GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FRZ472 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Öğretmen adaylarının örgün din öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri tanımaları ve bu tekniklerin uygulanması ile ilgili bilgi, beceri ve tutum kazanmaları, uygulanan müfredat programı ve kullanılan ders kitaplarını pedagojik açıdan değerlendirmeleri amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Ömer DEMİR Dr. Öğretim Üyesi Fatma Göçmen


1 Din öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri tanır.
2 Din öğretiminde farklı yöntem ve tekniklerin kullanıldığı öğrenme-öğretme süreçleri tasarlar
3 Din öğretimi programlarını ve ders kitaplarını değerlendirir.
4 Din öğretimi alanında kullanılabilecek genel öğretim stratejilerini bilir.
5 Din öğretimi alanı ile ilgili alternatif öğrenme ve öğretme yöntemleri bilir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Din öğretimi alanına özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi (amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi, mikro öğretim uygulamaları, öğretimin değerlendirilmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Din öğretimi programlarının değerlendirilmesi Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Kavram Haritaları
2 DKAB ve İHL Meslek Dersleri kitaplarının değerlendirilmesi Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi
3 Din Öğretiminde Stratejiler Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Kavram Haritaları
4 Din Öğretimi İlkeleri Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon
5 Din Öğretimi Yöntem ve Teknikleri Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları
6 Bir konunun işlenişi ve dersin aşamaları Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları
7 Örnek Ders İşleniş Aşamaları Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları
8 Örnek Ders İşleniş Aşamaları Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Kavram Haritaları
9 Ölçme ve değerlendirme uygulamaları Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Kavram Haritaları
10 Mikro Eğitim Uygulamaları Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları
11 Mikro Eğitim Uygulamaları Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Kavram Haritaları
12 Mikro Eğitim Uygulamaları Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları
13 MEB Öğretmen Yeterlikleri Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon,Sokrates Yöntemi, Kavram Haritaları
14 DİB Personel Yeterlikleri Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları

1.Mualla SELÇUK- Beyza BİLGİN -Özel Öğretim Yöntemleri 2.Ömer DEMİR- Farklılaştırılmış Din Öğretimi-Kitap Dünyası Yayınları-2021 3. Din Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri, Ed. Hacer Aşık Ev, lisans Yayıncılık, İstanbul, 2021. 4. Din Öğretiminde Yöntemler, Mehmet Zeki Aydın, Nobel akademik Yayıncılık, Ankara, 2022 5. Öğretim İlke ve Yöntemleri, Mehmet Zeki Aydın, Nobel akademik Yayıncılık, Ankara, 2022



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Uygulama/Pratik 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 2 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 3 15
Toplam İş Yükü (saat) 97

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek