Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VCT001 | VİDEO ÇEKİM TEKNİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Video içerikler üretebilmek amacıyla, temel kamera kullanımı becerisi kazanma
1 | Kameralar ve çalışma prensiplerini öğrenerek teknik becerisini geliştirir. |
2 | Temel kamera hareketleri, kompozisyon kurallarını öğrenerek uygulama becerisi kazanır. |
3 | Video çekim tekniklerini öğrenerek video içerikler üretebilir. |
4 | Bu bilgileri kullanarak proje üretebilir. |
5 | Video dosyaları hakkında teknik bilgiye sahip olur. |
Birinci Öğretim
YOK
[Yok]
Kameralar ve çalışma prensipleri, kamera türleri, kamera ayarları, temel kamera hareketleri, kompozisyon kuralları, çekim teknikleri, kamera destek ekipmanları, objektifler, ışık ve aydınlatma, kamera çekim hataları, kameralarda ses kayıt, video dosya türler
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Kameralar ve Çalışma Prensipleri, Kamera Çeşitleri, Kullanım Amaçlarına Göre Kamera Çeşitleri -Stüdyo Kameraları -EFP Kameralar (Electronik Field Production) ENG Kameralar (Electronic News Gathering), Amatör - Profesyonel Kameralar, Analog ve Dijital Kameralar, DSLR Kameralar | |||
2 | Kameralar ve Destek Ekipmanları -Shoulder Rig (Omuz Destek Sistemleri), Kamere Sehpası (Tripod – Monopod), Sehpa Kafası (Head), Kamera Kızağı Pedestal, Örümcek (Spreader) ve Tekerlek (Wheeler Matte Box, Follow Focus, Monitör, Viewfinder, Dengeleyici Sistemler | |||
3 | Kamera Ayarları-ENG Kamera Ayarları, DSLR Kamera Ayarları, Enstantane ve Çalışma Prensibi | |||
4 | Diyafram ve Çalışma Prensibi, Enstantane ve Diyafram İlişkisi, Kameralarda Duyarlılık Ayarları, White Balance Ayarları | |||
5 | Temel Kamera Hareketleri- Yatay Çevrinme (pan), Dikey Çevrinme (tilt), Truck (Kaydırma), Dikey Yükseliş ve Düşey Alçalış, Dolly, Takip Kamerası, Mezopan, Zoom | |||
6 | Objektifler Objektiflerle İlgili Temel KavramlarObjektiflerin Sınıflandırılması ve Etkileri, Normal Açılı Objektifler, Kısa Odaklı (Geniş Açılı) Objektifler, Uzun Odaklı (Dar Açılı) Objektifler, Değişebilir Odak Uzaklıklı (Zoom) Objektifler, Farklı Amaçlara Yönelik Objektifler, Balıkgözü Objektif, Makro Objektif | |||
7 | Kompozisyon Teknikleri-Çekim Ölçekleri, Kamera Yüksekliği, Dramatik Açı, Aşırı Dramatik Açı, Kuş Bakışı | |||
8 | Aks Çizgisi, Eğik Açı, Aşırı Yakın Plan, Plan Sekans, Derinlemesine Kompozisyon, Düzlemsel Kompozisyon, Algıyı Yönlendirme | |||
9 | Işık ve Aydınlatma- Aydınlatmanın Türleri, Aydınlatma Araç Gereçleri, Işık Ekipmanları, Temel Işık Kurulumu ve Mantığı | |||
10 | Kamera Çekim Hataları- Kamera Konumlandırma Hataları, Aks Sıçraması, Kameranın İstenilen Psikolojik Etkiyi Verememesi | |||
11 | Kameranın Mekândan Kaynaklanan Sebeplerle Yanlış Görüntü Üretmesi, Kameranın Aksesuarlarından Kaynaklanan Hatalar, Kamera Hareket Hataları | |||
12 | Kameralarda Ses Kayıt- Video Kameralarda Ses Bağlantıları, Mikrofon Türleri, Mikrofonların Yapısal Özellikleri, Mikrofonların Kullanım Alanları, Mikrofon Aksesuarları, Ses ve Sesin Temel Özellikler | |||
13 | Video Dosyaları- Video Dosyalarının Özellikleri, Kare Büyüklüğü (frame size) | |||
14 | Kare Sıklığı (frame rate), En-Boy Oranı (aspect ratio), Video Dosyası Türleri |
1. Donis A. Dondis, “A Primer of Visual Literacy”, MIT Press: Cambridge, 1973
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 3 | 1 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 2 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 |