Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OÖE001AS | AİLE EĞİTİMİ VE KATILIMI | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Dersin temel amacı; okul öncesi eğitimde aile katılımının önemini tanıyabilme, Türkiye'de uygulanan aileye yönelik uygulamalardan haberdar olma ve programları tanıyabilme, ailenin, çocuğun sosyokültürel gelişimine katkısını açıklayabilme, çocuk yetiştirme stillerini tanıyabilmektir.
Dr. Öğr. Üye. Aysel KORKMAZ
1 | Aile kavramını tanımlar. Ailenin yapısını ve değerlerini kavrar. Okul öncesi eğitiminde ailenin yeri ve önemini belirler. |
2 | Ebeveyn stillerine yönelik yaklaşımları değerlendirir |
3 | Ailelerin eğitimine yönelik hazırlanan programları değerlendirir. |
4 | Yetişkinlik psikolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | Okul öncesi eğitimde aile katılımının önemini tanımlar. |
6 | Aile eğitimine yönelik yeni önerilerde bulunur. |
7 | Özel gereksinimli çocuğu olan aileleri adlandırır. |
8 | Farklı kültürlerde aile anlayışı ve çocuk yetiştirme yaklaşımlarını değerlendirir. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Sosyal yapı, kültür ve insanın sosyal gelişimi, ailenin tanımı, yapısı ve değerleri, ebeveynlik stilleri, aileye yönelik eğitim programları, modelleri ve projeleri, Türkiye de uygulanan aileye yönelik bazı program örnekleri, yetişkinin tanımı ve yetişkin öğrenmesi, yetişkin psikolojisi-yetişkinlik evreleri, aile kuramları, farklı kültürlerde aile anlayışı ve çocuk yetiştirme yaklaşımları, okul öncesi eğitimde aile katılımı, özel gereksinimli çocukların aile eğitimi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi, beklentilerin paylaşılması ve kurallar. | Anlatım Soru-Yanıt | YOK |
2 | Ailenin tanımı, aile yapısı ve türlerinin toplumsal değişimi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | YOK |
3 | Aile eğitimi, aile eğitiminin amaç ve ilkeleri, aile eğitiminin nedenleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası | YOK |
4 | Ebeveyn tutumları, ebeveyn-çocuk etkileşimi | Anlatım Rol Oynama/Dramatize Etme Örnek Olay İncelemesi | YOK |
5 | Aile ve aile yapısı ile ilgili teoriler | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem | YOK |
6 | Aile ve aile yapısı ile ilgili teoriler II | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem | YOK |
7 | Türkiye'de erken eğitim ve aile destek programları, Özel gereksinimli çocuğu olan aileler | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası | YOK |
8 | Farklı ülkelerde erken eğitim ve aile destek programları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası | YOK |
9 | Aile eğitim modelleri, aile eğitim programlarının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi (aile eğitim programlarının geliştirilmesi) | Anlatım Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma | YOK |
10 | Grup ödevlerinin sunumu | Proje Tasarımı/Yönetimi Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | YOK |
11 | Aile görüşmeleri, aile toplantıları | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi | YOK |
12 | OBADER ve EBADER I | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | YOK |
13 | OBADER, EBADER | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | YOK |
14 | Erken çocukluk eğitimine aile katılımı. Erken çocukluk eğitimine baba katılımı | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Örnek Olay İncelemesi | YOK |
Arnas Aktaş, Y. (2016). Aile eğitimi ve okul öncesinde aile katılımı. Ankara: Vize Yayıncılık. Baltaş, A. (2009). Ana-baba el kitabı. İstanbul: Remzi Kitapevi. Beaty, Janice J. (2000). Skills for preschool teachers. Upper Saddle River, N.J.: Merrill. Bilen, M. (1994). Sağlıklı insan ilişkileri. İstanbul: Altın Kitaplar. Blazer, C. (2005). Literature Review on Family Involvement: The Home-School Partnership. Cavkaytar, A., Ardıç, A., Özbey, F., Sönmez, M., Özdemir, O. ve Aksoy, V. (2010). Özel Eğitimde Aile Eğitimi ve Rehberliği. (Ed. Atilla Cavkaytar). Ankara: Maya Akademi. Çağdaş, A.ve Seçer,Z. Ş. (2011). Anne-Baba Eğitimi. (pp. 49-67.) Ankara: Eğiten Kitap. Çağdaş, A. ve Seçer, Z. (2008). Anne baba eğitimi. Ankara: Kök Yayıncılık. Eliason, C. & Jenkins, L. (2003). A practical guide to early childhood curriculum. Upper Saddle River, N.J. : Merrill. Gordon,T. (2009). Etkili anne-baba eğitiminde uygulamalar. (Çev. Hale Vardar). İstanbul: Profil Yayıncılık. Nezahat Seçkin, Koç, G.,(1997). “Okul Öncesi Eğitimde Okul-aile -işbirliği”, Yaşadıkça Eğitim. Yayın yılı: 11, No:51, s.5–10. Ömeroğlu, E.,Yazıcı, Z., ve Dere, H. (2003). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Ebeveynin Eğitime Katılımı. (Ed. M. Öztürk) Gelişim ve eğitimde yeni yaklaşımlar. İstanbul: Morpa Yayınları. Research Services Office of Accountability and Systemwide Performance Miami-Dade County Public Schools, Florida. T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (Obader). Temel, Z. F. (2010). Aile eğitimi ve erken çocukluk eğitiminde aile katılım çalışmaları. Ankara: Anı Yayıncılık. Tezel Şahin, F. ve Özyürek, A. (2010). Anne Baba Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı. Ankara: Morpa Yayınları. Wherry, J.H. (2003). Selected Parent Involvement Research. Retrieved from: http://www.parentinstitute.com/educator/resources/research/researh.php Zembat, R. ve Polat Unutkan, Ö. (1999). “Okul Öncesinde Çocuğun Sosyal Gelişiminde Aile Katılımının Önemi”, Marmara Üniversitesi Anaokulu Öğretmeni El Kitabı. YA-PA Yayınları http://www.acevokuloncesi.org/ogrenme-ortami/aile-katilimi/neden-aile-katilimi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 25 |
Ev Ödevi | 3 | 15 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 10 | 10 |
Seminer | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 102 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |