Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OÖE008AS | ERKEN ÇOCUKLUKTA DUYU EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders, öğrencilere erken çocukluk döneminde duyuların gelişimi, duyu eğitiminin önemi, duyu farkındalığının desteklenmesi ve duyu odaklı etkinliklerin planlanması gibi konuları derinlemesine inceletir. Amaç, öğrencilerin duyu eğitimi konusunda bilgi sahibi olmalarını, duyu odaklı etkinlikler tasarlayabilmelerini ve çocukların duyu gelişimine katkı sağlayabilecek nitelikli öğretmenler olmalarını sağlamaktır.
Dr.Öğr.Üyesi Fatma BOLATTAŞ GÜRBÜZ
1 | Duyu gelişimi hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
2 | Duyu eğitiminin önemi ve çocukların gelişimindeki yerini açıklar. |
3 | Duyu farkındalığını destekleyici etkinlikler planlar. |
4 | Farklı duyu organlarını hedefleyen etkinlikler tasarlar. |
5 | Duyu odaklı öğrenme ortamları oluşturur. |
6 | Çocukların duyu deneyimlerini zenginleştirmek için uygun materyaller geliştirir. |
7 | Duyu eğitimi ile ilgili güncel araştırmaları takip eder. |
8 | Duyu eğitimi konusunda mesleki gelişimine ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Duyu Kavramı ve Temel İlkeler • Duyu kavramı, duyuların gelişimi ve önemi • Dikkat ve algı gelişimi, duyu bütünleşmesi • Duyusal sistemlerin işlevi (görme, işitme, dokunma, tatma, koku alma, proprioseptif ve vestibüler duyu) • Duyu farkındalığı ve önemi Duyu Eğitimi ve Uygulama Alanları • Duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemi • Duyu farkındalığını destekleyici eğitim ortamlarının düzenlenmesi • Duyu eğitiminde öğretmenin rolü, ara sınav Farklı Yaklaşımlar ve Uygulamalar • Duyu eğitimi ve Montessori yöntemi • Ev ortamında duyu eğitimi • Duyu odaklı etkinlik planlama (konu seçimi, materyal hazırlama, süreç değerlendirmesi) • Duyu odaklı etkinlik planlama (uygulama örnekleri, farklı yaş grupları için etkinlikler) Duyu Odaklı Eğitici Araç Tasarımı • Duyu odaklı eğitici araç tasarımı (temel ilkeler) • Farklı yaş gruplarına uygun eğitici araç örnekleri • Doğal materyallerle eğitici araç tasarımı • Duyu odaklı eğitici araç tasarımı (öğrenci projeleri)
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, Duyu Kavramı ve Duyuların Gelişimi | soru-cevap, anlatım, tartışma | yok |
2 | Dikkat ve Algı Gelişimi | soru-cevap, anlatım, tartışma | Önceki haftanın gözden geçirilmesi |
3 | Duyusal Sistemlerin İşlevi | soru-cevap, anlatım, tartışma | Önceki haftanın gözden geçirilmesi |
4 | Duyusal Farkındalık | soru-cevap, anlatım, tartışma | Önceki haftanın gözden geçirilmesi |
5 | Duyu Eğitiminin Gelişimdeki Yeri ve Önemi | soru-cevap, anlatım, tartışma | Önceki haftanın gözden geçirilmesi |
6 | Duyusal Farkındalığı Destekleyici Eğitim Ortamlarının Düzenlenmesi | soru-cevap, anlatım, tartışma | Önceki haftanın gözden geçirilmesi |
7 | Duyu Eğitiminde Öğretmenin Rolü | soru-cevap, anlatım, tartışma | Önceki haftanın gözden geçirilmesi |
8 | Duyu Eğitimi ve Montessori Yöntemi | soru-cevap, anlatım, tartışma | Önceki haftanın gözden geçirilmesi |
9 | Ev Ortamında Duyu Eğitimi | soru-cevap, anlatım, tartışma | Önceki haftanın gözden geçirilmesi |
10 | Duyu Odaklı Etkinlikler Planlama, Uygulama ve Değerlendirme | soru-cevap, anlatım, tartışma, proje sunumu | Önceki haftanın gözden geçirilmesi, proje sunumuna hazırlık |
11 | Duyu Odaklı Etkinlikler Planlama, Uygulama ve Değerlendirme | soru-cevap, anlatım, tartışma, proje sunumu | Önceki haftanın gözden geçirilmesi, proje sunumuna hazırlık |
12 | Duyu Odaklı Eğitici Araç Tasarımı | materyal geliştirme ve sunumu | Araştırma, materyal tasarımı |
13 | Duyu Odaklı Eğitici Araç Tasarımı | materyal geliştirme ve sunumu | Araştırma, materyal tasarımı |
14 | Duyu Odaklı Eğitici Araç Tasarımı ve sergilenmesi | Materyal sunumu | Araştırma, materyal tasarımı |
Erken Çocuklukta Duyu Eğitimi, Ed. Ebru DERETARLA GÜL, Pegem Akademi, 2024-Maarif Modeli Okul öncesi eğitim programı İlgili makaleler ve diğer kaynaklar.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Derse Katılım | 7 | 10 |
Tartışma | 7 | 10 |
Soru-Yanıt | 7 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Proje Hazırlama | 4 | 10 |
Proje Sunma | 4 | 20 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Tartışma | 5 | 5 | 25 |
Soru-Yanıt | 5 | 5 | 25 |
Proje Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
Proje Sunma | 4 | 2 | 8 |
Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 95 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 | 1 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 1 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 |
ÖÇ 6 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 1 |
ÖÇ 7 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 2 | 5 | 2 | 1 |
ÖÇ 8 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 |