Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IHL001 | İNSAN HAKLARI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu derste öğrencilere; insan, İnsan hakları evrensel bildirisi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri, toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci, ilköğretim sisteminde girdi, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Mert SOGUKOLUK
1 | Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanma |
2 | Demokrasi ve İnsan Haklarına saygılı olma konusunda farkındalık oluşturma |
3 | Anayasal Haklarını Kullanma |
4 | Diğer bireylerin haklarına saygı gösterme |
5 | İnsan Haklarının felsefi, tarihi ve kurumsal olarak gelişimi hakkında bilgi sahibi olma |
6 | İnsan hakları ile ilgili güncel konular hakkında öğrenmiş olduğu bilgiler sayesinde yorum ve eleştiri yapabilme |
7 | İnsan haklarının ulusal, bölgesel ve uluslararası kaynakları hakkında bilgi sahibi olma |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Dersin İşlenişine Yönelik Kuralların Anlatılması | Düz Anlatım ve Tartışma | Araştırma ve Okuma |
2 | İnsan Hakları ve İnsan Hakları Hukuku Kavramı | Düz Anlatım ve Tartışma | Araştırma ve Okuma |
3 | İnsan Haklarının Tarihi Gelişimi ve Pozitif Hukuka Geçiş | Düz Anlatım ve Tartışma | Araştırma ve Okuma |
4 | İnsan Hakları Hukukunun Milli ve Uluslararası Kaynakları | Düz Anlatım ve Tartışma | Araştırma ve Okuma |
5 | İnsan Hakları Hukukunun Bölgesel Kaynakları | Düz Anlatım ve Tartışma | Araştırma ve Okuma |
6 | İnsan Haklarının Düzenlenmesi | Düz Anlatım ve Tartışma | Araştırma ve Okuma |
7 | İnsan Haklarının Sınırlanması | Düz Anlatım ve Tartışma | Araştırma ve Okuma |
8 | İnsan Haklarının Sınırlandırılması II | Düz Anlatım ve Tartışma | Araştırma ve Okuma |
9 | İnsan Haklarının Birleşmiş Milletler Sisteminde Korunması | Düz Anlatım ve Tartışma | Araştırma ve Okuma |
10 | İnsan Haklarının Bölgesel Düzeyde Korunması | Düz Anlatım ve Tartışma | Araştırma ve Okuma |
11 | İnsan Haklarının İç Hukukta Korunması | Düz Anlatım ve Tartışma | Araştırma ve Okuma |
12 | Kişi Hak ve Ödevleri | Düz Anlatım ve Tartışma | Araştırma ve Okuma |
13 | Ekonomik, Sosyal - Kültürel Haklar ve Siyasi Haklar | Düz Anlatım ve Tartışma | Araştırma ve Okuma |
14 | Ekonomik, Sosyal - Kültürel Haklar ve Siyasi Haklar II | Düz Anlatım ve Tartışma | Araştırma ve Okuma |
Prof. Dr. Halil Kalabalık; İnsan Hakları ve Kamu Özgürlükleri, 2018, Eskişehir – e Kitap
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 6 | 3 | 18 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 7 | 3 |