Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OÖE203AZ | ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ | Ders | 2 | 3 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde matematik eğitiminin önemini kavratmak; çocukların matematiksel gelişimlerini etkileyen faktörleri tanıtmak; temel matematiksel becerilerin (sayı, işlem, ölçme, uzamsal ve geometrik düşünme, örüntüleme) nasıl kazandırılacağını öğretmek ve öğrencilerin farklı program, yaklaşım, yöntem, materyal ve teknolojileri kullanarak çocuklara uygun öğrenme ortamları tasarlamalarını sağlamaktır. Ayrıca öğrencilerin matematik eğitiminde ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanabilmeleri ve erken çocukluk matematik eğitiminin çocuğun bütünsel gelişimine katkılarını eleştirel biçimde değerlendirebilmeleri hedeflenmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Ayşenur ULUSOY ÜNLÜ
1 | Erken çocukluk döneminde matematik eğitiminin amaçlarını ve çocuk gelişimindeki önemini açıklama |
2 | Matematiksel gelişimi etkileyen temel faktörleri analiz etme ve eğitim süreciyle ilişkilendirme |
3 | Erken çocuklukta temel matematik becerilerini (sayı, işlem, ölçme, geometri, örüntü vb.) tanımlama ve öğretim sürecinde nasıl kazandırılacağını açıklama |
4 | Matematik eğitiminde kullanılan program, yaklaşım, yöntem, materyal ve teknolojileri uygun biçimde kullanma |
5 | Matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulama ve çocukların gelişim düzeyine uygun araçlar geliştirme |
6 | Erken çocukluk matematik eğitiminin çocukların bilişsel ve sosyal gelişimine katkılarını değerlendirme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi Matematiksel gelişimi etkileyen faktörler Matematik eğitiminde değerlendirme Matematik eğitimi programları ve yaklaşımları Erken çocukluk döneminde temel matematik becerileri Sayılar Işlemler Ölçme Uzamsal düşünme Geometrik düşünme ve geometrik şekiller Matematiksel örüntüleme Matematik eğitiminde teknoloji
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi | ||
2 | Matematiksel gelişimi etkileyen faktörler: Çocuk | ||
3 | Matematiksel gelişimi etkileyen faktör: Ev ortamı | ||
4 | Matematiksel gelişimi etkileyen faktör: Öğrenme ortamı ve öğrenme materyalleri | ||
5 | Matematiksel gelişimi etkileyen faktör: Matematiksel dil | ||
6 | Matematiksel gelişimi etkileyen faktör: Değerlendirme | ||
7 | Matematik eğitim programları ve yaklaşımları | ||
8 | Erken çocukluk döneminde temel matematik becerileri | ||
9 | Sayılar, İşlemler | ||
10 | Ölçme | ||
11 | Uzamsal Düşünme | ||
12 | Geometrik düşünme ve geometrik şekiller | ||
13 | Matematiksel örüntüleme | ||
14 | Erken çocukluk dönemi matematik eğitiminde teknoloji |
Kılıç, M. & Avcı, C. (2022) Ed.. Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitimi. Eğiten Kitap Akıncı Cosgun, A., Genç Çopur, H., & Ulutaş, İ. (2023) Ed. Erken Çocukluk Matematik Eğitiminde Güncel Konular. Nobel Yayınevi. Ankara Akman, B (2017) Ed. Okul Öncesi Matematik Eğitimi Pegem Akademik Yayıncılık, Ankara. Aktaş, A.Y. (2006). Okulöncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Nobel Yayınevi, Ankara. Mathematics in Early Childhood Learning , NCTM, https://www.nctm.org/uploadedFiles/Standards_and_Positions/Position_Statements/Early %20Childhood%20Mathematics%20(2013).pdf
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 35 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 |
Proje Hazırlama | 1 | 35 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |