GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
OÖE104AZ BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM Ders 1 2 5,00

Lisans


Türkçe


Gelişimin temel kavramlarını ve ilkelerini, 0-36 ay çocukların genel özelliklerini tanımak, 0-36 ay çocukların fiziksel, psikomotor, bilişsel, dil gelişimi, sosyal duygusal gelişim, öz bakım becerilerini tanımak, 0-36 ay çocuklar için eğitim programlarını, etkinlikleri ve gelişimsel değerlendirmeyi tanımaktır.


Prof. Dr. Güneş SALI


1 Gelişimin temel kavramları ve ilkelerini açıklar.
2 0-36 aylık çocuğunun gelişim alanlarına göre genel özelliklerini tanır.
3 0-36 aylık çocuğunun gelişim alanlarını etkileyen faktörleri bilir.
4 0-36 aylık yaş çocuğuna yönelik eğitimi programlarını tanır.
5 0-36 aylık çocuğa yönelik eğitsel materyal, etkinlik hazırlar ve eğitsel önerilerde bulunur.
6 0-36 aylık çocuğa yönelik gelişimsel değerlendirme yöntem- tekniklerini bilir.

Birinci Öğretim


Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.


YOK


Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri; Doğum öncesi ve doğum sonrası özellikleri; Yeni doğan (sağlık, bakım, beslenme); Bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemi; 0-36 ay çocuğunun gelişim alanları (motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal) ve özellikleriyle öz-bakım becerileri; 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, göstergeleri, ortam özellikleri, etkinlikleri, eğitimin planlanması (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulanması ve değerlendirilmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş ve Genel Çerçevenin Tanıtılması Anlatım Ders izlencesi slayttan gösterilecektir. Ders izlencesi sunumu hazırlanacaktır.
2 0-36 aylık çocuğun gelişimine ilişkin temel kavramlar, gelişimin ilkeleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır
3 0-36 aylık çocuğun gelişimi etkileyen faktörler Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır.
4 0-36 aylık çocuklarda gelişimin önemi, beyin gelişimi, öğrenme Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır.
5 Development in the prenatal period Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır.
6 Yeni doğanın özellikleri (sağlık, bakım, beslenmenin önemi) Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır.
7 0-36 ay çocuğunun fiziksel ve motor gelişimi Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır.
8 Ara Sınav Yazılı Sınav Sınav soruları hazırlanıp çoğaltılacaktır.
9 0-36 ay çocuğunun bilişsel gelişimi Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır.
10 0-36 ay çocuğunun dil gelişimi Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır.
11 0-36 ay çocuğunun sosyal-duygusal gelişimi Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır.
12 0-36 ay çocuğunun özbakım becerileri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır.
13 0-36 aylık çocuklar için duyu eğitimi ve etkinlikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır.
14 2024 Okul Öncesi Programı Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin temel özellikleri, Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır.
15 0-36 aylık çocuklar için gelişimsel değerlendirme yöntem ve teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası İlgili konu okumaları yapılacak, ders sunumu hazırlanacaktır.
16 Genel Sınav Yazılı Sınav Sınav soruları hazırlanıp çoğaltılacaktır.

1) Berk, L. (2013). Bebekler ve çocuklar: Doğum öncesinden orta çocukluğa (N. Erdoğan Işıkoğlu Çev. Ed.). Ankara: Nobel. 2) Dereli, E.. & Salı, G. (2020 Edit). Bebeklik döneminde gelişim ve eğitim. İstanbul Lisans Yayıncılık. 3) Gardiner, H.W. ve Gander, M.J. Çocuk ve Ergen Gelişimi (Çev. Bekir Onur). Ankara: İmge Kitabevi Yayınları. 4) Köksal Akyol, A. (2018). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I (0-36 Ay) Ankara: Anı Yayıncılık. 5) MEB (2024) Okul Öncesi Programı Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 6) Santrock, J.W. (2011) Yaşam Boyu Gelişim, “Bebeklik”. Ankara: Nobel. 7) Trawick-Smith, J. (2014). Erken çocukluk döneminde gelişim: Çok kültürlü bir bakış açısı. B. Akman (Çev. Ed.). Ankara: Nobel. 8) Yıldız Bıçakçı, M. (Editör) (2015.). Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim, Duyuların Gelişimi ve Desteklenmesi, ankara: Eğiten Kitap. 9)Dersin sorumlusu tarafından belirlenen diğer okumalar.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 22
Derse Katılım 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 34
Okuma 1 20
Ev Ödevi 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Bireysel Çalışma 28 1 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 28 1 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 28 1 28
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 4 4
ÖÇ 3 5 5 5 5 4
ÖÇ 4 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek