Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FRZ472 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğretmen adaylarının örgün din öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri tanımaları ve bu tekniklerin uygulanması ile ilgili bilgi, beceri ve tutum kazanmaları, uygulanan müfredat programı ve kullanılan ders kitaplarını pedagojik açıdan değerlendirmeleri amaçlanmaktadır.
Prof. Dr. Ömer DEMİR Dr. Öğretim Üyesi Fatma Göçmen
1 | Din öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri tanır. |
2 | Din öğretiminde farklı yöntem ve tekniklerin kullanıldığı öğrenme-öğretme süreçleri tasarlar |
3 | Din öğretimi programlarını ve ders kitaplarını değerlendirir. |
4 | Din öğretimi alanında kullanılabilecek genel öğretim stratejilerini bilir. |
5 | Din öğretimi alanı ile ilgili alternatif öğrenme ve öğretme yöntemleri bilir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Din öğretimi alanına özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi (amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi, mikro öğretim uygulamaları, öğretimin değerlendirilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Din öğretimi programlarının değerlendirilmesi | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Kavram Haritaları | |
2 | DKAB ve İHL Meslek Dersleri kitaplarının değerlendirilmesi | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi | |
3 | Din Öğretiminde Stratejiler | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Kavram Haritaları | |
4 | Din Öğretimi İlkeleri | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon | |
5 | Din Öğretimi Yöntem ve Teknikleri | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları | |
6 | Bir konunun işlenişi ve dersin aşamaları | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları | |
7 | Örnek Ders İşleniş Aşamaları | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları | |
8 | Örnek Ders İşleniş Aşamaları | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Kavram Haritaları | |
9 | Ölçme ve değerlendirme uygulamaları | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Kavram Haritaları | |
10 | Mikro Eğitim Uygulamaları | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları | |
11 | Mikro Eğitim Uygulamaları | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Kavram Haritaları | |
12 | Mikro Eğitim Uygulamaları | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları | |
13 | MEB Öğretmen Yeterlikleri | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon,Sokrates Yöntemi, Kavram Haritaları | |
14 | DİB Personel Yeterlikleri | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları |
1.Mualla SELÇUK- Beyza BİLGİN -Özel Öğretim Yöntemleri 2.Ömer DEMİR- Farklılaştırılmış Din Öğretimi-Kitap Dünyası Yayınları-2021 3. Din Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri, Ed. Hacer Aşık Ev, lisans Yayıncılık, İstanbul, 2021. 4. Din Öğretiminde Yöntemler, Mehmet Zeki Aydın, Nobel akademik Yayıncılık, Ankara, 2022 5. Öğretim İlke ve Yöntemleri, Mehmet Zeki Aydın, Nobel akademik Yayıncılık, Ankara, 2022
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Uygulama/Pratik | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 97 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 |