Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDL002 | TÜRK DİLİ II | Ders | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Türk Dili II dersinin amacı, Türk dilinin kompozisyon özelliklerini tanıtarak ve kavratarak, yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak dilin doğru ve güzel kullanılma yeteneğini kazandırabilmektir.
Türk Dili Bölüm Başkanlığında Görevli Öğretim Elemanları
1 | Yazılı ve sözlü kompozisyonun özelliklerini açıklar ve anlatım biçimlerinden yararlanarak Türk dilinin kurallarına uygun kompozisyon yazar. |
2 | Yazı türlerinin özelliklerini belirterek kurgusal ve öğretici metinler arasındaki fark ve benzerlikleri açıklar. |
3 | Çevresindeki dil kirliliğine yol açan kelimelerin dil üzerindeki etkilerini fark eder. |
4 | Sözlü ve yazılı kompozisyondaki anlatım bozukluklarını/dil yanlışlarını fark eder ve anlatım bozukluğu yapmamaya özen göstererek sözlü/yazılı bir şekilde duygu ve düşüncelerini yansıtır. |
5 | Sözlü anlatım türlerinin özelliklerini açıklar ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çalışma ve sunum yapar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders öğrenciye, Türk dilinin yazılı/sözlü kompozisyon türlerinin özelliklerini ve inceliklerini tanıtarak, yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanabilme yeteneğini kazandıracak başlıkları ve etkinliklerini içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kompozisyon bilgileri | Okuma, Anlatım, Sınıf içi grup çalışmaları, tartışmalar | Kompozisyon yazma denemeleri yapılmalı |
2 | Anlatım biçimleri | Konu anlatımı, Görsel destekli sunular, okuma,anlama, yazma | İfade biçimleri hakkında okumalar |
3 | Yazı türleri | Vakıa analizleri, Tür incelemeleri, Görsel destekli sunumlar | Edebi yazı türleri hakkında bilgi edinilmeli |
4 | Yaratıcı, kurgusal yazılar | Teorik anlatımlar, Uygulamalar, Görsel destekli sunumlar | Yaratıcı ve kurgusal yazılar incelenmeli, yazma denemeleri yapılmalı |
5 | Yaratıcı, kurgusal yazılar | Teorik anlatımlar, Uygulamalar, Görsel destekli sunumlar | Yaratıcı ve kurgusal yazılar incelenmeli, yazma denemeleri yapılmalı |
6 | Öğretici metinler | Teorik anlatımlar, metin analizleri, Görsel destekli sunumlar | Öğretici metin türleri öğrenilmeli |
7 | Öğretici metinler | Teorik anlatımlar, metin analizleri, Görsel destekli sunumlar | Öğretici metin türleri öğrenilmeli |
8 | Yazılı ve sözlü anlatımda dil yanlışları | Teorik anlatımlar, dönemsel incelemeler, vakıa analizleri, görsel destekli sunumlar | İletişim konusunda ön bilgi sahibi olunmalı |
9 | Yazılı ve sözlü anlatımda dil yanlışları | Teorik anlatımlar, dönemsel incelemeler, vakıa analizleri, görsel destekli sunumlar | İletişim konusunda ön bilgi sahibi olunmalı |
10 | Anlatım bozuklukları | Metin incelemeleri, görsel destekli sunumlar, teorik anlatımlar, vakıa analizleri | İyi cümlelerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olunmalı |
11 | Anlatım bozuklukları | Metin incelemeleri, görsel destekli sunumlar, teorik anlatımlar, vakıa analizleri | İyi cümlelerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olunmalı |
12 | Sözlü anlatım türleri | Uygulamalı çalışmalar, Örnekler üzerinde incelemeler, Görsel destekli sunumlar | Sözlü anlatım türleri öğrenilmeli |
13 | Sözlü anlatım türleri | Uygulamalı çalışmalar, Örnekler üzerinde incelemeler, Görsel destekli sunumlar | Sözlü anlatım türleri öğrenilmeli |
14 | Bilimsel araştırma ve sunum teknikleri | Teorik ders anlatımı, Görsel destekli sunumlar, uygulamalı analiz, kaynak taraması, metin incelemeleri | Bilimsel sunum yöntemleri incelenmeli |
1. Aksan, Doğan, Her Yönüyle Dil, TDK Yay.,Ankara, 1979. 2. Banguoğlu, Tahsin, Türkçenin Grameri, TDK Yay., Ankara, 1998. 3. Ergin, Muharrem, Türk Dili, Bayrak Yay., Ġstanbul, 1995. 4. Korkmaz, Zeynep vd., Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yay., Ankara, 2001. 5. Türk Dil Kurumu, Türkçe Sözlük, 11. bs. Türk Dil Kurumu Yay., Ankara, 2011. 6. Yakıcı, Ali; Doğan, Mehmet Can, vd., Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri,Yargı Yay., Ankara, 2017. 7. Yazım Kılavuzu, Türk Dil Kurumu Yay., Ankara, 2018.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 5 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 54 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |