Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OÖE007AS | ERKEN ÇOCUKLUKTA DİL VE KAVRAM GELİŞİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı çocuğun dil edinimini süreci hakkında bilgi sahibi olmak ve çocuğun doğumundan itibaren dil ve konuşma gelişiminde karşılaşılabileceği sorunları açıklayabilmektir.
Dr. Öğr. Üye. Aysel KORKMAZ
1 | Erken çocukluk döneminde dil edinimi sürecini açıklar. |
2 | Erken çocukluk döneminde kavram gelişimini sürecini bilir. |
3 | Dil ve kavram gelişimindeki ilişkiyi açıklar. |
4 | Dil ve kavram gelişimini etkileyen etmenleri açıklar. |
5 | Dil ve konuşma gelişiminde karşılaşılabilecek sorunları saptayabilir, iletişim, dil ve konuşma bozukluklarını sınıflandırır. |
6 | Dil ve kavram gelişimine yönelik etkinlik planlayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dil gelişimi ve aşamaları; dil kazanımına ilişkin görüşler; dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri; yaşlara göre kavram gelişimi, kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar, kavramların sınıflandırılması; dilin semantik ögesinde kavramların yeri, örgütlenmesi ve düzenlenmesi; kavram ve dil gelişimindeki ilişki, değerlendirme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, dil gelişimi ve aşamaları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | YOK |
2 | Dil gelişimi ve aşamaları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | YOK |
3 | Dil kazanımına ilişkin görüşler ve dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | YOK |
4 | Yaşlara göre kavram gelişimi, kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar ve kavramların sınıflandırılması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | YOK |
5 | Dilin semantik ögesinde kavramların yeri, örgütlenmesi ve düzenlenmesi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | YOK |
6 | Dil ve kavram gelişimleri arasındaki ilişki ve desteklenmesi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | YOK |
7 | Dil ve kavram gelişimlerinin değerlendirilmesi. | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | YOK |
8 | Erken çocukluk döneminde iki dillilik/çift dillilik Eğitim ortamı düzenleme | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | YOK |
9 | Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik dil ve kavram gelişimi etkinlikleri planlama kriterleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | YOK |
10 | Okul öncesi dönem çocukları için dil gelişimi etkinlikleri planlama. | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | YOK |
11 | Okul öncesi dönem çocukları için dil gelişimi etkinlikleri planlama | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | YOK |
12 | Okul öncesi dönem çocukları için hazırlanan dil gelişimi etkinlikleri sunumu. | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | YOK |
13 | Okul öncesi dönem çocukları için kavram gelişimi etkinlikleri planlama | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | YOK |
14 | Okul öncesi dönem çocukları için hazırlanan kavram gelişimi etkinlikleri sunumu. | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | YOK |
1. Vygotsky, L. S. (1998) Düşünce ve Dil. 2. Baskı. İstanbul: Toplumsal Dönüşüm Yayınları. 2.Seyhun Topbaş, İlknur Maviş, Pınar Ege ve ark (2005). Dil ve kavram gelişimi (Edit: Seyhun Topbaş). Ankara, Kök Yayıncılık. 3.Pınar San Bayhan, İsmihan Artan (2004). Çocuk gelişimi ve eğitimi. İstanbul, Morpa. 4.Temel, Z., Bekir, H. & Yazıcı, Z. (2014). Erken çocuklukta dil edinimi. Ankara: Vize 5.Temel, Z. F., (2014). Dil ve erken okuryazarlık. Temel Z. F. (Ed.), Her yönüyle okul öncesi eğitim. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 40 |
Ev Ödevi | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 1 | 10 | 10 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | |||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | |||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | |||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | |||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | |||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |