GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OÖE203AZ ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ Ders 2 3 5,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde matematik eğitiminin önemini kavratmak; çocukların matematiksel gelişimlerini etkileyen faktörleri tanıtmak; temel matematiksel becerilerin (sayı, işlem, ölçme, uzamsal ve geometrik düşünme, örüntüleme) nasıl kazandırılacağını öğretmek ve öğrencilerin farklı program, yaklaşım, yöntem, materyal ve teknolojileri kullanarak çocuklara uygun öğrenme ortamları tasarlamalarını sağlamaktır. Ayrıca öğrencilerin matematik eğitiminde ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanabilmeleri ve erken çocukluk matematik eğitiminin çocuğun bütünsel gelişimine katkılarını eleştirel biçimde değerlendirebilmeleri hedeflenmektedir.


Dr. Öğr. Üyesi Ayşenur ULUSOY ÜNLÜ


1 Erken çocukluk döneminde matematik eğitiminin amaçlarını ve çocuk gelişimindeki önemini açıklama
2 Matematiksel gelişimi etkileyen temel faktörleri analiz etme ve eğitim süreciyle ilişkilendirme
3 Erken çocuklukta temel matematik becerilerini (sayı, işlem, ölçme, geometri, örüntü vb.) tanımlama ve öğretim sürecinde nasıl kazandırılacağını açıklama
4 Matematik eğitiminde kullanılan program, yaklaşım, yöntem, materyal ve teknolojileri uygun biçimde kullanma
5 Matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulama ve çocukların gelişim düzeyine uygun araçlar geliştirme
6 Erken çocukluk matematik eğitiminin çocukların bilişsel ve sosyal gelişimine katkılarını değerlendirme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi Matematiksel gelişimi etkileyen faktörler Matematik eğitiminde değerlendirme Matematik eğitimi programları ve yaklaşımları Erken çocukluk döneminde temel matematik becerileri Sayılar Işlemler Ölçme Uzamsal düşünme Geometrik düşünme ve geometrik şekiller Matematiksel örüntüleme Matematik eğitiminde teknoloji


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi
2 Matematiksel gelişimi etkileyen faktörler: Çocuk
3 Matematiksel gelişimi etkileyen faktör: Ev ortamı
4 Matematiksel gelişimi etkileyen faktör: Öğrenme ortamı ve öğrenme materyalleri
5 Matematiksel gelişimi etkileyen faktör: Matematiksel dil
6 Matematiksel gelişimi etkileyen faktör: Değerlendirme
7 Matematik eğitim programları ve yaklaşımları
8 Erken çocukluk döneminde temel matematik becerileri
9 Sayılar, İşlemler
10 Ölçme
11 Uzamsal Düşünme
12 Geometrik düşünme ve geometrik şekiller
13 Matematiksel örüntüleme
14 Erken çocukluk dönemi matematik eğitiminde teknoloji

Kılıç, M. & Avcı, C. (2022) Ed.. Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitimi. Eğiten Kitap Akıncı Cosgun, A., Genç Çopur, H., & Ulutaş, İ. (2023) Ed. Erken Çocukluk Matematik Eğitiminde Güncel Konular. Nobel Yayınevi. Ankara Akman, B (2017) Ed. Okul Öncesi Matematik Eğitimi Pegem Akademik Yayıncılık, Ankara. Aktaş, A.Y. (2006). Okulöncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Nobel Yayınevi, Ankara. Mathematics in Early Childhood Learning , NCTM, https://www.nctm.org/uploadedFiles/Standards_and_Positions/Position_Statements/Early %20Childhood%20Mathematics%20(2013).pdf



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 35
Rapor Hazırlama 1 30
Proje Hazırlama 1 35
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 10 10
Proje Hazırlama 1 10 10
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 10 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 5 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 6 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek