Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ILA2311 | ARAP DİLİ VE BELAĞATI III | Ders | 2 | 3 | 1,00 |
Lisans
Türkçe
Belagat, zihindeki anlamın söylenildiği duruma göre en uygun dilsel yapılarla ifade edilmesi anlamında bir söz becerisidir. Belagat ilmi, dilde kullanılan farklı üsluplar ve farklı düzlemlerdeki gramatik yapılar aracılığıyla Arap dilinin anlamsal imkanlarını ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. Belagat ilmi aynı zamanda İslam düşüncesi ve kültürünün önemli bir parçasıdır. Bu dersin amacı; Arap diline ait retorik ve semantik unsurların incelenerek, öğrencilerin bu dilin anlamsal imkanlarını tanımasını sağlamaktır. Böylece İlahiyat temel alanının kaynakları olan Arapça dini metinler semantik yaklaşımla ele alınarak, Kur'an-ı Kerim, hadisler ve Arap şiirinin anlamsal incelikleri ortaya konulacak, alternatif ifade biçimleri arasındaki anlamsal farklılıkların kavranması sağlanılacaktır.
Doç. Dr. Gülhan TÜRK Dr.Öğr.Üyesi Mehmet YENİCE Dr.Öğr.Üyesi Mohammed Abdulkarem Yaseen Öğr.Gör. Yunus ÇAKIR Öğr.Gör. Anas MSLM Öğr.Gör. Adem YENER Öğr.Gör. İbrahim KILINÇER
1 | Öğrenci, başlangıç düzeyindeki Arapça metinleri okur. |
2 | Öğrenci günlük konuşma yapar. |
3 | Öğrenci başlangıç düzeyinde Arapça yazar. |
4 | Öğrenci basit düzeyde Arapça konuşmaları anlar. |
5 | Öğrenci Arapçanın gramerini öğrenir. |
6 | Arapçanın Türk dili üzerindeki etkisini öğrenir |
7 | Arapça harfleri mahreçlerine uygun bir şekilde çıkarmayı öğrenir. |
8 |
Birinci Öğretim
Yok
yok
1. İlimü’l- Belagat 2. İlmü’l Beyan 3. Teşbih 4. İsti’are 5. Mecaz 6. Kinaye 7. Arasınav 8. İlmü’l Bedi’ 9. Tıbak 10. Mukabale 11. Tevriye 12. Cinas 13. Seca’ 14. final
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Sarf-Nahiv: Harfleri tanıma ve yazma, Anlamlı cümle, Müzekker ve Müennes isimler. Okuma Anlama: Arapçaya giriş (Tanışma-Sınıfta), Arapçaya giriş (Ev-Yiyecekler ve İçecekler). Muhadese ve İstima: İlk ünite/selamlar ve tanışma/ilk ders/seni gördüğüme sevindim | |||
2 | Sarf-Nahiv: Müfred-Tesniye-Cemi, Cemi çeşitleri, İsim cümlesi (Mübteda-Haber). Okuma Anlama: Arapçaya giriş (İşler ve Meslekler-Vücudun Organları), Arapçaya giriş (Kıyafetler ve Renkler-Mevsimler) Muhadese ve İstima: Birinci ünite/selamlama ve tanışma/ikinci ders/ülkeler ve milliyetler | |||
3 | Sarf-Nahiv: Fiil Çeşitleri (Mazi-Muzari-Emir), Fiil cümlesi, Harfi Cerler, Muzafun İleyhin irabı (İsim tamlaması). Okuma Anlama: Başlangıç Seviyesi (Kişisel Bilgiler), Başlangıç Seviyesi (Öğrencinin Hayatı) Muhadese ve İstima: İkinci ünite/çalışma/ilk ders/sınıfta | |||
4 | Sarf-Nahiv: Sıfat Tamlaması, İsimlerde Tesniye, Cemi Müzekker salim- Cemi müennes salim ve cemi Teksirin irabı Okuma Anlama: Başlangıç Seviyesi (Sosyal Hayat), Başlangıç Seviyesi (Evler ve Mekanlar) Muhadese ve İstima: İkinci ünite/çalışma/ikinci ders/Ne çalışıyorsunuz? | |||
