GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ADSÖL-003 Mimaride Biçim, Mekan, Düzen Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu ders; bir çevrenin tasarlanmasında veya yapılı bir çevrenin incelenmesinde, biçim ve mekan düzenlenişi yönlendiren ilkelerin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.


Öğr. Gör. Tuğba ÖZDEMİR ERDOĞAN


1 Mimaride form kavramını araştırır ve tartışır.
2 Mimaride mekan kavramını anlar ve yorumlar.
3 Mimaride biçim mekan ve düzen birlikteliği eleştirel olarak yorumlar fikir üretir.
4 Mekan, form ve düzen temel kavram ve prensiplerini öğrenir.
5 Temel tasar tekniklerine uygun form ve mekan oluşturur

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders ile; tasarımcının düşünme, biçimlendirme ve biçim kurgusu oluşturur. Tasarlama faaliyeti ile ilişkili olarak açıklar. Biçimsel kurgulardan mekânsal düzeni organize edebilmenin yollarını araştırır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Form kavramı, oluşma süreçleri
2 Form düzenleme yöntemleri
3 Ölçek ve oran kavramı
4 İnsan ölçeği
5 Oda ölçeği
6 Bina ölçeği
7 Kent ölçeği
8 Mekan kavramı
9 Mekanın ögeleri
10 Mekan çeşitleri
11 Mekan ve işlevleri
12 Organizasyon yöntemleri
13 Yerleşim
14 Örnek proje sunum ve anlatımları
15 Final sınavı

Ching, Francis D.K. (2012). Mimarlık- Biçim, Mekan ve Düzen . Nobel Akademik Yayıncılık, 2020. Öğretim elemanı sunum ve notları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 2 4 8
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 6 1 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 4 4
Okuma 10 2 20
Quiz için Bireysel Çalışma 2 4 8
Toplam İş Yükü (saat) 75

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek