Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AIT001 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ I | Ders | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Atatürk Devrim ve İlkeleri geleneksel bir toplumdan modern bir topluma dönüşme çabasını veren Türkiye’nin vazgeçilmez temelidir. Bu nedenle bu değerler göz önünde bulundurularak Türkiye’nin Modernleşme tarihi değerlendirilecek, bu sürecin getirdiği sonuçlar ile meseleler değerlendirilecektir. Bu şekilde de amaç öğrencilerin Atatürk ilkeleri ve devrimlerini özümseyerek yorumlamalarını bu şekilde de geçmişten günümüze kadar önem aratarak devam eden bu süreci daha iyi anlamaları ve özümsemeleri amaçlanmaktadır.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Bölüm Başkanlığında Görevli Öğretim Elemanları
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersi’nin tarihi gelişimini, dersin temel kavramlarını ve Osmanlı Devleti’nin temel yapısını açıklayabilme. |
2 | Osmanlı Devleti’nde geriye gidişi önlemek amacıyla yapılan ıslahatları ve bunların özelliklerini bilme. |
3 | Millî Mücadele’nin örgütlenme aşamalarını söyleme. |
4 | Kurtuluş Savaşı cephelerini özetleme |
5 | Kurtuluş Savaşı sonrası yaşanan gelişmeleri açıklama. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Avrupa da reform, rönesans, aydınlanma ve sanayileşme süreci bunun Osmanlı devleti ve toplumu üzerindeki etkisi, Osmanlı devletinde değişen düşünce akımları ve merkezi idareye alternatif düşünce ve akımlar,Osmanlı devletinin çöküşünün iç ve dış nedenleri,I.Dünya savaşına yol açan ekonomik ve siyasal gelişmeler, I.Dünya Savaşı v Osmanlı İmparatorluğu üzerindeki etkisi, savaş sonrasında oluşan Yeni Dünya düzeni,I.Dünya savaşı sonrasında Osmanlı devleti içindeki gelişmeler ve işgaller dönemi buna bağlı olarak oluşan İstiklal savaşı süreci,Ankara’da da alternatif bir hükümet kurulması, meclisin açılması ve başarı ile biten bir istiklal savaşı sonrasında diplomasinin devreye girmesi , Lozan Konferansı ve onun I.Dünya savaşı ve sonrasında Sevr Antlaşması ile sıkışan Türk toplumunu Mustafa Kemal Atatürk önderliğinde verdiği özgürlük mücadelesini ekonomik ve siyasal anlamda tamamlaması,ekonomik siyasal ve toplumsal anlamda tam bağımsız bir Türkiye’ye giden yol, her derste ilgili bölümler Nutuk’dan okumalar yapılıp desteklenerek, analiz edilmeye çalışılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Dersi’nin amacı, temel kavramlar, Osmanlı Devleti’nin temel dinamikleri | Düz anlatım yöntemi | Kaynak okuma |
2 | Osmanlı Devleti’nde duraklamanın nedenleri, duraklama ve gerileme dönemi ıslahatları | Düz anlatım yöntemi | Kaynak okuma |
3 | Osmanlı Devleti’nde dağılma dönemi ıslahatları ve demokratikleşme hareketleri | Düz anlatım yöntemi | Kaynak okuma |
4 | I. ve II. Meşrutiyet, 31 Mart Vakası, II. Abdülhamit Dönemi | Düz anlatım yöntemi | Kaynak okuma |
5 | Trablusgarp Savaşı ve Balkan Savaşları | Düz anlatım yöntemi | Kaynak okuma |
6 | I. Dünya Savaşı | Düz anlatım yöntemi | Kaynak okuma |
7 | Mondros Ateşkes Antlaşması, Paris Barış Konferansı, İzmir’in İşgali, Cemiyetler | Düz anlatım yöntemi | Kaynak okuma |
8 | Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun’a Çıkışı, Havza Amasya Genelgeleri, Erzurum, Sivas Kongreleri | Düz anlatım yöntemi | Kaynak okuma |
9 | Amasya Görüşmeleri, Son Osmanlı Mebusan Meclisi, Misak-ı Millî’nin ilanı | Düz anlatım yöntemi | Kaynak okuma |
10 | TBMM’nin Açılması, TBMM’nin Yapısı, Ayaklanmalar, Sevr Antlaşması | Düz anlatım yöntemi | Kaynak okuma |
11 | Kurtuluş Savaşı Doğu Cephesi, Güney Cephesi | Düz anlatım yöntemi | Kaynak okuma |
12 | Batı Cephesi-I | Düz anlatım yöntemi | Kaynak okuma |
13 | Batı Cephesi-II | Düz anlatım yöntemi | Kaynak okuma |
14 | Mudanya Ateşkes Antlaşması, Lozan Barış Antlaşması | Düz anlatım yöntemi | Kaynak okuma |
1. ATATÜRK, Mustafa Kemal, Nutuk, (3 C.), 11. Basım, Çağdaş Yayınları, İstanbul, 1982. 2. Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, 5. B., Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara, 1997. 3. Başlangıcından Günümüze Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, (Editör Prof. Dr. Temuçin Faik Ertan), Siyasal Kitabevi, Ankara, 2011. 4. ARMAOĞLU, Fahir, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi 1914-1980, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara, 2004. 5. AKŞİN, Sina, İstanbul Hükümetleri ve Millî Mücadele, (2C), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara, 2004.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 59 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |