GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB005S EĞİTİM TARİHİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Antik Dönemden Bugüne Dünyada Eğitimde Yaşanan Temel Değişimler Ve Dönüşümlerin Genel Hatlarıyla İşlenmesi


Öğrt. Gör. Dr. Lütfi ARSLAN


1 Antik Dönemden Bugüne Dünyada Eğitimde , Öğretim Alanındaki Gelişmeler Tarihsel Süreç İçerisinde Temel Değişimler Ve Dönüşümleriyle Birlikte Genel Hatlarıyla İşlenir.

Birinci Öğretim


Ders Ön koşullu değil


Cumhuriyetten Günümüze Türk Eğitim Tarihi Ayrıntılı Olarak Dahil Edilmelidir.


Antik Dönemde (Eski Mısır, Mezopotamya, Anadolu, Hin, Çin, Yunan ve Roma Uygarlıkları), Orta Çağ ve Yeni Çağda Doğu-Batı ve İslam Toplumlarında Eğitim, Orta Çağ ve Yeni Çağda İslam ve Türk Toplumlarında Eğitim, Klasik Dönem Osmanlı Hayatında Yaygın Eğitim, Endüstri Çağı ve Modern Dönemde Eğitim, Milli Ulus Devletlerin Doğması ve Milli Eğitim Sistemlerinin Doğması, Gelişmesi, Antik Dönemden Bugüne Dünyada Eğitimde Yaşanan Temel Değişimler ve Dönüşümler, İslam Kültür ve Medeniyetinin Batı Medeniyeti İle İlişkileri (Yakın Çağ’da Osmanlı ve Diğer İslam Devlet ve Toplumlarında Eğitim)


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Antik Dönemde (Eski Mısır, Mezopotamya, Anadolu, Hin, Çin, Yunan ve Roma Uygarlıkları)
2 Antik Dönemde (Eski Mısır, Mezopotamya, Anadolu, Hin, Çin, Yunan ve Roma Uygarlıkları)
3 Orta Çağ ve Yeni Çağda Doğu-Batı ve İslam Toplumlarında Eğitim
4 Orta Çağ ve Yeni Çağda İslam ve Türk Toplumlarında Eğitim
5 Orta Çağ ve Yeni Çağda İslam ve Türk Toplumlarında Eğitim
6 Klasik Dönem Osmanlı Hayatında Yaygın Eğitim
7 Klasik Dönem Osmanlı Hayatında Yaygın Eğitim
8 Ara Sınav
9 Endüstri Çağı ve Modern Dönemde Eğitim
10 Endüstri Çağı ve Modern Dönemde Eğitim
11 Milli Ulus Devletlerin Doğması ve Milli Eğitim Sistemlerinin Doğması, Gelişmesi
12 Antik Dönemden Bugüne Dünyada Eğitimde Yaşanan Temel Değişimler ve Dönüşümler
13 İslam Kültür ve Medeniyetinin Batı Medeniyeti İle İlişkileri (Yakın Çağ’da Osmanlı ve Diğer İslam Devlet ve Toplumlarında Eğitim)
14 Final Sınavı

1-Eğitim Tarihi; Editör Prof.Dr. Mehmet ŞİŞMAN, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3087 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 2011 2- Genel Uygarlık Tarihi, Editör Prof.Dr. Taciser SİVAS, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2964 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1919 3-İzzet ÖZDEMİR; Postmodern Düşüncenin Türkiye’de Eğitim Sistemine Yansımaları, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 204 Güz/2014 4- İsmail Güven; Türk Eğitim Tarihi Ders Notları, Pegem Akademi Yayınları, Ankara, 2014. 5-Yahya Akyüz; Türk Eğitim Tarihi, değişik dönemlerdeki tüm baskıları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Bulunmamaktadır.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 4 4 16
Bireysel Çalışma 11 2 22
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 12 2 24
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 94

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek