| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| MB401Z | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I | Ders | 4 | 7 | 12,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; öğretmen adaylarını öğretmenlik mesleğine hazırlamak amacıyla uygulama okullarında çeşitli etkinliklere katarak, yıllık programı planlama, günlük etkinlik hazırlama ve uygulama, okulda gün boyunca yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleme ve raporlaştırma becerileri geliştirmesini sağlamaktır.
Bölüm öğretim üyeleri
| 1 | Erken çocukluk dönemi çocuklarının gelişimsel özelliklerini (bilişsel, dil vb) bilir. Erken çocukluk dönemi çocuklarının eğitim sürecindeki davranış ve becerilerini gelişim alanlarına göre gözlemler ve kaydeder. |
| 2 | Erken çocukluk bakım ve eğitiminin amaçlarına ve çocukların gelişimine uygun etkinlikler hazırlar. |
| 3 | Etkinliklerin uygulanması için gerekli fiziksel ve eğitsel düzenlemeleri gerçekleştirir. |
| 4 | Erken çocukluk bakım ve eğitiminin amaçlarına ve çocukların gelişimine uygun etkinlikler uygular. |
| 5 | Uygulamadaki deneyimlerini bir raporla değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Erken çocukluk bakım ve eğitim hizmeti veren kurumlarda gözlem yapma, uygulanmak üzere günlük etkinlikler hazırlama ve geri bildirimler doğrultusunda düzenleme, hazırlanmış ve gözden geçirilmiş planları erken çocukluk bakım ve eğitim hizmeti veren kurumlarda uygulama
| Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğretmenlik Uygulaması I Dersi Hakkında Bilgilendirme | Uygulama öğretim elemanı ile görüşme, dönem boyunca yapılacak çalışmalar ve öğretmenlik uygulaması süreciyle ilgili uygulama öğretim elemanı tarafından tüm uygulama öğrencilerinin bilgilendirilmesi | Anlatım, tartışma | Yok |
| 2 | Tanışma Etkinlikleri, Oryantasyon ve Gözlem | Uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğrencilerinin uygulama okuluna tanışma ziyareti; okul yönetimi ve uygulama öğretmeniyle tanışma; gözlem yapılacak sınıftaki çocuklarla tanışma; okulun birimleri, sınıfları, bahçesi ve çevresinin incelenmesi; uygulama öğretmeni rehberliğinde sınıf planlarının ve etkinlik formlarının gözden geçirilmesi; gün sonunda yapılan gözlemlerle ilgili kısa bir gözlem raporu hazırlanması. | Gözlem, tartışma | Yok |
| 3 | Öğretmenin Okuldaki Bir Günü | Uygulama okulunda geçirilen bir gün boyunca uygulama öğretmeninin yaptığı tüm çalışmaları gözlemleme; öğretmenin okula gelişi, etkinlikler öncesi hazırlıkları, öğrencilerle ve öğretmen adaylarıyla iletişimi, kullandığı yöntem ve tekniklerin çeşitliliği, sınıf yönetimi ve kullandığı materyaller gibi unsurları gözlemleme; gözlemler doğrultusunda bir yansıtıcı rapor hazırlama ve bu raporu teorik ders saatinden önce, uygulama öğretim elemanının belirlediği süre içerisinde teslim etme. | Gözlem, yansıtıcı rapor hazırlama, tartışma | Yok |
| 4 | Günlük Plan ve Etkinlikleri Uygulama | Uygulama öğretmeninin belirlediği konu veya öğrenme çıktısına uygun bir etkinlik planı hazırlanır. Hazırlanan plan, uygulama gününden önce uygulama öğretim elemanına ve uygulama öğretmenine iletilir. Geri bildirimler doğrultusunda gerekli düzenlemeler yapılır. İlgili materyaller hazırlanır ve etkinlik planı sınıfta uygulanır. Uygulama sürecine ilişkin bir yansıtıcı rapor hazırlanarak, teorik ders saatinden önce uygulama öğretim elemanının belirlediği süre içerisinde teslim edilir. | Uygulama, gözlem, yansıtıcı rapor hazırlama, tartışma | Etkinlik planı ve materyal hazırlığı |
