GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GK014S TÜRK HALK OYUNLARI Seçmeli Ders Grubu 1 2 3,00

Lisans


Türkçe


Türk halk oyunları ve yöresel oyunlar hakkında bilgi sahibi olur.


Fakülte öğretim üyeleri.


1 Folklorun tanımı yapılır.
2 Ritim ve algılama çalışmaları, oyun ve halk oyunu- figür çalışmaları yapılır ve örneklendirilir.
3 Oyunlarında yöresel farklılıklar figür çalışmaları, yöresel figürler, bar türü yöresel figür öğretimi yapılır.
4 Halay ve kaşık türü yöresel figür öğrenme, horon ve karşılama türü yöresel figür öğrenme, zeybek türü yöresel figür öğretimi yapılır.
5 Öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri hakkında çalışmalar; halk oyunlarının sahnelenmesi, sahneleme türleri ve farklılıkları hakkında bilgi sahibi olurlar.

Birinci Öğretim


Yoktur.


Yoktur.


Folklorun tanımı; ritim ve algılama çalışmaları, oyun ve halk oyunu- figür çalışmaları; halk oyunlarında yöresel farklılıklar figür çalışmaları, yöresel figürler, bar türü yöresel figür öğrenme, halay ve kaşık türü yöresel figür öğrenme, horon ve karşılama türü yöresel figür öğrenme, zeybek türü yöresel figür öğrenme; öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri hakkında çalışmalar; halk oyunlarının sahnelenmesi, sahneleme türleri ve farklılıkları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Folklorun tanımı. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
2 Ritim ve algılama çalışmaları, oyun ve halk oyunu- figür çalışmaları. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
3 Halk oyunlarında yöresel farklılıklar figür çalışmaları. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
4 Yöresel figürler. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
5 Yöresel figürler. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
6 Bar türü yöresel figür öğrenme. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
7 Halay ve kaşık türü yöresel figür öğrenme. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
8 Horon ve karşılama türü yöresel figür öğrenme. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
9 Öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri hakkında çalışmalar. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
10 Öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri hakkında çalışmalar. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
11 Öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri hakkında çalışmalar. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
12 Halk oyunlarının sahnelenmesi, sahneleme türleri ve farklılıkları. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
13 Halk oyunlarının sahnelenmesi, sahneleme türleri ve farklılıkları. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.
14 Halk oyunlarının sahnelenmesi, sahneleme türleri ve farklılıkları. Anlatım, tartışma, soru cevap, beyin fırtınası. Yoktur.

Ötken, N. (2017). Türk Halk Oyunları'nda Hareket Analizi. İstanbul. Yalın Yayıncılık. Kaplan, M. ve Emekçioğlu, İ. (2001). Türk Halk Oyunları. Esin Yayınları., Kaya, M. (2016). Türk Halk Oyunları Fiziksel Zihinsel Boyutları. Ürün yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 14 1 14
Beyin Fırtınası 14 1 14
Bireysel Çalışma 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 2 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 3 3
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 84

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 1 4 3
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 3 4 2
ÖÇ 4 1 2 5
ÖÇ 5 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek