GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OÖE006AS ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; oyunun insanlık tarihindeki geçmişini teorik bilgi biçimiyle anlamak; Dünya’da ve Türkiye’de çocuk oyunları hakkında yapılmış çalışmalar hakkında bilgilenmek; geleneksel çocuk oyunlarının çocuk gelişimine etkisini bilmek ve bu oyunların aktarımına yönelik projeler üretmektir.


Bölüm sorumlusu


1 Oyunların kültür tarihi içindeki yeri ve geçmişi hakkında açıklama yapar
2 Oyun kavramını teorik çerçevede tanımlar
3 Dünya’da ve Türkiye’de çocuk oyunları ile ilgili yapılmış çalışmalar hakkında değerlendirme yapar
4 Geleneksel çocuk oyunlarının çocuk gelişimine etkisini tartışır
5 Geleneksel çocuk oyunlarının aktarımına ilişkin projeler geliştirir, uygular

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi, bu oyunları planlama ve uygulama.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Oyunun tanımı, önemi ve özellikleri
2 Oyunun tarihçesi ve oyun kavramına ilişkin görüşler
3 Oyun teorileri
4 Çocuğun gelişiminde çocuk oyunlarının önemi
5 Oyun türleri I (Araştırıcı, yapıcı ve yaratıcı oyunlar)
6 Oyun türleri II (Hayali oyunlar)
7 Oyun türleri III (Açık hava oyunları, çeşitli oyunlar ve geleneksel çocuk oyunları)
8 Geçmiş yıllarda Türkiye’de oynanan çocuk oyunları
9 Oyun ve kültür ilişkisi
10 Evrensel bir oyun örneği: “Körebe” oyunu
11 Çocuk oyunlarında toplumsal ve kültürel bağlamın rolü
12 Geleneksel oyuncaklar ve günümüz yansımaları
13 Türkiye’de çocuk oyunları araştırmaları 1
14 Türkiye’de çocuk oyunları araştırmaları 2

Dünya’da ve Türkiye'de Değişen Çocukluk- 3. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi Bildirileri (2001). (Yayınlayan: B. Onur). Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları. Elkind, D. (1999). Çocuk ve Toplum, Öngen, D. (Çev.), Ankara: Ankara Üniversitesi ÇOKAUM Yayınları. Huizinga, J. (2006). Homo Ludens: Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme. İst: Ayrıntı Yay. İnal, K. (2007). Modernizm ve Çocuk-Geleneksel, Modern ve Postmodern Çocukluk İmgeleri, Ankara: Sobil Yayınları. Onur, B. (1992), Oyuncaklı Dünya. Ankara: V Yayınları. Özdemir, N. (2006). Türk Çocuk Oyunları I-II. Ankara: Akçağ Yayınları Onur, B. Çelen, N. & Artar, M. (2004). Türkiye’de Geleneksel Oyuncaklar: Köy-Kent Karşılaştırması, Türkiye’de Çocuk Oyunları: Araştırmalar, Onur, B. & Güney, N. (Yay. Haz.), Ankara: ÇOKAUM Yay. No:12, s. 131- 137. Onur, B. (2005). Türkiye’de Çocukluğun Tarihi, Ankara: İmge Yay.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 3 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 14 2 28
Soru-Yanıt 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 1 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 93

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 5 5
ÖÇ 2 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 3 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 2 5 5
ÖÇ 4 5 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 2 4 5 5
ÖÇ 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 2 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek