GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OÖE007AS ERKEN ÇOCUKLUKTA DİL VE KAVRAM GELİŞİMİ Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı çocuğun dil edinimini süreci hakkında bilgi sahibi olmak ve çocuğun doğumundan itibaren dil ve konuşma gelişiminde karşılaşılabileceği sorunları açıklayabilmektir.


Dr. Öğr. Üye. Aysel KORKMAZ


1 Erken çocukluk döneminde dil edinimi sürecini açıklar.
2 Erken çocukluk döneminde kavram gelişimini sürecini bilir.
3 Dil ve kavram gelişimindeki ilişkiyi açıklar.
4 Dil ve kavram gelişimini etkileyen etmenleri açıklar.
5 Dil ve konuşma gelişiminde karşılaşılabilecek sorunları saptayabilir, iletişim, dil ve konuşma bozukluklarını sınıflandırır.
6 Dil ve kavram gelişimine yönelik etkinlik planlayabilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dil gelişimi ve aşamaları; dil kazanımına ilişkin görüşler; dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri; yaşlara göre kavram gelişimi, kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar, kavramların sınıflandırılması; dilin semantik ögesinde kavramların yeri, örgütlenmesi ve düzenlenmesi; kavram ve dil gelişimindeki ilişki, değerlendirme.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, dil gelişimi ve aşamaları Anlatım Tartışma Soru-Yanıt YOK
2 Dil gelişimi ve aşamaları Anlatım Tartışma Soru-Yanıt YOK
3 Dil kazanımına ilişkin görüşler ve dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri Anlatım Tartışma Soru-Yanıt YOK
4 Yaşlara göre kavram gelişimi, kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar ve kavramların sınıflandırılması Anlatım Tartışma Soru-Yanıt YOK
5 Dilin semantik ögesinde kavramların yeri, örgütlenmesi ve düzenlenmesi Anlatım Tartışma Soru-Yanıt YOK
6 Dil ve kavram gelişimleri arasındaki ilişki ve desteklenmesi Anlatım Tartışma Soru-Yanıt YOK
7 Dil ve kavram gelişimlerinin değerlendirilmesi. Anlatım Tartışma Soru-Yanıt YOK
8 Erken çocukluk döneminde iki dillilik/çift dillilik Eğitim ortamı düzenleme Anlatım Tartışma Soru-Yanıt YOK
9 Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik dil ve kavram gelişimi etkinlikleri planlama kriterleri Anlatım Tartışma Soru-Yanıt YOK
10 Okul öncesi dönem çocukları için dil gelişimi etkinlikleri planlama. Anlatım Tartışma Soru-Yanıt YOK
11 Okul öncesi dönem çocukları için dil gelişimi etkinlikleri planlama Anlatım Tartışma Soru-Yanıt YOK
12 Okul öncesi dönem çocukları için hazırlanan dil gelişimi etkinlikleri sunumu. Anlatım Tartışma Soru-Yanıt YOK
13 Okul öncesi dönem çocukları için kavram gelişimi etkinlikleri planlama Anlatım Tartışma Soru-Yanıt YOK
14 Okul öncesi dönem çocukları için hazırlanan kavram gelişimi etkinlikleri sunumu. Anlatım Tartışma Soru-Yanıt YOK

1. Vygotsky, L. S. (1998) Düşünce ve Dil. 2. Baskı. İstanbul: Toplumsal Dönüşüm Yayınları. 2.Seyhun Topbaş, İlknur Maviş, Pınar Ege ve ark (2005). Dil ve kavram gelişimi (Edit: Seyhun Topbaş). Ankara, Kök Yayıncılık. 3.Pınar San Bayhan, İsmihan Artan (2004). Çocuk gelişimi ve eğitimi. İstanbul, Morpa. 4.Temel, Z., Bekir, H. & Yazıcı, Z. (2014). Erken çocuklukta dil edinimi. Ankara: Vize 5.Temel, Z. F., (2014). Dil ve erken okuryazarlık. Temel Z. F. (Ed.), Her yönüyle okul öncesi eğitim. Ankara: Hedef Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Takım/Grup Çalışması 1 40
Ev Ödevi 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 10 30
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 1 10 10
Soru-Yanıt 1 10 10
Proje Hazırlama 1 6 6
Proje Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 88

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4 4 4 3 3
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4 4 3 3
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 4 4 3 3
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3 3
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 4 3 3
ÖÇ 6 4 4 4 4 4 4 4 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek