Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSÖL-011 | Çevre Koruma | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu ders ile öğrencilere, yaşamın tüm dinamiklerini öğreterek, sektöre yetkin ve donanımlı profesyonel, iletişim becerileri yüksek bireyler kazandırmak amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Bahar ERDOĞAN
1 | Kişisel sağlığın korunması ve sağlık kavramını bilir |
2 | Yaşamın dinamikleri hakkında bilgi sahibidir ve sağlıklı yaşamı öğrenir |
3 | Kişisel duyguları anlar ve kendi duygularını aktarabilir |
4 | İletişim tekniklerini bilir ve uygular, iletişim becerileri artar |
5 | Sağlığın korunmasında alternatif tıp yaklaşımlarının farkındadır. |
Birinci Öğretim
Yok
Derse gelmeden önce ön hazırlık önerilir
Sağlık, hastalık kavramları, iletişim, alternatif tıp, kişisel duyguların anlaşılması ve aktarılması, yaşam boyu sağlığın korunması için sağlıklı yaşamın öğrenilmesi, özel hayatta dengenin sağlanması, beslenme, diyet ve yaşam koçluğu gibi temel konuları içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sağlıklı yaşam için seçimler I - kişisel sağlığın korunması ve sağlık Kavramı | ||
2 | Sağlıklı yaşam için seçimler II - kişisel güvenliğin sağlanması | ||
3 | Toplum içerisinde sağlıklı yaşam kişisel duyguların anlaşılması ve aktarılması | ||
4 | Yaşam boyu sağlığın korunması için sağlıklı yaşamın öğrenilmesi | ||
5 | Yaşam boyu sağlığın korunması için sağlıklı yaşamın öğrenilmesi | ||
6 | Yaşam boyu sağlığın korunması için özel hayatta sağlıklı yaşam ve özel hayat dengesinin sağlanması | ||
7 | Yaşam boyu sağlığın korunması için beslenme ve diyet | ||
8 | Sağlıklı bir yaşam için çağdaş yaklaşımlar yaşam koçluğu kavramı | ||
9 | Sağlıklı bir yaşam için çağdaş yaklaşımlar sağlığın korunmasında alternatif tıp yaklaşımları | ||
10 | Sağlıklı bir yaşam için çağdaş yaklaşımlar - sağlıklı bir yaşam için sağlıklı bir toplum şart mı | ||
11 | Öğrenci sunumları | ||
12 | Öğrenci sunumları | ||
13 | Öğrenci sunumları | ||
14 | Genel tekrar |
1. Kılıç, B., Ünal, B. (2019). Toplum Yönelimli Sağlık 2. Dersi veren öğretim elemanının ders notları, güncel makale ve yayınlar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 4 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |