Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FRZ362 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Eğitim ve öğretim sürecinde başarılı olmaları için öğrencilere en uygun yöntem ve tekniğin seçimi ve en ideal şekilde uygulanması konusunda yeterlilik kazandırmak
Prof. Dr. Ömer Demir Dr. Öğretim Üyesi Fatma Göçmen
1 | Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
2 | Öğretim ilkelerini örneklendirebilir. |
3 | Öğretim stratejilerini açıklayabilir. |
4 | Okulda öğrenme ve öğretim kuramlarını açıklayabilir ve eğitim sürecinde uygulayabilir. |
5 | Öğretim tekniklerini açıklayabilir ve uygulayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrenciler sağlıklı ve kalıcı öğrenme gerçekleşebilmesi için ilkeler, programlar, stratejiler, kuramlar, yöntem ve teknikler konusunda bilgi sahibi olurlar ve öğrendiklerini uygulama becerisi kazanırlar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma | |
2 | Eğitim programının ögeleri ve içerik çeşitleri | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | |
3 | Öğretim ilkeleri | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları | |
4 | Öğretim stratejileri | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları | |
5 | Öğrenme ve öğretme kuramları 1 | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları | |
6 | Öğrenme ve öğretme kuramları 2 | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları | |
7 | Öğrenme ve öğretme kuramları 3 | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları | |
8 | Öğrenme ve öğretme kuramları 4 | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları | |
9 | Öğretim yöntemleri 1 | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi | |
10 | Öğretim yöntemleri 2 | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları | |
11 | Öğretim yöntemleri 3 | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları | |
12 | Öğretim teknikleri 1 | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası | |
13 | Öğretim teknikleri 2 | Takrir, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon | |
14 | Öğretim teknikleri 3 | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları |
Küçükahmet, L. (1995) Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Gazi Büro Kitabevi. Karaağaçlı, M. (2005), Öğretimde Yöntemler ve Yaklaşımlar, Ankara: Pelikan Yayıncılık. Gözütok, D. (2006). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara:Ekinoks. Ocak, G. (Editör) (2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık. Demirel, Ö. (2011). Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Akademi. Hesapcıoğlu, M. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayınları. Senemoğlu, Nuray (2012). Gelişim ve Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Bilal Duman (Editör) (2013). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara:Anı Yayıncılık. Erginer, E. (2016). Öğretim İlke ve Yöntemleri Uygulamalı Bir Çalışma, Ankara: Pegem Yayıncılık. Aydın, M. Z. (2022). Din Öğretiminde Yöntemler, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 102 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |