Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FRZ362 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Eğitim ve öğretim sürecinde başarılı olmaları için öğrencilere en uygun yöntem ve tekniğin seçimi ve en ideal şekilde uygulanması konusunda yeterlilik kazandırmak
Dr. Öğretim Üyesi Fatma Göçmen
1 | Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
2 | Öğretim ilkelerini örneklendirebilir. |
3 | Öğretim stratejilerini açıklayabilir. |
4 | Okulda öğrenme, Tam öğrenme, Bireyselleştirilmiş öğretim kuramlarını açıklayabilir ve eğitim sürecinde uygulayabilir. |
5 | Öğretim tekniklerini açıklayabilir ve uygulayabilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrenciler sağlıklı ve kalıcı öğrenme gerçekleşebilmesi için ilkeler, programlar, stratejiler, kuramlar, yöntem ve teknikler konusunda bilgi sahibi olurlar ve öğrendiklerini uygulama becerisi kazanırlar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma | |
2 | Eğitim programının ögeleri ve içerik çeşitleri | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası | |
3 | Öğretim ilkeleri | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları | |
4 | Öğretim stratejileri | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları | |
5 | Öğrenme ve öğretme kuramları 1 | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları | |
6 | Öğrenme ve öğretme kuramları 2 | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları | |
7 | Öğrenme ve öğretme kuramları 3 | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları | |
8 | Öğrenme ve öğretme kuramları 4 | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları | |
9 | Öğretim yöntemleri 1 | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi | |
10 | Öğretim yöntemleri 2 | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları | |
11 | Öğretim yöntemleri 3 | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları | |
12 | Öğretim teknikleri 1 | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası | |
13 | Öğretim teknikleri 2 | Takrir, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon | |
14 | Öğretim teknikleri 3 | Takrir, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Dramatizasyon, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Sokrates Yöntemi, Örnek Olay İnceleme, Kavram Haritaları |
Küçükahmet, L. (1995) Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Gazi Büro Kitabevi. Karaağaçlı, M. (2005), Öğretimde Yöntemler ve Yaklaşımlar, Ankara: Pelikan Yayıncılık. Gözütok, D. (2006). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara:Ekinoks. Ocak, G. (Editör) (2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık. Demirel, Ö. (2011). Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Akademi. Hesapcıoğlu, M. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayınları. Senemoğlu, Nuray (2012). Gelişim ve Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Bilal Duman (Editör) (2013). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara:Anı Yayıncılık. Erginer, E. (2016). Öğretim İlke ve Yöntemleri Uygulamalı Bir Çalışma, Ankara: Pegem Yayıncılık. Aydın, M. Z. (2022). Din Öğretiminde Yöntemler, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 102 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 |