Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KP001 | KARİYER PLANLAMA | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Kariyer Planlama Dersinin temel amacı; kariyer bilinci oluşturmak, öğrencilerin farklı sektörler hakkında bilgi sahibi olmalarını, kendi gelişimleri için kullanabilecekleri araçları tanımalarını sağlamak, onları en verimli ve mutlu olacakları alanlara yönlendirmektir.
Öğr. Gör. Ferhat OFLEZER
1 | Kariyer Merkezlerinin ve faaliyetlerinin ne olduğu hakkında fikir edinir. |
2 | Öz farkındalığını artırır. |
3 | Kariyer seçeneklerini keşfeder. |
4 | Becerilerin geliştirir. |
5 | Yetenek kapısının faaliyetlerini açıklar. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında; bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezleri ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kariyer planlama dersi nedir? Kariyer merkezi nedir? Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir? Kariyer Merkezlerinden nasıl faydalanılır? | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Ön Okuma |
2 | Zekâ ve kişilik nedir? Zekâ ve kişiliğin kariyer ile bağlantısı nedir? | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Ön Okuma |
3 | Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramları nelerdir? Bu kavramların kariyer ile bağlantısı nedir? | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,Ödev etkinliği tartışılması | Ön Okuma |
4 | İnce beceriler ve teknik beceriler nedir? Öğrencilerin neden bu becerilere ihtiyacı var? | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Ön Okuma |
5 | Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramların açıklanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Ön Okuma |
6 | Üniversite hayatı boyunca öğrencilerin kariyerlerine katkı sağlamak için yapabilecekleri faaliyetlerin açıklanması. (Akademik, sosyal, sanatsal ve sportif etkinlikler) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Ön Okuma |
7 | Ulusal sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Ön Okuma |
8 | Uluslararası sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Ön Okuma |
9 | Kamu sektörü çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Ön Okuma |
10 | Özel sektör çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Ön Okuma |
11 | Akademisyenlerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Ön Okuma |
12 | Girişimcilerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Ön Okuma |
13 | Yetenek Kapısı nedir? Öğrenciler için faydası nedir? Yetenek kapısının kullanımı nasıldır? Özgeçmiş nasıl olmalıdır? | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Ön Okuma |
14 | Bu derste öğrenciler Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanmış olan değerleme formu ile dersi değerlendirecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | Ön Okuma |
Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Kariyer Planlama Ders Kitabı
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Alan Gezisi | 1 | 9 | 9 |
Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 38 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |