| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MB002S | DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders boyunca öğrenciler DEHB in tanımını, türlerini, temel belirtilerini, nedenlerini, çocuğun gelişim alanları üzerindeki etkilerini, DEHB olan çocuklara nasıl yaklaşılacağını, eğitimlerini ve okul-aile işbirliğini nasıl gerçekleştireceklerini öğrenmektedirler.
Fakülte öğretim üyeleri
| 1 | DEHB nu tanımlar |
| 2 | DEHB olan çocukların özelliklerini sıralar |
| 3 | DEHB olan çocuklar için geliştirilen eğitsel yaklaşımları (müdahaleye tepki yaklaşımı)bilir ve açıklar. |
| 4 | DEHB olan çocuklar için geliştirilen davranışsal yaklaşımları bilir ve açıklar |
| 5 | DEHB li çocukların uyum süreçleri ve eğitimi konusunda uygulamalar yapar. |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri; DEHB’nin temel belirtileri (dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik ve dürtüsellik); DEHB’nin çocuk üzerinde sosyal, duygusal ve okul başarısı yönünden etkileri; DEHB’nin nedenleri; DEHB oluşumunda risk faktörleri; DEHB tipleri; DEHB olan çocuklara yaklaşım biçimleri; DEHB olan öğrencilerin yönlendirilmesi; DEHB olan çocukların eğitimi; okul-aile işbirliğinin sağlanması.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Hiperaktivite Bozukluğunun (DEHB) Tanımı ve Özellikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
| 2 | DEHB’in temel belirtileri (Dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik, dürtüsellik) | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
| 3 | DEHB’in nedenleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
| 4 | DEHB’in çocuk üzerindeki fizyolojik etkileri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
| 5 | DEHB’in çocuk üzerindeki duygusal etkileri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
| 6 | DEHB’in çocuk üzerindeki sosyal etkileri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
| 7 | DEHB’in öğrenme ve okul başarısı üzerindeki olası etkileri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
| 8 | DEHB tipleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
| 9 | DEHB tipleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
| 10 | DEHB’i olan çocuklara doğru ve yanlış yaklaşım biçimleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
| 11 | DEHB’i olan çocukların eğitimi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
| 12 | DEHB’i olan öğrencilerin yönlendirilmesi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
| 13 | DEHB’i olan öğrencilerde okul-aile işbirliğinin sağlanması | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
| 14 | Genel değerlendirme | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | Yok |
Kurnaz, A., & Şengün, G. (2021). (Eds). Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu. Pegem akademi. Ercan, E.S. (2018). Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite. Ankara: Doğan Kitap Crosby, G., & Lippert, T.K. (2017). Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (Attention Deficit Disorder and Hyperactivity) (Çev. G.Hazman) İstanbul: Sola Unitas
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 70 |
| Gözlem | 1 | 30 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 50 |
| Rapor | 1 | 30 |
| Gözlem | 1 | 10 |
| Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yoktur
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Gözlem | 1 | 3 | 3 |
| Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
| Okuma | 2 | 5 | 10 |
| Rapor | 1 | 4 | 4 |
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans | 6 | 10 | 60 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 100 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
| ÖÇ 1 | 4 | ||||||||||||
| ÖÇ 2 | 2 | 4 | 1 | ||||||||||
| ÖÇ 3 | 2 | 2 | |||||||||||
| ÖÇ 4 | 4 | 2 | |||||||||||
| ÖÇ 5 |