Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KP001 | KARİYER PLANLAMA | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Kariyer Planlama Dersinin temel amacı; kariyer bilinci oluşturmak, öğrencilerin farklı sektörler hakkında bilgi sahibi olmalarını, kendi gelişimleri için kullanabilecekleri araçları tanımalarını sağlamak, onları en verimli ve mutlu olacakları alanlara yönlendirmektir.
Birimin Öğretim Elemanları
1 | Kariyer merkezlerini ve faaliyetlerini tanımlayabilme |
2 | Öz farkındalığı artırabilme |
3 | Kariyer seçeneklerini keşfedebilme |
4 | Becerilerini geliştirilebilme |
5 | Yetenek kapısının tanıyabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında; bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezleri ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kariyer planlama dersi nedir? Kariyer merkezi nedir? *Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir? Kariyer Merkezlerinden nasıl faydalanılır? | Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası | Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma |
2 | Zekâ ve kişilik nedir? Zekâ ve kişiliğin kariyer ile bağlantısı nedir? | Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası | Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma |
3 | Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramları nelerdir? Bu kavramların kariyer ile bağlantısı nedir? | Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası | Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma |
4 | İnce beceriler ve teknik beceriler nedir? Öğrencilerin neden bu becerilere ihtiyacı var?* | Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası | Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma |
5 | Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramların açıklanması | Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası | Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma |
6 | Üniversite hayatı boyunca öğrencilerin kariyerlerine katkı sağlamak için yapabilecekleri faaliyetler (Akademik, sosyal, sanatsal ve sportif etkinlikler) | Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası | Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma |
7 | Ulusal sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası | Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma |
8 | Ulusal sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası | Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma |
9 | Kamu sektörü çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası | Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma |
10 | Özel sektör çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası | Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma |
11 | Akademisyenlerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası | Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma |
12 | Girişimcilerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası | Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma |
13 | Yetenek Kapısı nedir? *Öğrenciler için faydası nedir? *Yetenek kapısının kullanımı nasıldır? *Özgeçmiş nasıl olmalıdır? | Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası | Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma |
14 | Bu derste öğrenciler Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanmış olan değerleme formu ile dersi değerlendirecektir. | Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası | Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma |
https://www.cbiko.gov.tr/projeler/kariyer-planlama-dersi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 0 | 0 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 0 | 2 |
Beyin Fırtınası | 14 | 0 | 7 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Okuma | 14 | 0 | 4 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 50 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 2 | 4 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 |