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, | önceki haftanın gözden geçirilmesi |
13 | Yaratıcılık, Teknoloji ve Medya | Anlatım, soru-cevap, tartışma, | önceki haftanın gözden geçirilmesi |
14 | Yaratıcılık Uygulamaları ve Yaratıcı çocuk etkinlikleri, Genel değerlendirme | Uygulamalar, Proje sunumu | Proje hazırlık |
“Yaratıcılığa Yolculuk” -Tülay Üstündağ- PegemA Yayıncılık Her yönüyle okul öncesi eğitim-2: “Yaratıcılığın Keşfi” -Doç.Dr.Elif ÇELEBİ ÖNCÜ- HedefCS Yayıncılık “Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi” -Jill Englebright FOX, Robert SCHIRRMACHER- Çeviri: Prof.Dr.Neriman ARAL, Prof.Dr. Gökhan DUMAN- Nobel Yayıncılık Okul Öncesi Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar, Reggio Emilia Yaklaşımı ve Proje Yaklaşımı-Prof.Dr.Hatice Zeynep İNAN. Anı yayıncılık Ebru Aktan Acar. Erken çocukluk eğitimi mozaiği, Nobel yayıncılık -İlgili Makaleler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Derse Katılım | 7 | 10 |
Tartışma | 7 | 10 |
Soru-Yanıt | 7 | 10 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 70 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 10 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Proje Sunma | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 1 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | 1 |
ÖÇ 5 | 4 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 |
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 |
ÖÇ 7 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 1 |
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 1 | 4 | 3 | 1 |