Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OÖE006AS | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; oyunun insanlık tarihindeki geçmişini teorik bilgi biçimiyle anlamak; Dünya’da ve Türkiye’de çocuk oyunları hakkında yapılmış çalışmalar hakkında bilgilenmek; geleneksel çocuk oyunlarının çocuk gelişimine etkisini bilmek ve bu oyunların aktarımına yönelik projeler üretmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Aysel KORKMAZ
1 | Oyunların kültür tarihi içindeki yeri ve geçmişi hakkında açıklama yapar |
2 | Oyun kavramını teorik çerçevede tanımlar |
3 | Dünya’da ve Türkiye’de çocuk oyunları ile ilgili yapılmış çalışmalar hakkında değerlendirme yapar |
4 | Geleneksel çocuk oyunlarının çocuk gelişimine etkisini tartışır |
5 | Geleneksel çocuk oyunlarının aktarımına ilişkin projeler geliştirir, uygular |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi, bu oyunları planlama ve uygulama.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Oyunun tanımı, önemi ve özellikleri | Anlatım Tartışma | YOK |
2 | Oyunun tarihçesi ve oyun kavramına ilişkin görüşler | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | YOK |
3 | Oyun teorileri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | YOK |
4 | Çocuğun gelişiminde çocuk oyunlarının önemi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası | YOK |
5 | Oyun türleri I (Araştırıcı, yapıcı ve yaratıcı oyunlar) | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | YOK |
6 | Oyun türleri II (Hayali oyunlar) | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | YOK |
7 | Oyun türleri III (Açık hava oyunları, çeşitli oyunlar ve geleneksel çocuk oyunları) | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |
8 | Geçmiş yıllarda Türkiye’de oynanan çocuk oyunları | Rol Oynama/Dramatize Etme | YOK |
9 | Oyun ve kültür ilişkisi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | YOK |
10 | Evrensel bir oyun örneği: “Körebe” oyunu | Rol Oynama/Dramatize Etme | YOK |
11 | Çocuk oyunlarında toplumsal ve kültürel bağlamın rolü | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | YOK |
12 | Geleneksel oyuncaklar ve günümüz yansımaları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | YOK |
13 | Türkiye’de çocuk oyunları araştırmaları 1 | Takım/Grup Çalışması | YOK |
14 | Türkiye’de çocuk oyunları araştırmaları 2 | Takım/Grup Çalışması | YOK |
Mehmet Kanak ve Nuray Kurtdede Fidan (2023) Geleneksel Çocuk Oyunları kitabı
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 93 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 |
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 |