Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CIG124 | CEZA İNFAZ KURUMLARINDA PSİKO SOSYAL YAKLAŞIMLAR | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı ceza infaz kurumlarında psikososyal yaklaşımın hedeflerini, yöntemlerini ve personelin bu yaklaşımdaki rolünü aktarmaktadır. Ders içeriğinde ceza infaz kurumlarında psikososyal yardım servisinin yapısı, işleyişi, görevleri, eğitim ve iyileştirme faaliyetleri kapsamında yapılan çalışmalar, grup çalışmalarının tanıtımı, risk değerlendirme yaklaşımı, ülkemizde kullanan risk değerlendirme araçları; Bisis, Yardm, Depar ve Ardıç programlarının tanıtımı, tutuklu/hükümlü psikolojisi, tutuklu/hükümlü ile iletişim becerileri, ceza infaz kurumlarında birimler arası işbirliği, zorlayıcı (tehdit, ısrar, manipülasyon, zorbalık vb.) davranışlara yaklaşım, kendine zarar verme ve intihar davanışlarına yaklaşım, hassas gruplarla (engelliler, kronik hastalar, kız çocukları vb.) çalışma ve mesleki etik ile psikososyal yaklaşımda etik ilkeler yer almaktadır.
Öğr.Gör. Abdurrahman GÖNDÜRÜ
1 | Kuramcıların görüşlerini ve farklarını açıklayabilme |
2 | Hükümlü ve tutuklunun psikolojik yapısını bilme |
3 | Hükümlü ve tutuklular içerisinde farklı suç gruplarını tespit etme |
4 | Kişilik gelişimi ve bozukluklarını özetleme |
5 | Ceza infaz kurumlarının tutuklu ve hükümlü üzerindeki etkilerini bilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders içeriğinde ceza infaz kurumlarında psikososyal yardım servisinin yapısı, işleyişi, görevleri, eğitim ve iyileştirme faaliyetleri kapsamında yapılan çalışmalar, grup çalışmalarının tanıtımı, risk değerlendirme yaklaşımı, ülkemizde kullanan risk değerlendirme araçları; Bisis, Yardm, Depar ve Ardıç programlarının tanıtımı, tutuklu/hükümlü psikolojisi, tutuklu/hükümlü ile iletişim becerileri, ceza infaz kurumlarında birimler arası işbirliği, zorlayıcı (tehdit, ısrar, manipülasyon, zorbalık vb.) davranışlara yaklaşım, kendine zarar verme ve intihar davanışlarına yaklaşım, hassas gruplarla (engelliler, kronik hastalar, kız çocukları vb.) çalışma ve mesleki etik ile psikososyal yaklaşımda etik ilkeler yer almaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Adalet psikolojisi ve bağlantılı çalışma alanları-I | Düz anlatım yöntemi ile soru-cevap tekniği | literatür tarama |
2 | Adalet psikolojisi ve bağlantılı çalışma alanları-II | Düz anlatım yöntemi ile soru-cevap tekniği | Kaynak Okuma |
3 | Ceza infaz kurumunda ortaya çıkabilecek psikolojik sorunlar | Düz anlatım ile tartışma yöntemi | Kaynak okuma |
4 | Suç sosyolojisi-I: Klasik suç kuramları-I | Düz anlatım ile tartışma yöntemi | Kaynak okuma |
5 | Suç sosyolojisi-I: Klasik suç kuramları-II | Düz anlatım ile tartışma yöntemi | Kaynak okuma |
6 | Suç sosyolojisi-II: Çağdaş suç kuramları-I | Düz anlatım ile tartışma yöntemi | Kaynak okuma |
7 | Suç sosyolojisi-II: Çağdaş suç kuramları-II | Düz anlatım ile tartışma yöntemi | Kaynak okuma |
8 | Kişilik gelişimi ve bozuklukları-I | Tartışma yöntemi ile soru-cevap tekniği | Kaynak okuma |
9 | Kişilik gelişimi ve bozuklukları-II | Tartışma yöntemi ile soru-cevap tekniği | Kaynak okuma |
10 | Kişilik gelişimi ve bozuklukları-III | Tartışma yöntemi ile soru-cevap tekniği | Kaynak okuma |
11 | Eylem olarak suç ve biyolojik nedenleri | Düz anlatım yöntemi | Kaynak okuma |
12 | Eylem olarak suç ve psikolojik nedenleri | Düz anlatım yöntemi | Kaynak okuma |
13 | Kendine zarar verme davranışları | Düz anlatım yöntemi | Kaynak okuma |
14 | Psikososyal yaklaşımda etik ilkeler | Düz anlatım yöntemi | Kaynak okuma |
Çiğdem Kağıtcıbaşı- Zeynep Cemalçılar, Dünden Bugüne- İnsan ve İnsanlar- Sosyal Psikolojiye Giriş, PDF,2014. Hükümlü ve Tutuklu Psikolojisi, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2018.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Quiz | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 101 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 |