[GeriDon]

[DersOgretimPlani]


[DersinKodu] [DersinAdi] [DersinTuru] [Yil] [YariYil] [Ects]
ILA112 ARAP DİLİ VE EDEBİYATI I (ARAPÇA) Ders 1 1 2,00

[Lisans]


Türkçe


Kur'anda farklı surelerden oluşan ayetleri tahlil edebilmeleri, metinde geçen gramer özelliklerini tahlil edebilmeleri, doğru okuma ve anlama becerisi kazanmalarıdır.


Doç Dr. Gülhan TÜRK


1 -Hadid suresi dil bakımından tahlil etme yeteneği kazanır.
2 İleri seviye Arapça Modern Metinleri okuma ve kavrama becerisine sahip olur.
3 Arapça Hadid suresinin hakkında bilgi sahibi olur.
4 Arapça-Türkçe çeviri tekniklerini ileri seviyede kullanır.
5 Arapça-Türkçe ve Arapça-Arapça sözlük kullanımı kapasitesine haiz olur.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Walt Taylor'ın "İngilizce'de kullanılan Arapça Kelimeler" adlı eseri hakkında bilgi edinme; Michael Hart'ın "The 100- A Ranking of the most İnfluentinal Persons in History" adlı eserin içeriği hakkında bilgi edinme; Farklı kelime oyunları sayesinde Arapça kelime haznesini geliştirebilme; Arap Edebiyatı'nda Meşhur Bir Nüktedan Olan Cuhâ'dan Fıkra Örnekleri Aracılığıyla Üslubunu Tanıyabilme; Boş zaman faaliyeti olarak değerlendirilen hobilerin daha bilinçli ve karaktere uygun olarak belirleyebilme alışkanlığı kazanma; Arap dilinde var olan Fusha ve Ammice ayrımına dair bilgi edinebilme ; Fusha ve Ammice ayrımını örnekler aracılığıyla pekiştirebilme; Göç Edebiyatı'nın genel özellikleri hakkında bilgi edinebilme ve Göç Edebiyatı şairlerinden İlya Ebu Mazi'nin "Bilmiyorum" adli şiirini tahlil edebilme; Özelde Beden Eğitimi derslerinin genelde ise spor-egzersiz yapmanın insan hayatı ve bedeni üzerindeki olumlu etkilerine dair bilgi edinme; Cömertliğiyle meşhur şair Hatem b. Tai'ye dair aktarılan anekdot aracılığıyla çöl yaşamı hakkında bilgi edinme ve cömertliğin Araplar nezdindeki önemini kavrama;


[Hafta] [Teorik] [Uygulama] [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Hadid süresini sebeb-i nüzulü, konuları tanıtmak. Uygulama
2 Hadid süresini 1-2 ayetler arasında dil bakımından incelemek. Uygulama
3 Hadid süresini 3-4 ayetler arasında dil bakımından incelemek. Uygulama
4 Hadid süresini 5-6 ayetler arasında dil bakımından incelemek. Uygulama
5 Hadid süresini 7-8 ayetler arasında dil bakımından incelemek. Uygulama
6 Hadid süresini 9-10ayetler arasında dil bakımından incelemek. Uygulama
7 Vize sınavı Uygulama
8 Hadid süresini 11-15 ayetler arasında dil bakımından incelemek. Uygulama
9 Hadid süresini 15-20 ayetler arasında dil bakımından incelemek. Uygulama
10 Hadid süresini 20-23 ayetler arasında dil bakımından incelemek. Uygulama
11 Hadid süresini24-26 ayetler arasında dil bakımından incelemek. Uygulama
12 Hadid süresini 27-28 ayetler arasında dil bakımından incelemek. Uygulama
13 Hadid süresini 29 ayeti dil bakımından incelemek. Uygulama
14 Hadid süresi ile ilgili genel bir dil değerlendirilmesidir. Uygulama

Arapça Dil Serisi/Silsiletü’l-lisan İleri Seviye 2 Muhammed ABS, Muhammed el-EBRAŞ, Amir es-Sibâi, Mü’min el-ANNAN



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Quiz 3 70
Derse Katılım 14 20
Quiz için Bireysel Çalışma 3 10
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Final Sınavı 1 90
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 10
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


[Etkinlikler] [Sayisi] [Suresi] [ToplamIsYuku]
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 3 9 27
Derse Katılım 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 16 16
Quiz için Bireysel Çalışma 3 1 3
[ToplamIsYuku] 61

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 4
[OC] 2 4
[OC] 3 4
[OC] 4 5
[OC] 5 4
[PCOCAciklama]