GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB022S KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans



Değerler Eğitimi dersinin amacı, değer eğitiminin önemini, temellerini ve uygulamaları kavramalarını sağlamak; kendi alanlarında değer eğitimine ilişkin çeşitli uygulama ve etkinlikler yapabilme becerileri kazandırmaktır.


Doç. Dr. Canan KOÇ


1 Karakter ve değer eğitiminin önemini ve kapsamını açıklar.
2 Toplumsal bağlamda karakter ve değer eğitimine duyulan gereksinimi değerlendirir.
3 Karakter ve değer eğitimine ilişkin temel kavramları açıklar.
4 Karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, okul ve çevrenin yerini açıklar
5 Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamalarını açıklar.
6 Karakter ve değer eğitiminde güncel yaklaşımları açıklar.
7 Karakter ve değer eğitimini kapsayan etkinlikler tasarlar

Birinci Öğretim



[Yok]


Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; İlkokul döneminde değer eğitimi; Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı- Karakter ve Değer Eğitimine Neden İhtiyaç Duyulmaktadır?
2 Kavramsal Çerçeve: Karakter, Kişilik/Şahsiyet, Değer, Erdem, Ahlak, Huy, Mizaç
3 Karakter Gelişimi ve Eğitimi; Karakter Gelişiminde ve Eğitiminde Aile, Çevre ve Okul
4 Karakter Gelişimi ve Eğitimi: Aile, Çevre ve Okul
5 Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması
6 Değerlerin Bireysel, Toplumsal, Kültürel ve Felsefi Temelleri
7 Karakter ve Değer Eğitimi Yaklaşım ve Uygulamaları
8 Karakter ve Değer Eğitimi Yaklaşım ve Uygulamaları
9 Karakter ve Değer Eğitiminde Strateji, Yöntem ve Teknikler
10 Karakter ve Değer Eğitiminde Strateji, Yöntem ve Teknikler
11 Öğretim Programları ve Değerler Eğitimi
12 İlkokul dönemi çocuklarına yönelik eğitim teknolojilerinde (kitap,dergi, yazılım, film, çizgi film, TV ve çocuk programlarının) karakter ve değer eğitimi açısından değerlendirilmesi
13 Değer eğitimi ile ilgili ders tasarlama
14 Tasarlanan etkinliklerin sunulması

Sağlam, H. İ. (2021). Karakter ve Değer Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Ersoy, A. F., Ünüvar, P. (Edit) (2021). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 2 70
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 3 1 3
Derse Katılım 40 1 40
Soru-Yanıt 10 1 10
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 10 1 10
Performans 20 1 20
Ev Ödevi 16 1 16
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 5
ÖÇ 7 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek