Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OÖE104AZ | BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Gelişimin temel kavramlarını ve ilkelerini, 0-36 ay çocukların genel özelliklerini tanımak, 0-36 ay çocukların fiziksel, psikomotor, bilişsel, dil gelişimi, sosyal duygusal gelişim, öz bakım becerilerini tanımak, 0-36 ay çocuklar için eğitim programlarını, etkinlikleri ve gelişimsel değerlendirmeyi tanımaktır.
Prof. Dr. Güneş SALI
1 | Gelişimin temel kavramları ve ilkelerini açıklar. |
2 | 0-36 aylık çocuğunun gelişim alanlarına göre genel özelliklerini tanır. |
3 | 0-36 aylık çocuğunun gelişim alanlarını etkileyen faktörleri bilir. |
4 | 0-36 aylık yaş çocuğuna yönelik eğitimi programlarını tanır. |
5 | 0-36 aylık çocuğa yönelik eğitsel materyal, etkinlik hazırlar ve eğitsel önerilerde bulunur. |
6 | 0-36 aylık çocuğa yönelik gelişimsel değerlendirme yöntem- tekniklerini bilir. |
Birinci Öğretim
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
YOK
Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri; Doğum öncesi ve doğum sonrası özellikleri; Yeni doğan (sağlık, bakım, beslenme); Bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemi; 0-36 ay çocuğunun gelişim alanları (motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal) ve özellikleriyle öz-bakım becerileri; 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, göstergeleri, ortam özellikleri, etkinlikleri, eğitimin planlanması (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulanması ve değerlendirilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Genel Çerçevenin Tanıtılması | Anlatım Ders izlencesi slayttan gösterilecektir. | Ders izlencesi sunumu hazırlanacaktır. |
2 | 0-36 aylık çocuğun gelişimine ilişkin temel kavramlar, gelişimin ilkeleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası | İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır |
3 | 0-36 aylık çocuğun gelişimi etkileyen faktörler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası | İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır. |
4 | 0-36 aylık çocuklarda gelişimin önemi, beyin gelişimi, öğrenme | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası | İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır. |
5 | Development in the prenatal period | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası | İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır. |
6 | Yeni doğanın özellikleri (sağlık, bakım, beslenmenin önemi) | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası | İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır. |
7 | 0-36 ay çocuğunun fiziksel ve motor gelişimi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası | İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır. |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Sınav soruları hazırlanıp çoğaltılacaktır. |
9 | 0-36 ay çocuğunun bilişsel gelişimi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası | İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır. |
10 | 0-36 ay çocuğunun dil gelişimi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası | İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır. |
11 | 0-36 ay çocuğunun sosyal-duygusal gelişimi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası | İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır. |
12 | 0-36 ay çocuğunun özbakım becerileri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası | İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır. |
13 | 0-36 aylık çocuklar için duyu eğitimi ve etkinlikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası | İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır. |
14 | 2024 Okul Öncesi Programı Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin temel özellikleri, | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası | İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır. |
15 | 0-36 aylık çocuklar için gelişimsel değerlendirme yöntem ve teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası | İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır. |
16 | Genel Sınav | Yazılı Sınav | Sınav soruları hazırlanıp çoğaltılacaktır. |
1) Berk, L. (2013). Bebekler ve çocuklar: Doğum öncesinden orta çocukluğa (N. Erdoğan Işıkoğlu Çev. Ed.). Ankara: Nobel. 2) Dereli, E.. & Salı, G. (2020 Edit). Bebeklik döneminde gelişim ve eğitim. İstanbul Lisans Yayıncılık. 3) Gardiner, H.W. ve Gander, M.J. Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. Bekir Onur). Ankara: İmge Kitabevi Yayınları. 4) Köksal Akyol, A. (2018). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I (0-36 Ay) Ankara: Anı Yayıncılık. 5) MEB (2024) Okul Öncesi Programı Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 6) Santrock, J.W. (2011) Yaşam Boyu Gelişim, “Bebeklik”. Ankara: Nobel. 7) Trawick-Smith, J. (2014). Erken çocukluk döneminde gelişim: Çok kültürlü bir bakış açısı. B. Akman (Çev. Ed.). Ankara: Nobel. 8) Yıldız Bıçakçı, M. (Editör) (2015.). Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim, Duyuların Gelişimi ve Desteklenmesi, ankara: Eğiten Kitap. 9)Dersin sorumlusu tarafından belirlenen diğer okumalar.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 22 |
Derse Katılım | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 34 |
Okuma | 1 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 28 | 1 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 28 | 1 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 28 | 1 | 28 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |