GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
KP001 KARİYER PLANLAMA Ders 1 2 2,00

Önlisans


Türkçe


Kariyer Planlama Dersinin temel amacı; kariyer bilinci oluşturmak, öğrencilerin farklı sektörler hakkında bilgi sahibi olmalarını, kendi gelişimleri için kullanabilecekleri araçları tanımalarını sağlamak, onları en verimli ve mutlu olacakları alanlara yönlendirmektir.


Birimin Öğretim Elemanları


1 Kariyer merkezlerini ve faaliyetlerini tanımlayabilir
2 Öz farkındalığı artar
3 Kariyer seçeneklerini keşfedilebilir
4 Becerilerini geliştirilebilir
5 Yetenek kapısının tanır

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında; bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezleri ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kariyer planlama dersi nedir? Kariyer merkezi nedir? *Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir? Kariyer Merkezlerinden nasıl faydalanılır? Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma
2 Zekâ ve kişilik nedir? Zekâ ve kişiliğin kariyer ile bağlantısı nedir? Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma
3 Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramları nelerdir? Bu kavramların kariyer ile bağlantısı nedir? Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma
4 İnce beceriler ve teknik beceriler nedir? Öğrencilerin neden bu becerilere ihtiyacı var?* Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma
5 Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramların açıklanması Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma
6 Üniversite hayatı boyunca öğrencilerin kariyerlerine katkı sağlamak için yapabilecekleri faaliyetler (Akademik, sosyal, sanatsal ve sportif etkinlikler) Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma
7 Ulusal sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma
8 Ulusal sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma
9 Kamu sektörü çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma
10 Özel sektör çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma
11 Akademisyenlerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma
12 Girişimcilerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma
13 Yetenek Kapısı nedir? *Öğrenciler için faydası nedir? *Yetenek kapısının kullanımı nasıldır? *Özgeçmiş nasıl olmalıdır? Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma
14 Bu derste öğrenciler Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanmış olan değerleme formu ile dersi değerlendirecektir. Sunum, soru-cevap, düz anlatım, beyin fırtınası Kaynak taraması, okuma, internetten araştırma

https://www.cbiko.gov.tr/projeler/kariyer-planlama-dersi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Quiz 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 0 0
Derse Katılım 14 1 14
Soru-Yanıt 14 0 2
Beyin Fırtınası 14 0 7
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 1 2
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 2 4
Okuma 14 0 4
Quiz için Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 50

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 3 1 2 1 5 5 3 2 4 3 5 2 2 3 2 4 3
ÖÇ 2 2 2 3 2 5 4 3 3 4 2 4 3 2 3 3 3 3
ÖÇ 3 1 2 3 1 5 5 2 2 3 3 5 2 1 2 2 4 4
ÖÇ 4 2 2 2 1 4 3 1 2 5 3 5 2 2 2 2 5 2
ÖÇ 5 2 1 2 1 4 3 2 2 3 2 5 3 3 3 2 4 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek