Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GK013S | SANAT VE ESTETİK | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilere modern yaşamın ve toplumun yapıtaşlarından olan sanatın değerini ve önemini kavratmak. Sanatın dilini anlamalarını ondan haz duymalarına imkân sağlamak.
Bölüm öğretim üyeleri.
1 | Öğrenciler, grupla Çalışma Becerisi Geliştirebileceklerdir |
2 | Öğrenciler, sanat Alanları İle İlgili Uygulama Yapabileceklerdir |
3 | Öğrenciler, sanat Eğitimi Araçlarını Tanıyabileceklerdir |
4 | Öğrenciler, özgün Tasarımlar Ve Üretimler Yapabileceklerdir |
5 | Öğrenciler, Çalışma Uygulama Alanlarını Tanıyabilecek Ve Ayrımsama Yapabileceklerdir |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yoktur.
Düşünce tarihi ve felsefede sanat kuramlarına bakış, sanat alanında bilgi ve deneyimlerin kuramsal ve uygulamalı yönünü kavrama, sanat tarihi ve felsefe konusunda eleştirel düşünme, değerlendirme, bilim ve teknolojiden yararlanarak sanat kuramlarını yorumlama, sanatın eğitsel işlevleri, sanat objesiyle sanayi objesini ayırabilme, sanatsal olay ve olgular üzerinden farklı disiplinlere ait yapıtları okuma becerisi kazandırma, sanat eserlerinin sergilendiği ortamlar hakkında bilgi ve yaşantılar edinme, yaratıcılık kavramı, yaratıcı birey ve özellikleri, yaratıcı düşünme, sanatsal yaratma süreçleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sanat eğitimi nedir? Nitelikli bir sanat eğitimi nasıl olmalıdır? Sanat eğitiminin önemi ve gerekliliği | ||
2 | İnsanın sanatsal gelişimi. Çocuk resimleri. Çocuk resmi kuramları. Sanat ve çocuk resmi. Çocuk resminde simgeler. | ||
3 | Çocukta algı. Mekan kavramı. Anlatımsal açıdan çocuk resimlerini sınıflandırma. Çocuk resimlerinin grafiksel gelişim aşamaları. | ||
4 | Çocuk resimlerinin grafiksel gelişim aşamaları Karalama dönemi. Şema öncesi dönem. Şematik dönem çocuk resimlerini tanıma ve eleştirebilme | ||
5 | Çocuk resimlerinin grafiksel gelişim aşamaları. Gerçekçilik dönemi. Doğalcılık dönemi. Çocuk resimlerini tanıma ve eleştirebilme | ||
6 | Tasarım elemanları ve ilkeleri. Çizgi-doku-leke-form ve şekil-renk-valör. Tasarı çalışmaları yapabilme | ||
7 | Tasarım eleman ve ilkeleri. ritim-ve hareket-denge-vurgu-konrast-çeşitlilik birlik. Tasarı çalışmaları yapabilme | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Sanat öğretiminde uygulamalar. İmgesel tasarım çalışmaları. | ||
10 | Sanat öğretiminde uygulamalar. Renkli perspektif çalışmaları | ||
11 | Sanat öğretiminde uygulamalar. İki ve üç boyutlu kağıt çalışmaları | ||
12 | Sanat öğretiminde uygulamalar. Baskı teknikleri | ||
13 | Sanat öğretiminde uygulamalar Artık malzeme tasarı çalışmaları(rekreasyon) | ||
14 | Sanat eserlerini tanıma ve inceleme. Eğitimde drama. |
Buyurgan, S. Buyurgan, U.2007; Sanat eğitimi ve öğretimi, Pegem A Yayıncılık, Ankara Artut, Kazım.2004; Sanat öğretimi kuramları ve yöntemleri, Anı yayıncılık, Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 84 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |