| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MB022S | KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Değerler Eğitimi dersinin amacı, değer eğitiminin önemini, temellerini ve uygulamaları kavramalarını sağlamak; kendi alanlarında değer eğitimine ilişkin çeşitli uygulama ve etkinlikler yapabilme becerileri kazandırmaktır.
Doç. Dr. Canan KOÇ
| 1 | Karakter ve değer eğitiminin önemini ve kapsamını açıklar. |
| 2 | Toplumsal bağlamda karakter ve değer eğitimine duyulan gereksinimi değerlendirir. |
| 3 | Karakter ve değer eğitimine ilişkin temel kavramları açıklar. |
| 4 | Karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, okul ve çevrenin yerini açıklar |
| 5 | Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamalarını açıklar. |
| 6 | Karakter ve değer eğitiminde güncel yaklaşımları açıklar. |
| 7 | Karakter ve değer eğitimini kapsayan etkinlikler tasarlar |
Birinci Öğretim
[Yok]
Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; İlkokul döneminde değer eğitimi; Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtımı- Karakter ve Değer Eğitimine Neden İhtiyaç Duyulmaktadır? | ||
| 2 | Kavramsal Çerçeve: Karakter, Kişilik/Şahsiyet, Değer, Erdem, Ahlak, Huy, Mizaç | ||
| 3 | Karakter Gelişimi ve Eğitimi; Karakter Gelişiminde ve Eğitiminde Aile, Çevre ve Okul | ||
| 4 | Karakter Gelişimi ve Eğitimi: Aile, Çevre ve Okul | ||
| 5 | Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması | ||
| 6 | Değerlerin Bireysel, Toplumsal, Kültürel ve Felsefi Temelleri | ||
| 7 | Karakter ve Değer Eğitimi Yaklaşım ve Uygulamaları | ||
| 8 | Karakter ve Değer Eğitimi Yaklaşım ve Uygulamaları | ||
| 9 | Karakter ve Değer Eğitiminde Strateji, Yöntem ve Teknikler | ||
| 10 | Karakter ve Değer Eğitiminde Strateji, Yöntem ve Teknikler | ||
| 11 | Öğretim Programları ve Değerler Eğitimi | ||
| 12 | İlkokul dönemi çocuklarına yönelik eğitim teknolojilerinde (kitap,dergi, yazılım, film, çizgi film, TV ve çocuk programlarının) karakter ve değer eğitimi açısından değerlendirilmesi | ||
| 13 | Değer eğitimi ile ilgili ders tasarlama | ||
| 14 | Tasarlanan etkinliklerin sunulması |
Sağlam, H. İ. (2021). Karakter ve Değer Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Ersoy, A. F., Ünüvar, P. (Edit) (2021). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Quiz | 2 | 70 |
| Ev Ödevi | 1 | 30 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 3 | 1 | 3 |
| Derse Katılım | 40 | 1 | 40 |
| Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
| Performans | 20 | 1 | 20 |
| Ev Ödevi | 16 | 1 | 16 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 100 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
| ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | ||||||||||||
| ÖÇ 6 | 5 | ||||||||||||
| ÖÇ 7 | 5 |