Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB017S | ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Eğitim Programlarının hazırlanma sürecinde, bireyin gelişimsel ve öğrenme özelliklerini kavrama ve öğrenme faaliyetlerinin temelini oluşturan öğrenmeye ilişkin bireysel farklılıklarla ilgili temel kavram ve ilkelerin kavrama ve söz konusu ilkelere dayalı öğretim tasarımı geliştirme.
Fakülte öğretim üyeleri
1 | Öğrenci, bireysel farklılığın önemini kavrar. |
2 | Öğrenci, bireysel farklılığı belirleyen bileşenleri analiz eder. |
3 | Öğrenci, bireysel farklılığa dayalı öğretim programı önerisi geliştirir. |
4 | Öğrenci, bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirir. |
5 | Öğrenci, kendi öğrenme sürecini etkileyen bireysel farklılığını bilir ve kendine dönük strateji geliştirir. |
Birinci Öğretim
Yoktur.
Yoktur.
Bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler: müfredata dayalı değerlendirme, kaba değerlendirme, ölçüt bağımlı ölçme aracı hazırlama, değerlendirmede uyulması gereken kurallar; uzun dönemli ve kısa dönemli öğretim amaçları belirleme; kaynaştırma/ bütünleştirme için sınıf ve okullarda yapılabilecek düzenlemeler; öğretimi uyarlama; kaynaştırma/ bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme nedir? Öğrenmede Bireysel Farklılıklar Nelerdir? | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
2 | Bireysel Farklılığa Dayalı Öğrenme ve Öğretme Modelleri | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
3 | Öz-düzenleme Becerisi | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
4 | Motivasyonel Faktörler | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
5 | Öğrenme Stratejileri Bilişsel Stratejiler, Kaynakları Yönetme Stratejileri | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
6 | Öğrenme Stilleri | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
7 | Bilgiyi Algılama ve İşleme Tercihine Göre Öğrenme Stilleri | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
8 | Bilgiyi Algılama ve İşleme Tercihine Göre Öğrenme Stilleri | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
9 | Doğuştan Gelen Kişilik Özelliklerine Göre Öğrenme Stilleri | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
10 | Doğuştan Gelen Kişilik Özelliklerine Göre Öğrenme Stilleri | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
11 | Öğrencilerin Yeteneklerine Göre Öğrenme Stilleri | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
12 | Bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı modelleri | Soru cevap, anlatım, örnek olay | Yok |
13 | Bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirme | Soru cevap, anlatım, örnek olay | öğretim tasarımı hazırlama |
14 | Dersin değerlendirilmesi | Soru-cevap, tartışma | Yok |
Sümer-Dodur, H.M. (2022). Öğretimi Bireyselleştirme Ve Uyarlama. Eğiten Kitap Gagné, R. M. (1967). Learning and individual differences. Columbus, OH. Gürsel, O. (2000). Bireyselleşmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Rapor Sunma | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 70 |
Rapor | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Rapor Sunma | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 105 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 1 | 3 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |