Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB012Z | ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA | Ders | 4 | 8 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Özel gereksinimli çocukların; gruplaması, genel özellikleri, neden olan faktörler, tanılama kriterleri, müdahale yöntemleri, ebeveynleri ile iş birliği, sosyal kabulleri ve değerlendirmeleri konularının yanı sıra özel eğitimin temelleri, tarihsel gelişimi ve kaynaştırma kavramı konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Dr. Öğr. Üyesi Şenol NAMLI
1 | Özel eğitimin tarihsel gelişimini açıklar. |
2 | Özel eğitim konusundaki temel kavramları ve ilkeleri açıklar. |
3 | Özel gereksinim türlerini, genel özelliklerini ve müdahale yöntemlerini açıklar. |
4 | Özel gereksinimli öğrencilerin değerlendirilme ve yerleştirme süreçleri hakkında bilgi verir. |
5 | Kaynaştırma uygulamaları konusundaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
6 | Kaynaştırma konusunda Dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmeleri sorgular. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Özel eğitimle ilgili temel kavramlar, özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi, özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, özel eğitimde tanı ve değerlendirme, öğretimin bireyselleştirilmesi, kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri, ailenin eğitime katılımı ve aileyle işbirliği, farklı yetersizlik ve yetenek gruplarının özellikleri, farklı gruplara yönelik eğitim yaklaşımları ve öğretim stratejileri, sınıf yönetiminde etkili stratejiler ve davranış yönetimi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | 1. Özel Eğitim Tarihi ve Temel Kavramlar. | Formal Öğretmen Anlatımı, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi | Dersin kaynak kitapları ve öğretim elemanının ders notları. |
2 | 2. Zihinsel Yetersizliğin Tanımı, Özellikleri ve Müdahale Yöntemleri. | Formal Öğretmen Anlatımı, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi | Dersin kaynak kitapları ve öğretim elemanının ders notları. |
3 | 3. Otizm Spektrum Bozukluğu Tanımı, Özellikleri ve Müdahale Yöntemleri. | Formal Öğretmen Anlatımı, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi | Dersin kaynak kitapları ve öğretim elemanının ders notları. |
4 | 4. Görme Yetersizliği ile İşitme Yetersizliklerinin Tanımı, Özellikleri ve Müdahale Yöntemleri. | Formal Öğretmen Anlatımı, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi | Dersin kaynak kitapları ve öğretim elemanının ders notları. |
5 | 5. Çoklu Yetersizlik Tanımı, Özellikleri ve Müdahale Yöntemleri. | Formal Öğretmen Anlatımı, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi | Dersin kaynak kitapları ve öğretim elemanının ders notları. |
6 | 6. Süreğen Hastalıklar Tanımı, Özellikleri ve Müdahale Yöntemleri. | Formal Öğretmen Anlatımı, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi | Dersin kaynak kitapları ve öğretim elemanının ders notları. |
7 | 7. Üstün Yeteneğin Tanımı, Özellikleri ve Müdahale Yöntemleri. | Formal Öğretmen Anlatımı, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi | Dersin kaynak kitapları ve öğretim elemanının ders notları. |
8 | 8. Kaynaştırma Kavramı ve Dünya ile Türkiye’deki Gelişmeler. | Formal Öğretmen Anlatımı, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi | Dersin kaynak kitapları ve öğretim elemanının ders notları. |
9 | 9. Özel Eğitimde Değerlendirme ve Yerleştirme. | Formal Öğretmen Anlatımı, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi | Dersin kaynak kitapları ve öğretim elemanının ders notları. |
10 | 10. Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı. | Formal Öğretmen Anlatımı, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi | Dersin kaynak kitapları ve öğretim elemanının ders notları. |
11 | 11. Özel Eğitimde Aile ve Aile ile İş Birliği. | Formal Öğretmen Anlatımı, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi | Dersin kaynak kitapları ve öğretim elemanının ders notları. |
12 | 12. Özel Eğitim Etiği. | Formal Öğretmen Anlatımı, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi | Dersin kaynak kitapları ve öğretim elemanının ders notları. |
13 | 13. Problem Davranışın Tanımı ve Müdahale Yöntemleri. | Formal Öğretmen Anlatımı, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi | Dersin kaynak kitapları ve öğretim elemanının ders notları. |
14 | 14. Özel Gereksinimli Öğrencilerin Sosyal Kabulü ve Sosyal Kabulün Arttırılması. | Formal Öğretmen Anlatımı, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi | Dersin kaynak kitapları ve öğretim elemanının ders notları. |
Cavkaytar, A. (Ed.) (2013). Özel eğitim. Ankara: Vize Yayıncılık. Diken, İ. H. (Ed.) (2014). İlköğretimde kaynaştırma. Ankara: Pegem akademi. Vuran, S. (Ed.) (2013). Özel eğitim. Ankara: Vize Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Ev Ödevi | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 7 | 1 | 7 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 7 | 1 | 7 |
Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 |
Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 72 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 6 | 2 | 1 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | 5 | 2 | 1 | 5 | 1 | 2 |