Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ILA112 | ARAP DİLİ VE EDEBİYATI I (ARAPÇA) | Ders | 1 | 1 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Kur'anda farklı surelerden oluşan ayetleri tahlil edebilmeleri, metinde geçen gramer özelliklerini tahlil edebilmeleri, doğru okuma ve anlama becerisi kazanmalarıdır.
Doç Dr. Gülhan TÜRK
1 | -Bir metni gramer bakımından tahlil etme yeteneği kazanır. |
2 | İleri seviye Arapça Modern Metinleri okuma ve kavrama becerisine sahip olur. |
3 | Arapça şiir, nesir ve makale türü yazını hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Arapça-Türkçe çeviri tekniklerini ileri seviyede kullanır. |
5 | Arapça-Türkçe ve Arapça-Arapça sözlük kullanımı kapasitesine haiz olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Walt Taylor'ın "İngilizce'de kullanılan Arapça Kelimeler" adlı eseri hakkında bilgi edinme; Michael Hart'ın "The 100- A Ranking of the most İnfluentinal Persons in History" adlı eserin içeriği hakkında bilgi edinme; Farklı kelime oyunları sayesinde Arapça kelime haznesini geliştirebilme; Arap Edebiyatı'nda Meşhur Bir Nüktedan Olan Cuhâ'dan Fıkra Örnekleri Aracılığıyla Üslubunu Tanıyabilme; Boş zaman faaliyeti olarak değerlendirilen hobilerin daha bilinçli ve karaktere uygun olarak belirleyebilme alışkanlığı kazanma; Arap dilinde var olan Fusha ve Ammice ayrımına dair bilgi edinebilme ; Fusha ve Ammice ayrımını örnekler aracılığıyla pekiştirebilme; Göç Edebiyatı'nın genel özellikleri hakkında bilgi edinebilme ve Göç Edebiyatı şairlerinden İlya Ebu Mazi'nin "Bilmiyorum" adli şiirini tahlil edebilme; Özelde Beden Eğitimi derslerinin genelde ise spor-egzersiz yapmanın insan hayatı ve bedeni üzerindeki olumlu etkilerine dair bilgi edinme; Cömertliğiyle meşhur şair Hatem b. Tai'ye dair aktarılan anekdot aracılığıyla çöl yaşamı hakkında bilgi edinme ve cömertliğin Araplar nezdindeki önemini kavrama;
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Hadid süresini sebeb-i nüzulü, konuları tanıtmak. | Uygulama | ||
2 | Hadid süresini 1-2 ayetler arasında dil bakımından incelemek. | Uygulama | ||
3 | Hadid süresini 3-4 ayetler arasında dil bakımından incelemek. | Uygulama | ||
4 | Hadid süresini 5-6 ayetler arasında dil bakımından incelemek. | Uygulama | ||
5 | Hadid süresini 7-8 ayetler arasında dil bakımından incelemek. | Uygulama | ||
6 | Hadid süresini 9-10ayetler arasında dil bakımından incelemek. | Uygulama | ||
7 | Vize sınavı | Uygulama | ||
8 | Hadid süresini 11-15 ayetler arasında dil bakımından incelemek. | Uygulama | ||
9 | Hadid süresini 15-20 ayetler arasında dil bakımından incelemek. | Uygulaam | ||
10 | Hadid süresini 20-23 ayetler arasında dil bakımından incelemek. | Uygulama | ||
11 | Hadid süresini24-26 ayetler arasında dil bakımından incelemek. | Uygulama | ||
12 | Hadid süresini 27-28 ayetler arasında dil bakımından incelemek. | Uygulama | ||
13 | Hadid süresini 29 ayeti dil bakımından incelemek. | Uygulama | ||
14 | Hadid süresi ile ilgili genel bir dil değerlendirilmesidir. | Uygulama |
Arapça Dil Serisi/Silsiletü’l-lisan İleri Seviye 2 Muhammed ABS, Muhammed el-EBRAŞ, Amir es-Sibâi, Mü’min el-ANNAN
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 3 | 70 |
Derse Katılım | 14 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 90 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 3 | 9 | 27 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 61 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 4 |