GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OÖE008AS ERKEN ÇOCUKLUKTA DUYU EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Erken çocuklukta duyu eğitiminin özelliklerini bilmek, duyu materyalleri hazırlayabilmek ve çocukların gelişimine uygun duyu eğitimi etkinlikleri planlamak ve bu doğrultuda uygulamalar yapmak amaçlanmaktadır.


Bölüm Sorumlusu


1 Okul öncesinde duyu eğitiminin yeri ve önemini açıklar.
2 Okul öncesi çocuklar için duyu materyallerinin özelliklerini sıralar.
3 Okul öncesi çocuklar için duyusal etkinlik planlar, uygular ve değerlendirir.
4 Uygulama ve değerlendirmede dikkat edilecek noktalara örnekler verir.
5 Farklı duyulara hitap edecek şekilde eğitsel materyaller geliştirerek okul öncesi eğitime yönelik etkinlikler planlar.

Birinci Öğretim


yok


yok


Duyu kavramı duyuların gelişimi, algı gelişimi; duyusal sistemlerin işlevi; okul öncesi dönemde duyusal farkındalık, duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemi, duyu bütünleme bozuklukları, duyusal farkındalığı destekleyici eğitim ortamlarının düzenlenmesi, materyaller ve kullanımı; duyu eğitiminde öğretmenin rolü, eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma ve dersin tanıtımı
2 Duyu gelişimi ve özellikleri
3 Duyu gelişimi ve özellikleri
4 Duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemi
5 Duyu bütünleme bozuklukları
6 Duyu eğitiminde kullanılan yöntemler
7 ARA SINAV
8 Duyu bütünleme etkinlikleri
9 Görme duyusuna yönelik etkinlikler ve materyaller
10 İşitme duyusuna yönelik etkinlikler ve materyaller
11 Tat duyusuna yönelik etkinlikler ve materyaller
12 Koku duyusuna yönelik etkinlikler ve materyaller
13 Dokunma duyusuna yönelik etkinlikler ve materyaller
14 Materyal sergisi

1. Özata, S. C. (2015). Okul Öncesinde Oyun Temelli Duyu Eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. 2. Aydoğan, Y. (2017). Dünyada Erken Çocukluk Eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. 3. Bıçakçı, M. Y. (Ed.) (2015). Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim Duyuların Gelişimi ve Desteklenmesi. Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara. 4. Çelebi Öncü, E. Uyanık Balt, G. ve Deretarla Gül, E. (2005). Okul Öncesi Dönemde Duyu Eğitimi ve Etkinlikler. Kare Yayınları 5. Aral, N., Duman, G. (Ed.). (2014). Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. 6. Avcı, N. (2015). Okul Öncesinde Materyal Geliştirme. Hedef CS Yayıncılık, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 3 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 3 9
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 5 5 25
Soru-Yanıt 5 5 25
Proje Hazırlama 5 5 25
Proje Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 5 1 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 3 9
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 102

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 4 3 3 3 3 4 4 4 4 3
ÖÇ 2 5 4 4 3 3 3 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 3 4 4 3 3 3 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 3 4 3 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 3 4 3 4 4 4 4 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek