GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OÖE008AS ERKEN ÇOCUKLUKTA DUYU EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Bu ders, öğrencilere erken çocukluk döneminde duyuların gelişimi, duyu eğitiminin önemi, duyu farkındalığının desteklenmesi ve duyu odaklı etkinliklerin planlanması gibi konuları derinlemesine inceletir. Amaç, öğrencilerin duyu eğitimi konusunda bilgi sahibi olmalarını, duyu odaklı etkinlikler tasarlayabilmelerini ve çocukların duyu gelişimine katkı sağlayabilecek nitelikli öğretmenler olmalarını sağlamaktır.


Dr.Öğr.Üyesi Fatma BOLATTAŞ GÜRBÜZ


1 Duyu gelişimi hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
2 Duyu eğitiminin önemi ve çocukların gelişimindeki yerini açıklar.
3 Duyu farkındalığını destekleyici etkinlikler planlar.
4 Farklı duyu organlarını hedefleyen etkinlikler tasarlar.
5 Duyu odaklı öğrenme ortamları oluşturur.
6 Çocukların duyu deneyimlerini zenginleştirmek için uygun materyaller geliştirir.
7 Duyu eğitimi ile ilgili güncel araştırmaları takip eder.
8 Duyu eğitimi konusunda mesleki gelişimine ilişkin olumlu tutum geliştirir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Duyu Kavramı ve Temel İlkeler • Duyu kavramı, duyuların gelişimi ve önemi • Dikkat ve algı gelişimi, duyu bütünleşmesi • Duyusal sistemlerin işlevi (görme, işitme, dokunma, tatma, koku alma, proprioseptif ve vestibüler duyu) • Duyu farkındalığı ve önemi Duyu Eğitimi ve Uygulama Alanları • Duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemi • Duyu farkındalığını destekleyici eğitim ortamlarının düzenlenmesi • Duyu eğitiminde öğretmenin rolü, ara sınav Farklı Yaklaşımlar ve Uygulamalar • Duyu eğitimi ve Montessori yöntemi • Ev ortamında duyu eğitimi • Duyu odaklı etkinlik planlama (konu seçimi, materyal hazırlama, süreç değerlendirmesi) • Duyu odaklı etkinlik planlama (uygulama örnekleri, farklı yaş grupları için etkinlikler) Duyu Odaklı Eğitici Araç Tasarımı • Duyu odaklı eğitici araç tasarımı (temel ilkeler) • Farklı yaş gruplarına uygun eğitici araç örnekleri • Doğal materyallerle eğitici araç tasarımı • Duyu odaklı eğitici araç tasarımı (öğrenci projeleri)


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, Duyu Kavramı ve Duyuların Gelişimi soru-cevap, anlatım, tartışma yok
2 Dikkat ve Algı Gelişimi soru-cevap, anlatım, tartışma Önceki haftanın gözden geçirilmesi
3 Duyusal Sistemlerin İşlevi soru-cevap, anlatım, tartışma Önceki haftanın gözden geçirilmesi
4 Duyusal Farkındalık soru-cevap, anlatım, tartışma Önceki haftanın gözden geçirilmesi
5 Duyu Eğitiminin Gelişimdeki Yeri ve Önemi soru-cevap, anlatım, tartışma Önceki haftanın gözden geçirilmesi
6 Duyusal Farkındalığı Destekleyici Eğitim Ortamlarının Düzenlenmesi soru-cevap, anlatım, tartışma Önceki haftanın gözden geçirilmesi
7 Duyu Eğitiminde Öğretmenin Rolü soru-cevap, anlatım, tartışma Önceki haftanın gözden geçirilmesi
8 Duyu Eğitimi ve Montessori Yöntemi soru-cevap, anlatım, tartışma Önceki haftanın gözden geçirilmesi
9 Ev Ortamında Duyu Eğitimi soru-cevap, anlatım, tartışma Önceki haftanın gözden geçirilmesi
10 Duyu Odaklı Etkinlikler Planlama, Uygulama ve Değerlendirme soru-cevap, anlatım, tartışma, proje sunumu Önceki haftanın gözden geçirilmesi, proje sunumuna hazırlık
11 Duyu Odaklı Etkinlikler Planlama, Uygulama ve Değerlendirme soru-cevap, anlatım, tartışma, proje sunumu Önceki haftanın gözden geçirilmesi, proje sunumuna hazırlık
12 Duyu Odaklı Eğitici Araç Tasarımı materyal geliştirme ve sunumu Araştırma, materyal tasarımı
13 Duyu Odaklı Eğitici Araç Tasarımı materyal geliştirme ve sunumu Araştırma, materyal tasarımı
14 Duyu Odaklı Eğitici Araç Tasarımı ve sergilenmesi Materyal sunumu Araştırma, materyal tasarımı

Erken Çocuklukta Duyu Eğitimi, Ed. Ebru DERETARLA GÜL, Pegem Akademi, 2024-Maarif Modeli Okul öncesi eğitim programı İlgili makaleler ve diğer kaynaklar.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Derse Katılım 7 10
Tartışma 7 10
Soru-Yanıt 7 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Proje Hazırlama 4 10
Proje Sunma 4 20
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Tartışma 5 5 25
Soru-Yanıt 5 5 25
Proje Hazırlama 4 5 20
Proje Sunma 4 2 8
Bireysel Çalışma 5 1 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 3 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 3 3
Toplam İş Yükü (saat) 95

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 3 3 2 3 3 3 3 2 2 3 2 1
ÖÇ 2 5 3 4 2 3 3 3 3 3 3 4 3 1
ÖÇ 3 4 4 5 3 4 4 4 3 4 2 4 2 1
ÖÇ 4 4 3 5 2 4 4 3 3 4 2 3 3 1
ÖÇ 5 4 3 3 2 3 5 3 3 3 2 3 3 1
ÖÇ 6 4 3 4 2 4 5 3 3 4 2 3 3 1
ÖÇ 7 3 3 2 3 2 2 4 4 2 2 5 2 1
ÖÇ 8 4 3 3 3 3 3 4 5 2 3 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek