Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OÖE203AZ | ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ | Ders | 2 | 3 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda: Matematiksel düşünceyi, okul öncesi çocuklar için geliştirilecek matematik programlarının içeriğini, ilkelerini, uygulama süreçlerini ve yöntemlerini, matematiksel düşünceyi geliştirmeye yönelik materyalleri kavrayabilecektir.
Dr. Veli ÜNLÜ
1 | Matematiksel düşünceyi anlayabilme |
2 | Okul öncesi çocuklar için geliştirilecek matematik programlarının içeriğini anlar |
3 | Matematik ilkelerini anlar |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Matematiğin tanımı, içeriği. Günlük yaşamdaki matematik Matematiğin ilke ve standartları ile kuramsal temelleri Çocuklarda düşünce gelişimi ve Matematiksel düşüncenin gelişimi Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü) Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme) Matematik dili Dünyada okul öncesi çocukları için kullanılan matematik programları Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme Çocukların gelişim özelliklerine uygun matematiksel kavram ve bilgileri kullanarak etkinlik oluşturma
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Matematiğin tanımı, içeriği, kuramsal temelleri. Günlük yaşamdaki matematik | ||
2 | Matematiğin ilke ve standartları | ||
3 | Çocuklarda düşünce gelişimi ve Matematiksel düşüncenin gelişimi | ||
4 | Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü) | ||
5 | Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü) | ||
6 | Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü) | ||
7 | Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü) | ||
8 | Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama | ||
9 | Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama | ||
10 | Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama | ||
11 | Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme) | ||
12 | Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme) | ||
13 | Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme) | ||
14 | Dünyada okul öncesi çocukları için kullanılan matematik programları ve yaklaşımlar |
Akman, B (2017) Ed. Okul Öncesi Matematik Eğitimi Pegem Akademik Yayıncılık, Ankara. Aktaş, A.Y. (2006). Okulöncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Nobel Yayınevi, Ankara. Mathematics in Early Childhood Learning , NCTM, https://www.nctm.org/uploadedFiles/Standards_and_Positions/Position_Statements/Early%20Childhood%20Mathematics%20(2013).pdf
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 35 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 |
Proje Hazırlama | 1 | 35 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |