Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSÖL-017 | Yaratıcı Yazma Teknikleri | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Duygu, düşünce, hayal ve bilgilerin doğru bir şekilde kâğıda aktarılma sürecini anlamak ve farklı metin türlerine ilişkin yazma uygulamaları yaparak çeşitli yaratıcı yazma tekniklerini uygulamaktır.
Öğr. Gör. Emrah TERZİ
1 | Yazının değerini ve işlevini fark eder. |
2 | Çeşitli yazma teknikleri aracılığıyla metin oluşturur. |
3 | Grupla ve bireysel yazma çalışmaları yapar. |
4 | Hayal gücü ve düşüncelerini ifade etme becerilerini geliştirir. |
5 | Yazma öncesi, yazma süreci ve yazma sonrası süreçlere ilişkin farkındalık kazanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yaratıcı yazma nedir ve ne değildir? Yaratıcı yazma neden önemli ve gereklidir? Süreç temelli yazma yaklaşımı. Anlatım biçimleri ve kullanım örnekleri. Kurmaca metnin unsurları. Kurmaca metni başlatma ve sona erdirme. Anlatım teknikleri. Şiir çeşitleri ve Şiir çözümleme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Yaratıcı yazma | ||
2 | Yaratıcı yazmanın önemi | ||
3 | Süreç temelli yazma yaklaşımı (Yazma öncesi, yazma süreci ve yazma sonrası) | ||
4 | Anlatım biçimleri ve kullanım örnekleri (Açıklama, Tartışma) | ||
5 | Anlatım biçimleri ve kullanım örnekleri (Betimleme, Öyküleme) | ||
6 | Kurmaca metnin unsurları (Olay örgüsü, mekân, zaman, karakterler, çatışma) | ||
7 | Kurmaca metnin unsurları (Olay örgüsü) | ||
8 | Kurmaca metnin unsurları (Kişiler) | ||
9 | Kurmaca metnin unsurları (Mekân) | ||
10 | Kurmaca metnin unsurları (Zaman) | ||
11 | Kurmaca metnin unsurları (Anlatıcı ve bakış açısı) | ||
12 | Kurmaca metni başlatma ve sona erdirme. | ||
13 | Anlatım teknikleri (Anlatma, diyalog, betimleme, monolog, iç çözümleme, bilinç akışı) | ||
14 | Şiir çeşitleri ve şiir çözümleme. Genel değerlendirme ve oluşturulan metinlerin paylaşılması. |
Temizkan, M. (2014). Yaratıcı Yazma Süreci. Ankara: Pegem Akademi. Gündüz, O. ve Şimşek, T. (2012). Uygulamalı Yazma Eğitimi. Ankara: Grafiker Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 4 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 |