Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADL702 | HIZLI KLAVYE TEKNİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Klavyede 10 parmak yazma alışkanlığı kazandırarak, meslek hayatında kullanacakları sistemi kavramayı sağlamaktır.
Öğr. Gör. İhsan ÜSTÜNTAŞ
1 | Öğrenci, F klavye üzerinde hızlı ve doğru yazma tekniklerini uygulayabilir. |
2 | Öğrenci, uzun ve karmaşık metinleri hata yapmadan yazabilir. |
3 | Öğrenci, sınırlı süre içinde yüksek hızda yazma becerisi kazanır. |
4 | Öğrenci, noktalama işaretlerini ve özel karakterleri hızlı ve doğru bir şekilde kullanabilir. |
5 | Öğrenci, klavye kısayollarını kullanarak metinleri hızlı bir şekilde düzenleyebilir ve yönetebilir. |
6 | Öğrenci, dikkat geliştirme teknikleri sayesinde hızlı ve odaklı yazma becerisi kazanır. |
7 | Öğrenci, klavye kullanırken birden fazla görevi aynı anda yapabilme becerisi kazanır. |
8 | Öğrenci, yazım hızını artırarak aynı zamanda doğruluğunu da en üst seviyeye çıkarır. |
9 | Öğrenci, hızlı yazarken hata oranını azaltma ve doğruluğunu koruma yeteneğini geliştirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders teorik anlatımların yanı sıra özellikle pratiğe yöneliktir. Derste Türk klavyesinin öğretilmesi ile ilgili sistem çalışmaları yapıldıktan sonra, öğrencinin hatasız ve seri yazması sağlanmaktadır. Belli ölçütler dahilinde öğrencilere uygulama yaptırılmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Hızlı yazma teknikleri, el pozisyonlarının geliştirilmesi. | Öğrencilerin, metinleri bakmadan hızlıca yazması sağlanır. | Uygulamalı çalışma, gözlem, geribildirim. | Önceki derslerin tekrar edilmesi. |
2 | Uzun metinleri hatasız yazma becerisi. | Odaklanmayı geliştiren alıştırmalar. | Odaklanma egzersizleri, zaman sınırlı yazım çalışmaları. | Odaklanma teknikleri hakkında araştırma. |
3 | okta, virgül, noktalı virgül ve diğer noktalama işaretlerinin hızlı kullanımı. | Noktalama işaretleriyle metin yazımı. | Uygulamalı çalışma, gözlem, tekrar. | Noktalama işaretlerinin klavye üzerindeki yerlerini tekrar etme. |
4 | Belirli bir süre içinde metin yazma yeteneğinin geliştirilmesi. | Sınırlı süre içinde hızlı yazma çalışmaları. | Yarışma, tekrar, gözlem. | Kısa metinler üzerinde hız testi yapılması. |
5 | Verimliliği artırmak için klavye kısayollarının kullanımı. | Yaygın kısayolları kullanarak metin düzenleme çalışmaları. | Gösterim, uygulamalı çalışma. | En çok kullanılan kısayolları öğrenmek. |
6 | Klavyeyi hafızaya dayalı kullanma ve metinleri bakmadan oluşturma. | Zihinsel haritalar oluşturma ve hızlı yazım teknikleri. | Uygulamalı çalışma, gözlem, geribildirim. | Klavye yerleşimi ve harf gruplarının zihinsel haritalanması. |
7 | Metinleri hızlı bir şekilde düzenleme, biçimlendirme becerileri. | Hızlı düzenleme ve biçimlendirme çalışmaları. | Uygulamalı alıştırma, gözlem. | Metin düzenleme tekniklerini araştırma. |
8 | Yazım hatalarını minimize etme ve doğruluğu artırma yöntemleri. | Hızlı yazımda hata oranını düşürme çalışmaları. | Geri bildirim, uygulamalı çalışma, tekrar. | Önceki yazım hatalarını incelemek. |
9 | Uzun ve karmaşık metinlerin hızlı yazımı. | Uzun metinler üzerinde süreli yazım egzersizleri. | Uygulamalı çalışma, tekrar. | Örnek uzun metinler hazırlamak. |
10 | Aynı anda birden fazla görevi yerine getirme becerisi. | Metin yazarken diğer görevleri de yerine getirme çalışmaları. | Uygulamalı çalışma, gözlem. | Farklı görevlerde pratik yapma. |
11 | Görsel ipuçlarına dayalı hızlı yazma. | Ekranda görünen metinleri hızlı yazma egzersizleri. | Gözlem, uygulamalı hız testi. | Hız testlerine yönelik kısa metinler hazırlama. |
12 | Aynı anda metin okuma ve yazma becerisi geliştirme. | Yazarken metni takip etme egzersizleri. | Uygulamalı çalışma, gözlem. | Kısa metinler okuma ve yazma çalışmaları. |
13 | Stres altında hızlı yazma becerisi. | Stres faktörleri eklenerek hız artırma çalışmaları. | Geri bildirim, uygulamalı alıştırma. | Zaman baskısı altında yazım çalışmaları. |
14 | Öğrencilerin hız ve doğruluğunun final değerlendirilmesi. | Sınırlı süre içinde uzun metin yazım testi. | Test, gözlem, değerlendirme. | Önceki hız testlerinin tekrarı. |
turkegitim.net
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Uygulama/Pratik | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 7 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||||||||||
ÖÇ 7 | |||||||||||||||||
ÖÇ 8 | |||||||||||||||||
ÖÇ 9 |