GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB002S DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Bu ders boyunca öğrenciler DEHB in tanımını, türlerini, temel belirtilerini, nedenlerini, çocuğun gelişim alanları üzerindeki etkilerini, DEHB olan çocuklara nasıl yaklaşılacağını, eğitimlerini ve okul-aile işbirliğini nasıl gerçekleştireceklerini öğrenmektedirler.


Fakülte öğretim üyeleri


1 DEHB nu tanımlar
2 DEHB olan çocukların özelliklerini sıralar
3 DEHB olan çocuklar için geliştirilen eğitsel yaklaşımları (müdahaleye tepki yaklaşımı)bilir ve açıklar.
4 DEHB olan çocuklar için geliştirilen davranışsal yaklaşımları bilir ve açıklar
5 DEHB li çocukların uyum süreçleri ve eğitimi konusunda uygulamalar yapar.

Birinci Öğretim


Yoktur


Yoktur


Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri; DEHB’nin temel belirtileri (dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik ve dürtüsellik); DEHB’nin çocuk üzerinde sosyal, duygusal ve okul başarısı yönünden etkileri; DEHB’nin nedenleri; DEHB oluşumunda risk faktörleri; DEHB tipleri; DEHB olan çocuklara yaklaşım biçimleri; DEHB olan öğrencilerin yönlendirilmesi; DEHB olan çocukların eğitimi; okul-aile işbirliğinin sağlanması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Hiperaktivite Bozukluğunun (DEHB) Tanımı ve Özellikleri Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
2 DEHB’in temel belirtileri (Dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik, dürtüsellik) Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
3 DEHB’in nedenleri Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
4 DEHB’in çocuk üzerindeki fizyolojik etkileri Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
5 DEHB’in çocuk üzerindeki duygusal etkileri Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
6 DEHB’in çocuk üzerindeki sosyal etkileri Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
7 DEHB’in öğrenme ve okul başarısı üzerindeki olası etkileri Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
8 DEHB tipleri Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
9 DEHB tipleri Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
10 DEHB’i olan çocuklara doğru ve yanlış yaklaşım biçimleri Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
11 DEHB’i olan çocukların eğitimi Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
12 DEHB’i olan öğrencilerin yönlendirilmesi Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
13 DEHB’i olan öğrencilerde okul-aile işbirliğinin sağlanması Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok
14 Genel değerlendirme Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Yok

Kurnaz, A., & Şengün, G. (2021). (Eds). Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu. Pegem akademi. Ercan, E.S. (2018). Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite. Ankara: Doğan Kitap Crosby, G., & Lippert, T.K. (2017). Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (Attention Deficit Disorder and Hyperactivity) (Çev. G.Hazman) İstanbul: Sola Unitas



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Gözlem 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Rapor 1 30
Gözlem 1 10
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Gözlem 1 3 3
Bireysel Çalışma 2 10 20
Okuma 2 5 10
Rapor 1 4 4
Sözlü Sınav 1 1 1
Performans 6 10 60
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 2 4 1
ÖÇ 3 2 2
ÖÇ 4 4 2
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek