GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OÖE006AS ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; oyunun insanlık tarihindeki geçmişini teorik bilgi biçimiyle anlamak; Dünya’da ve Türkiye’de çocuk oyunları hakkında yapılmış çalışmalar hakkında bilgilenmek; geleneksel çocuk oyunlarının çocuk gelişimine etkisini bilmek ve bu oyunların aktarımına yönelik projeler üretmektir.


Dr. Öğr. Üyesi Aysel KORKMAZ


1 Oyunların kültür tarihi içindeki yeri ve geçmişi hakkında açıklama yapar
2 Oyun kavramını teorik çerçevede tanımlar
3 Dünya’da ve Türkiye’de çocuk oyunları ile ilgili yapılmış çalışmalar hakkında değerlendirme yapar
4 Geleneksel çocuk oyunlarının çocuk gelişimine etkisini tartışır
5 Geleneksel çocuk oyunlarının aktarımına ilişkin projeler geliştirir, uygular

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi, bu oyunları planlama ve uygulama.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Oyunun tanımı, önemi ve özellikleri Anlatım Tartışma YOK
2 Oyunun tarihçesi ve oyun kavramına ilişkin görüşler Anlatım Tartışma Soru-Yanıt YOK
3 Oyun teorileri Anlatım Tartışma Soru-Yanıt YOK
4 Çocuğun gelişiminde çocuk oyunlarının önemi Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası YOK
5 Oyun türleri I (Araştırıcı, yapıcı ve yaratıcı oyunlar) Anlatım Tartışma Soru-Yanıt YOK
6 Oyun türleri II (Hayali oyunlar) Anlatım Tartışma Soru-Yanıt YOK
7 Oyun türleri III (Açık hava oyunları, çeşitli oyunlar ve geleneksel çocuk oyunları) Anlatım Tartışma Soru-Yanıt
8 Geçmiş yıllarda Türkiye’de oynanan çocuk oyunları Rol Oynama/Dramatize Etme YOK
9 Oyun ve kültür ilişkisi Anlatım Tartışma Soru-Yanıt YOK
10 Evrensel bir oyun örneği: “Körebe” oyunu Rol Oynama/Dramatize Etme YOK
11 Çocuk oyunlarında toplumsal ve kültürel bağlamın rolü Anlatım Tartışma Soru-Yanıt YOK
12 Geleneksel oyuncaklar ve günümüz yansımaları Anlatım Tartışma Soru-Yanıt YOK
13 Türkiye’de çocuk oyunları araştırmaları 1 Takım/Grup Çalışması YOK
14 Türkiye’de çocuk oyunları araştırmaları 2 Takım/Grup Çalışması YOK

Mehmet Kanak ve Nuray Kurtdede Fidan (2023) Geleneksel Çocuk Oyunları kitabı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 14 2 28
Soru-Yanıt 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 1 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 93

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4
ÖÇ 2 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 3
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 2
ÖÇ 4 5 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 2 4
ÖÇ 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek