Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IHL001 | İNSAN HAKLARI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Önlisans
Bu derste öğrencilere; insan, İnsan hakları evrensel bildirisi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri, toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci, ilköğretim sisteminde girdi, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
1 | Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır. |
2 | Demokrasi ve insan haklarının tarihsel gelişimini açıklar. |
Birinci Öğretim
[Yok]
İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Hafta Konular 1 Tanışma, dersin ve sürecin tanıtılması 2 İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar, insan hakları ve demokrasi düşüncesinin felsefi temelleri 3 İnsan hakları ve demokrasinin tarihi gelişimi I- Hukuki ve Siyasi Gelişmeler 4 İnsan hakları ve demokrasinin tarihi gelişimi II- Düşünürlerin Katkısı 5 Demokrasi yaklaşımları 6 İnsan hakları ve demokrasinin ülkemizdeki gelişimi 7 İnsan hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeler 8 Ara sınav 9 İnsan hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeler 10 İnsan haklarının korunması ve geliştirilmesi konusunda faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kurum-kuruluşlar ve faaliyetleri 11 İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel sorunlar 12 İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel sorunlar 13 Okulda ve ailede demokrasi, ne öğretmeliyiz, neden? 14 Genel değerlendirme |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Quiz | 3 | 9 | 27 |
Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Okuma | 5 | 8 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||||
ÖÇ 2 |