5 | Sarf-Nahiv: Tesniye ve cemi müzekker salim kelimelerde izafetle nûn’un düşmesi Okuma Anlama: Başlangıç Seviyesi (Günlük Alışkanlıklar), Başlangıç Seviyesi (Beslenme Alışkanlıkları) Muhadese ve İstima: Üçüncü ünite/aile/ilk ders/benim küçük ailem | |||
6 | Sarf-Nahiv: Beş Fiil (Efal-İ Hamse) Okuma Anlama: Başlangıç Seviyesi (Kişisel Özellikler), Orta Seviye (Dünya’daki milletler) Muhadese ve İstima: Üçüncü ünite/aile/ikinci ders/akrabalar | |||
7 | Sarf-Nahiv: Fiil-İ Muzari’nin Nasb Ve Cezm Olması. Okuma Anlama: Orta Seviye (İklim), Orta Seviye (Doğu Medeniyetleri) Muhadese ve İstima: Dördüncü Ünite/Ev/Birinci Ders/Ev Bölümleri | |||
8 | Sarf-Nahiv: Zamirlerin Kullanımı, İstifham Edatları. Okuma Anlama: Orta Seviye (Mekanlar ve Hobiler), Orta Seviye (Bayram Pazarları) Muhadese ve İstima: Dördüncü Ünite/Ev/Birinci Ders/Ev Bölümleri | |||
9 | Sarf-Nahiv: İşaret Zamirleri, İsmi Mevsuller. Okuma Anlama: Orta Seviye (Seyyar Satıcılar), Orta Seviye (İkamet Yeri) Muhadese ve İstima: Fifth unit/daily works/first lesson/please? what time is it? | |||
10 | Sarf-Nahiv: İsmi Mensub (Nisbe), Haber Çeşitleri. Okuma Anlama: Orta Seviye (Kırsal Hayat ve Şehir Hayatı Arasındaki Fark), Orta Seviye (Temizlik ve Şıklık) Muhadese ve İstima: Beşinci Ünite/Günlük işler/İkinci Ders/Günlük ödev | |||
11 | Sarf-Nahiv: Kane Ve Kardeşleri, İnne Ve Kardeşleri. Okuma Anlama: Orta Seviye (Boş Zaman), Orta Seviye (Yiyecekler ve Münasebetler) Muhadese ve İstima: Altıncı ünite/yiyecek ve içecekler/birinci ders/ Dünyanın tüm ülkelerinden çeşitli lezzetler ve farklı yemekler | |||
12 | Sarf-Nahiv: Sıfat Çeşitleri, Beş İsim Ve İrabı. Okuma Anlama: Orta Seviye (Bunları biliyor musunuz?), Orta Seviye (Bahar Seyahati) Muhadese ve İstima: Altıncı ünite/yiyecek ve içecekler/ikinci ders/yemekler | |||
13 | Sarf-Nahiv: Temyiz, Adet (Sayılar). Okuma Anlama: Orta Seviye (Yolculuk ve Hazırlıkları), İleri Seviye (Sıfırdan Zirveye) Muhadese ve İstima: Yedinci ve son ünite/tanım (insanlar ve giysiler)/birinci ders/insanların tanımı | |||
14 | Sarf-Nahiv: Misal, Ecvef Ve Muza‘Af Fiillerin Zamirlere İsnadı. Okuma Anlama: İleri Seviye (Meslek Hayatı), İleri Seviye (Alternatif Tıp) Muhadese ve İstima: Yedinci ve son ünite/açıklama (insanlar ve giysiler)/ikinci ders/giysiler |
Ali Bulut: Belagat-i Müyessera
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 3 | 70 |
Derse Katılım | 14 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 90 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 3 | 1 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 36 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | ||||||||||||
ÖÇ 7 | ||||||||||||
ÖÇ 8 |