GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OÖE009AS ERKEN ÇOCUKLUKTA RİTİM, DANS VE ORFF EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı yaratıcılığın tanımı, yaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramlar, yaratıcılığın boyutları, çocukta yaratıcılığın gelişimi, yaratıcılık ve zekâ ilişkisi, yaratıcılık ve sanat alanları, yaratıcı kişilik özellikleri, yaratıcılığı etkileyen etmenler, yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü, yaratıcılığın değerlendirilmesi, okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler planlama, uygulama ve değerlendirme konuları ile ilgili bilgi kazandırmak.


Doç. Dr. Güneş SALI


1 Öğrenciler yaratıcılığın tanımı ve yaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramları bilir ve açıklar.
2 Öğrenciler çocukta yaratıcılık gelişiminin önemini bilir.
3 Öğrenciler yaratıcılığın boyutlarını bilir ve açıklar.
4 Öğrenciler yaratıcı kişilik özelliklerini, yaratıcılığı etkileyen etmenleri ve yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolünü bilir ve açıklar.
5 Öğrenciler okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler planlama, uygulama ve değerlendirme konusunda bilgiye sahip olurlar.

Birinci Öğretim


Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.


[Yok]


Dersin İçeriği Yaratıcılığın tanımı; Yaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramlar; Yaratıcılığın boyutları; Çocukta yaratıcılığın gelişimi; Yaratıcılık ve zekâ ilişkisi; Yaratıcılık ve sanat alanları; Yaratıcı kişilik özellikleri, yaratıcılığı etkileyen etmenler, yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü; Yaratıcılığın değerlendirilmesi; Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler planlama, uygulama ve değerlendirme.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Yaratıcılığın tanımı, Yaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramlar
2 Yaratıcılığın boyutları
3 Çocukta yaratıcılığın gelişimi
4 Çocukta yaratıcılığın gelişimi
5 Yaratıcılık ve zekâ ilişkisi
6 Yaratıcılık ve sanat alanları
7 Yaratıcı kişilik özellikleri, yaratıcılığı etkileyen etmenler
8 Yaratıcılığın geliştirilmesinde eğitimin rolü eğitimcinin
9 Yaratıcılığın geliştirilmesinde anne-baba ve öğretmen tutumları
10 Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler planlama, uygulama ve değerlendirme
11 Okulöncesi çocuklarda okul ortamında ve diğer ortamlarda sanatsal yaratıcılığın geliştirilmesi
12 Yaratıcılığın geliştirilmesinde oyunun yeri ve önemi
13 Yaratıcılığın değerlendirilmesi
14 Proje sunumu

*- Öztürk, A. (Edit. 2011). Okulöncesinde yaratıcılık. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayın No: 1208. *- Üstündağ, T. (2002). Yaratıcılığa yolculuk. Ankara: Pegem Yayıncılık *- Argun, Y. (2004) Okulöncesi dönemde yaratıcılık ve eğitimi. Anı Yayıncılık. *- Singer, D.G. ve Singer, J.L. (2005). Çocuklarda yaratıcılığın gelişimi. İstanbul: Gendaş Yayın. *- Güven, Y. (1999). Erken çocuklukta yaratıcılık yeteneğini tanıma ve geliştirme. M.Ü. Anaokulu/Anasınıfı Öğretmen Elkitabı. İstanbul: Ya-Pa Yayınları. *-Sungur, N. (1997).Yaratıcı düşünce. İstanbul: Evrim Yayınevi. *- Rawlinson, J.G. (1995). Yaratıcı düşünme ve beyin fırtınası. İstanbul:Rota Yayınları. - Arık, A. (1987). Yaratıcılık. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları. - Trevor B. (2006). Yaratıcılık. İstanbul: Hayat Yayın. - Rowe, A.L. (2007). Yaratıcı Zeka. İstanbul: Prestij Yayın - MacGregor, C. (1997). Yaratıcı bir çocuk yetiştirme. İstanbul: Papirüs Yayınevi. - Abacı, O. (2000). Okulöncesi dönem çocuklarında görsel sanat eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. - Birch, P ve Clegg, B.(1997). İş Hayatında yaratıcılık. İstanbul:Rota Yayınları. - San, İ. (1979). Sanatta Yaratma: Çocukta Yaratıcılık. Ankara: Türkiye İş Bankası Yayınları. - Adler, H. (2004). Yaratıcı zeka. (Çev.M.Zaman ve C.Avşar).İstanbul: Hayat Yayınları. - Rowe, A.J. (2004). Yaratıcı zeka. (Çev.Ş.Gülmen) İstanbul:Prestij. - Buzan, T. (2003). Yaratıcı zekanın gücü. İstanbul: Epsilon Yayıncılık. - Yıldırım, R. (2002). Yaratıcılık ve yenilik. İstanbul: Sistem Yayıncılık. - Önder, A. (1999). Yaşayarak öğrenme için eğitici drama. İstanbul: Epsilon Yayıncılık. - San, İ. (2003). Sanat eğitimi kuramları. İstanbul: Ütopya Yayınevi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Derse Katılım 1 44
Beyin Fırtınası 1 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 24
Okuma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Okuma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 98

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek