| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ILA112 | ARAP DİLİ VE EDEBİYATI I (ARAPÇA) | Ders | 1 | 1 | 2,00 |
Lisans
Arapça
Kur'anda farklı surelerden oluşan ayetleri tahlil edebilmeleri, metinde geçen gramer özelliklerini tahlil edebilmeleri, doğru okuma ve anlama becerisi kazanmalarıdır.
Prof. Dr. Gülhan TÜRK
| 1 | -Hadid suresi dil bakımından tahlil etme yeteneği kazanır. |
| 2 | İleri seviye Arapça Modern Metinleri okuma ve kavrama becerisine sahip olur. |
| 3 | Arapça Hadid suresinin hakkında bilgi sahibi olur. |
| 4 | Arapça-Türkçe çeviri tekniklerini ileri seviyede kullanır. |
| 5 | Arapça-Türkçe ve Arapça-Arapça sözlük kullanımı kapasitesine haiz olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Walt Taylor'ın "İngilizce'de kullanılan Arapça Kelimeler" adlı eseri hakkında bilgi edinme; Michael Hart'ın "The 100- A Ranking of the most İnfluentinal Persons in History" adlı eserin içeriği hakkında bilgi edinme; Farklı kelime oyunları sayesinde Arapça kelime haznesini geliştirebilme; Arap Edebiyatı'nda Meşhur Bir Nüktedan Olan Cuhâ'dan Fıkra Örnekleri Aracılığıyla Üslubunu Tanıyabilme; Boş zaman faaliyeti olarak değerlendirilen hobilerin daha bilinçli ve karaktere uygun olarak belirleyebilme alışkanlığı kazanma; Arap dilinde var olan Fusha ve Ammice ayrımına dair bilgi edinebilme ; Fusha ve Ammice ayrımını örnekler aracılığıyla pekiştirebilme; Göç Edebiyatı'nın genel özellikleri hakkında bilgi edinebilme ve Göç Edebiyatı şairlerinden İlya Ebu Mazi'nin "Bilmiyorum" adli şiirini tahlil edebilme; Özelde Beden Eğitimi derslerinin genelde ise spor-egzersiz yapmanın insan hayatı ve bedeni üzerindeki olumlu etkilerine dair bilgi edinme; Cömertliğiyle meşhur şair Hatem b. Tai'ye dair aktarılan anekdot aracılığıyla çöl yaşamı hakkında bilgi edinme ve cömertliğin Araplar nezdindeki önemini kavrama;
| Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Hadid süresini sebeb-i nüzulü, konuları tanıtmak. | Uygulama | Dilsel analiz. | None |
| 2 | Hadid süresini 1-2 ayetler arasında dil bakımından incelemek. | Uygulama | Dilsel analiz. | Yok |
| 3 | Hadid süresini 3-4 ayetler arasında dil bakımından incelemek. | Uygulama | Dilsel analiz. | Yok |
| 4 | Hadid süresini 5-6 ayetler arasında dil bakımından incelemek. | Uygulama | Dilsel analiz. | Yok |
| 5 | Hadid süresini 7-8 ayetler arasında dil bakımından incelemek. | Uygulama | Dilsel analiz. | Yok |
| 6 | Hadid süresini 9-10. ayetler arasında dil bakımından incelemek. | Uygulama | Dilsel analiz. | Yok |
| 7 | Hadid süresini 11-15 ayetler arasında dil bakımından incelemek. | Uygulama | Dilsel analiz. | Yok |
| 8 | Hadid süresini 15-20 ayetler arasında dil bakımından incelemek. | Uygulama | Dilsel analiz. | |
| 9 | Hadid süresini 20-23 ayetler arasında dil bakımından incelemek. | Uygulama | Dilsel analiz. | Yok |
| 10 | Hadid süresini24-26 ayetler arasında dil bakımından incelemek. | Uygulama | Dilsel analiz. | Yok |
| 11 | Hadid süresini 27-28 ayetler arasında dil bakımından incelemek. | Uygulama | Dilsel analiz. | Yok |
| 12 | Hadid süresini 29. ayeti dil bakımından incelemek. | Uygulama | Dilsel analiz. | Yok |
| 13 | Hadid süresi ile ilgili genel bir dil değerlendirilmesidir. | Uygulama | Dilsel analiz. | Yok |
| 14 | Genel değerlendirme | Uygulama | Dilsel analiz. | Yok. |
Arapça Dil Serisi/Silsiletü’l-lisan İleri Seviye 2 Muhammed ABS, Muhammed el-EBRAŞ, Amir es-Sibâi, Mü’min el-ANNAN
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 |
| Quiz | 3 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 3 | 3 | 9 |
| Gösterme | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
| Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 62 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 4 | ||||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 5 | ||||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 5 | 5 |