| 5 | Günlük Plan ve Etkinlikleri Uygulama | Uygulama öğretmeninin belirlediği konu veya öğrenme çıktısına uygun bir etkinlik planı hazırlanır. Hazırlanan plan, uygulama gününden önce uygulama öğretim elemanına ve uygulama öğretmenine iletilir. Geri bildirimler doğrultusunda gerekli düzenlemeler yapılır. İlgili materyaller hazırlanır ve etkinlik planı sınıfta uygulanır. Uygulama sürecine ilişkin bir yansıtıcı rapor hazırlanarak, teorik ders saatinden önce uygulama öğretim elemanının belirlediği süre içerisinde teslim edilir. | Uygulama, gözlem, yansıtıcı rapor hazırlama, tartışma | Etkinlik planı ve materyal hazırlığı |
| 6 | Günlük Plan ve Etkinlikleri Uygulama ve Aylık Plan Hazırlama | Uygulama öğretmeninin belirlediği konu veya öğrenme çıktısına uygun etkinlik planları hazırlanır. Hazırlanan planlar, uygulama gününden önce uygulama öğretim elemanına ve uygulama öğretmenine iletilir; geri bildirimler doğrultusunda gerekli düzenlemeler yapılır. İlgili materyaller hazırlanır ve sınıfta uygulanır. Bir sonraki ay için örnek aylık plan hazırlanır ve uygulama öğretmeni ile teorik ders saatinde öğretim elemanı tarafından değerlendirilir. Hazırlanan yansıtıcı rapor, teorik ders saatinden önce uygulama öğretim elemanının belirlediği süre içerisinde teslim edilir. | Uygulama, gözlem, yansıtıcı rapor hazırlama, tartışma | Etkinlik planı, materyal ve aylık plan hazırlığı |
| 7 | Uygulanmak üzere etkinlikler hazırlama ve geri bildirimler doğrultusunda düzenleme | Etkinlikleri erken çocukluk eğitim kurumunda uygulama | ||
| 8 | Uygulanmak üzere etkinlikler hazırlama ve geri bildirimler doğrultusunda düzenleme | Etkinlikleri erken çocukluk eğitim kurumunda uygulama | ||
| 9 | Uygulanmak üzere etkinlikler hazırlama ve geri bildirimler doğrultusunda düzenleme | Etkinlikleri erken çocukluk eğitim kurumunda uygulama | ||
| 10 | Uygulanmak üzere etkinlikler hazırlama ve geri bildirimler doğrultusunda düzenleme | Etkinlikleri erken çocukluk eğitim kurumunda uygulama | ||
| 11 | Uygulanmak üzere etkinlikler hazırlama ve geri bildirimler doğrultusunda düzenleme | Etkinlikleri erken çocukluk eğitim kurumunda uygulama | ||
| 12 | Uygulanmak üzere etkinlikler hazırlama ve geri bildirimler doğrultusunda düzenleme | Etkinlikleri erken çocukluk eğitim kurumunda uygulama | ||
| 13 | Uygulanmak üzere etkinlikler hazırlama ve geri bildirimler doğrultusunda düzenleme | Etkinlikleri erken çocukluk eğitim kurumunda uygulama | ||
| 14 | Uygulanmak üzere etkinlikler hazırlama ve geri bildirimler doğrultusunda düzenleme | Etkinlikleri erken çocukluk eğitim kurumunda uygulama |
MEB Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitimi Programı
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Uygulama/Pratik | 1 | 35 |
| Rapor Hazırlama | 1 | 30 |
| Rapor Sunma | 1 | 35 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Rapor | 1 | 30 |
| Rapor Hazırlama | 1 | 35 |
| Rapor Sunma | 1 | 35 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Uygulama Sınavı | 12 | 6 | 72 |
| Rapor Hazırlama | 12 | 6 | 72 |
| Rapor Sunma | 12 | 6 | 72 |
| Rapor | 2 | 40 | 80 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 296 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |