Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OÖE006AS | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; oyunun insanlık tarihindeki geçmişini teorik bilgi biçimiyle anlamak; Dünya’da ve Türkiye’de çocuk oyunları hakkında yapılmış çalışmalar hakkında bilgilenmek; geleneksel çocuk oyunlarının çocuk gelişimine etkisini bilmek ve bu oyunların aktarımına yönelik projeler üretmektir.
Bölüm sorumlusu
1 | Oyunların kültür tarihi içindeki yeri ve geçmişi hakkında açıklama yapar |
2 | Oyun kavramını teorik çerçevede tanımlar |
3 | Dünya’da ve Türkiye’de çocuk oyunları ile ilgili yapılmış çalışmalar hakkında değerlendirme yapar |
4 | Geleneksel çocuk oyunlarının çocuk gelişimine etkisini tartışır |
5 | Geleneksel çocuk oyunlarının aktarımına ilişkin projeler geliştirir, uygular |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi, bu oyunları planlama ve uygulama.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Oyunun tanımı, önemi ve özellikleri | ||
2 | Oyunun tarihçesi ve oyun kavramına ilişkin görüşler | ||
3 | Oyun teorileri | ||
4 | Çocuğun gelişiminde çocuk oyunlarının önemi | ||
5 | Oyun türleri I (Araştırıcı, yapıcı ve yaratıcı oyunlar) | ||
6 | Oyun türleri II (Hayali oyunlar) | ||
7 | Oyun türleri III (Açık hava oyunları, çeşitli oyunlar ve geleneksel çocuk oyunları) | ||
8 | Geçmiş yıllarda Türkiye’de oynanan çocuk oyunları | ||
9 | Oyun ve kültür ilişkisi | ||
10 | Evrensel bir oyun örneği: “Körebe” oyunu | ||
11 | Çocuk oyunlarında toplumsal ve kültürel bağlamın rolü | ||
12 | Geleneksel oyuncaklar ve günümüz yansımaları | ||
13 | Türkiye’de çocuk oyunları araştırmaları 1 | ||
14 | Türkiye’de çocuk oyunları araştırmaları 2 |
Dünya’da ve Türkiye'de Değişen Çocukluk- 3. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi Bildirileri (2001). (Yayınlayan: B. Onur). Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları. Elkind, D. (1999). Çocuk ve Toplum, Öngen, D. (Çev.), Ankara: Ankara Üniversitesi ÇOKAUM Yayınları. Huizinga, J. (2006). Homo Ludens: Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme. İst: Ayrıntı Yay. İnal, K. (2007). Modernizm ve Çocuk-Geleneksel, Modern ve Postmodern Çocukluk İmgeleri, Ankara: Sobil Yayınları. Onur, B. (1992), Oyuncaklı Dünya. Ankara: V Yayınları. Özdemir, N. (2006). Türk Çocuk Oyunları I-II. Ankara: Akçağ Yayınları Onur, B. Çelen, N. & Artar, M. (2004). Türkiye’de Geleneksel Oyuncaklar: Köy-Kent Karşılaştırması, Türkiye’de Çocuk Oyunları: Araştırmalar, Onur, B. & Güney, N. (Yay. Haz.), Ankara: ÇOKAUM Yay. No:12, s. 131- 137. Onur, B. (2005). Türkiye’de Çocukluğun Tarihi, Ankara: İmge Yay.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 93 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 |