GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OÖE203AZ ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ Ders 2 3 5,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda: Matematiksel düşünceyi, okul öncesi çocuklar için geliştirilecek matematik programlarının içeriğini, ilkelerini, uygulama süreçlerini ve yöntemlerini, matematiksel düşünceyi geliştirmeye yönelik materyalleri kavrayabilecektir.


Dr. Veli ÜNLÜ


1 Matematiksel düşünceyi anlayabilme
2 Okul öncesi çocuklar için geliştirilecek matematik programlarının içeriğini anlar
3 Matematik ilkelerini anlar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Matematiğin tanımı, içeriği. Günlük yaşamdaki matematik Matematiğin ilke ve standartları ile kuramsal temelleri Çocuklarda düşünce gelişimi ve Matematiksel düşüncenin gelişimi Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü) Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme) Matematik dili Dünyada okul öncesi çocukları için kullanılan matematik programları Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme Çocukların gelişim özelliklerine uygun matematiksel kavram ve bilgileri kullanarak etkinlik oluşturma


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Matematiğin tanımı, içeriği, kuramsal temelleri. Günlük yaşamdaki matematik
2 Matematiğin ilke ve standartları
3 Çocuklarda düşünce gelişimi ve Matematiksel düşüncenin gelişimi
4 Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü)
5 Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü)
6 Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü)
7 Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü)
8 Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama
9 Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama
10 Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama
11 Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme)
12 Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme)
13 Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme)
14 Dünyada okul öncesi çocukları için kullanılan matematik programları ve yaklaşımlar

Akman, B (2017) Ed. Okul Öncesi Matematik Eğitimi Pegem Akademik Yayıncılık, Ankara. Aktaş, A.Y. (2006). Okulöncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Nobel Yayınevi, Ankara. Mathematics in Early Childhood Learning , NCTM, https://www.nctm.org/uploadedFiles/Standards_and_Positions/Position_Statements/Early%20Childhood%20Mathematics%20(2013).pdf



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 35
Rapor Hazırlama 1 30
Proje Hazırlama 1 35
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 10 10
Proje Hazırlama 1 10 10
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 10 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek